Autoglas
PRODAJA AUTA

Daruvarske tablice opet su hit među tvrtkama
Objavljeno 10. kolovoza, 2021.
Prodajna tuga je i dalje na istoku Hrvatske, osječka je regija tek na sedmome mjestu, a ostale slavonske županije na dnu su ljestvice

Kada se iščitavaju prodajni rezultati, hrvatsko autotržište zna biti izuzetno zanimljivo. Iz podataka koje je objavila agencija Promocija plus, može se vidjeti kako je u srpnju u Hrvatskoj prodano 5675 novih putničkih vozila, što je za 10,6 posto više nego u istom razdoblju prošle, pandemijske godine, dok je od početka godine do kraja srpnja zabilježen snažniji rast, za 40,8 posto. To i nije čudno, jer je u ožujku i travnju lani sve bilo zatvoreno.



Ono što, pak, zabrinjava je što veliki dio autotržišta pripada kupnji od strane kompanija, dok privatni kupci ipak manje idu u "šoping". To se najbolje vidi po regionalnoj prodaji automobila, a na velika su se vrata opet vratile i "DA" (Daruvar), registracijske pločice, prve porezne oaze za korporacijska vozila.

Fiktivna garaža


Daruvar, koji pripada Bjelovarsko-bilogorskoj županiji, godinama je bila fiktivna "garaža" za vozila velikih proizvodnih kompanija, a potom i za rent‘a‘car tvrtke koje su s manjim davanjima za registraciju vozila uštedjele nemali novčani iznos. Na regionalnoj ljestvici Bjelovarsko-bilogorska županija popela se na drugo mjesto, iza neprijepornog Zagreba (13.598), s 2386 novoregistriranih vozila. Zamjetan je veliki skok u prodaji automobila u ovoj županiji. U svibnju su imali 877 novoregistriranih automobila, i bili su na sedmom mjestu regionalne ljestvice, a onda u dva mjeseca prodano je i registrirano više od 1500 automobila. I to baš u vrijeme kada su rent‘a‘car, ali i druge kompanije, najviše kupovale. Iza Zagreba i Daruvara smjestile su se splitska i riječka regija, a na petom mjestu smjestila se još jedna porezna oaza, a riječ je o Šibensko-kninskoj županiji koja je još do srpnja bila na drugom mjestu.

Na šestom mjestu prodajne liste prema regijama smjestila se, s 1708 novoregistriranih automobila, Istra. Tu treba naglasiti kako je većina kupaca bila privatna, što izdvaja ovu županiju od ostalih. I onda, tek na sedmom mjestu, plasirala je Osječko-baranjska županija s 1609 novoregistriranih automobila. Ostale su slavonske županije u donjem dijelu ljestvice prodaje po hrvatskim regijama. Tako se Vukovarsko-srijemska županija našla na 14. mjestu s 381 prodanim vozilom, dok je Brodsko-posavska županija na 17. mjestu.

Opelov srpanj


Kakva je realnost kada nema više registriranja korporacijskih vozila, najbolje se vidi iz brojke prodanih vozila u Požeško-slavonskoj županiji, koja je prošlih pet godina redovito bila druga prema broju novih registracija, a sada je 18. Do kraja srpnja, tamo su registrirana samo 304 vozila, a prije je bilo normalno da ta brojka bude nekoliko tisuća. Pretposljednja je, po starom dobrom običaju, Virovitičko-podravska županija sa 172 novoregistrirana automobila.

Inače, u prvih sedam mjeseci ove godine u Hrvatskoj je prodano 31.778 novih vozila, što je 9210 automobila više nego u isto vrijeme prošle godine. Najviše novih putničkih vozila od početka godine do kraja srpnja prodao je Volkswagen, njih 4589, tako da VW ima udjel u ukupnoj prodaji od 14,4 posto. Druga je Škoda, članica istog koncerna, s 3508 prodanih novih vozila i udjelom od 11 posto. Slijedi Opel koji je prodao 2.693 auta (udjel 8,5 posto), potom Dacia s njih 1967 (udjel 6,2 posto) te Kia s prodanih 1950 vozila (udjel 6,1 posto). U Hrvatskoj je uz ostalo od siječnja do kraja srpnja prodano i 1009 Audija, 764 BMW-a, 750 Mercedesa, 145 Tesli, 137 Porschea, itd.

Statistika samo za srpanj pokazuje da je najbolje prodajne rezultate imao Opel, čija su dva modela bila i najprodavanija prošli mjesec - Corsi je prodano čak 407, a Crosslanda 272. Prema modelima na trećem je mjestu VW T-Cross s 258 prodanih vozila, četvrta Dacia Sandero (247), a peta također Dacia s Dusterom (246). I dalje se najbolje prodaju vozila na benzinski pogon, pa je tako u sedam mjeseci ove godine više od polovine kupnji, njih 54,8 posto ili 17.399 odabralo nove benzince, a slijede dizelaši koje je kupilo njih 8102, odnosno 25,5 posto.

Električnih vozila prodano je 477, čime u ukupnoj prodaji u sedam mjeseci imaju udjel od 1,5 posto, vozila na plinski pogon prodano je 1220 (udjel od 3,8 posto), a hibride je preuzelo 4580 kupaca (udjel od 14,4 posto).


Milan Bugarić
// AUTOTRŽIŠTE //
VELIKE PRODAJNE AMPLITUDE TESLE
Prodajne amplitude u Hrvatskoj su karakteristične za električne automobile, a u tome prednjači Tesla koji je u lipnju pronašao put do 111 kupaca, a u srpnju samo - jednoga! Ukupno je ove godine prodano 144 Tesli, a velike zasluge, naravno, idu kompanijama. Kako doznajemo, za većinu kupljenih Tesli prošlog mjeseca iskorišteni su nemali poticaji od strane države. Gledajući prema mjesecima, Tesla je u veljači i travnju imao prodajnu nulu, nijedan prodani automobil, a po jedan primjerak kupcima isporučen je u siječnju, svibnju i srpnju. Ožujak je bio odličan s 31 prodanim automobilom te lipanj, kada je prodano čak 111 Tesli. Ukupna brojka od 144 prodana automobila u 2021. godini za Teslu je odlična, jer je u istom razdoblju prošle godine prodano samo 18 Tesli. Bit će zanimljivo promatrati hoće li pozitivan broj prodaje modela Tesle rasti i u idućim mjesecima.

SVE MARKE SADA IMAJU HIBRIDE
Što se tiče "plinaša" konkurencije nema Renault grupa, od 1220 novoregistriranih LPG-a samo jedan nije njihov! Prodana je 1121 Dacija, 98 Renaulta i jedan Fiat. S druge strane, donedavno nedostižna Toyota dobila je veliku konkurenciju među hibridima. Na prvom mjestu je Suzuki s 1510 prodanih hibrida, dok je Toyota sa 780 hibrida prodanih ove godine na drugom mjestu. Više od 100 hibrida ove godine prodali su još Hyundai (402), Audi (322), Mazda (267), Fiat (265), BMW (159) i Mercedes (103). Ukupno je u prvih sedam mjeseci 2021. godine hrvatskim kupcima isporučeno 4580 hibrida.

Najčitanije iz rubrike