Objavljeno 30. srpnja, 2021.
Izgradit će se i jedna nova ispravljačka stanica, podzemna kabelska mreža i modernizirati dio kontaktne tramvajske mreže
Povećanje broja korisnika gradskog prijevoza te obnova tramvajske infrastrukture kao preduvjet za nabavu niskopodnih tramvaja i podizanja usluge javnog prijevoza na viši standard - osnovne su to odlike projekta “Modernizacija tramvajske infrastrukture na području grada Osijeka”. Njime će se modernizirati dvije postojeće ispravljačke stanice i izgraditi jedna nova ispravljačka stanica, izgraditi podzemna kabelska mreža i modernizirati dio kontaktne tramvajske mreže u duljini od 9,5 km.
Na najvišu razinu
U petak je u osječkom GPP-u, prigodno u dvorištu remize, organizirano potpisivanje ugovorne dokumentacije za izvođenje elektromonterskih i građevinskih radova, kojim zapravo počinje konkretna realizacija tog projekta. Ugovore su potpisali GPP te, kao odabrani izvođači, Končar-Inženjering za energetiku i transport te Colas Rail Hrvatska.
Mario Šapina, direktor GPP-a, naglašava kako je svrha ovih radnji podići komunalnu uslugu javnog prijevoza u Osijeku na razinu najrazvijenijih zapadnoeuropskih zemlja tako da vožnja javnim prijevozom bude sigurnija, komfornija, pouzdanija i s pozitivnim efektima za okoliš.
- Jedan od najvažnijih trenutaka za cjelokupnu obnovu javnog osječkog prijevoza dogodio se 2017. godina, kada je održana sjednica Vlade RH u Osijeku. Tada je dogovorena realizacija najvećeg projekta modernizacije osječkog javnog prijevoza vrijednog 267 milijuna kuna, od čega će se iz EU fondova sufinancirati iznos od gotovo 200 milijuna kuna, ostatak najvećim dijelom Vlada RH na čelu s Andrejom Plenkovićem, a u preostalom dijelu Grad Osijek - podsjetio je gradonačelnik Ivan Radić koji je pozdravio okupljene. Dodao je kako će se do kraja godine znati izvođač građevinskih radova, odnosno tko će i do kada izgraditi novu remizu, a nakon toga nabavljaju se i novi niskopodni tramvaji.
Pametno i zeleno
Potpisivanju je nazočila i Nataša Tramišak, ministrica regionalnog razvoja i fondova Europske unije. Uz njezino, projekt se realizira i kroz Ministarstvo prometa.
- Tramvajska infrastruktura prepoznata je kao jedan od zelenih oblika prijevoza, u skladu je sa svim smjernicama zelenih politika Europske komisije. Nastavak provedbe ovakvih projekata osiguran je iz Nacionalnog plana za oporavak i otpornost, 450 milijuna kuna, te Višegodišnjeg financijskog okvira sa 170 milijuna eura. Možemo očekivati nastavak realizacije ne samo modernizacije postojeće tramvajske pruge u Osijeku nego i njezina proširenja - rekla je ministrica Tramišak.
Uime natječajno izabranih izvoditelja radova, Končarov Željko Tukša naglasio je kako je oprema koja će biti ugrađena u modernizirane i nove ispravljačke stanice kompletno domaće proizvodnje, razvijana i proizvedena u Končaru.
Zadovoljstvo potpisanim ugovorom uime Osječko-baranjska županije iskazao je Josip Miletić, zamjenik župana.
- Treba voditi računa o dvije stvari budućeg programskog razdoblja EU-a, a to je pametno i zeleno. Upravo s novim tramvajima i infrastrukturom to će se postići, a direktnu će korist imati građani Osijeka - naglasio je Miletić.
Vrijednost radova na ovom dijelu projekta iznosi 57,9 milijuna kuna, obnovit će se gornja kontaktna mreža u dužini od 9,5 kilometara koja je podijeljena na tri dionice - prva je od Trga Ante Starčevića do Kanižlićeve, zatim od glavnog trga do Trpimirove te kompletna dionica starog kolodvorca. Obnovit će se također dvije postojeće ispravljačke stanice, odnosno trafostanice, a izgradit će se jedna posve nova. Tako će se pripremiti infrastruktura za nove tramvaje, ali i nove linije.
Dario Kuštro
STIŽE I TRINAEST NOVIH AUTOBUSA
Nakon što je nabavom 12 novih autobusa 2019. godine počela obnova autobusnog voznog parka, sada dolazi još 13 novih autobusa. Za to je u svibnju s Ministarstvom mora, prometa i veza potpisan ugovor o dodjeli nepovratnih sredstava za projekte financirane iz europskih strukturnih i investicijskih fondova. “Provedbom tog projekta riješit će se ključni problemi zastarjelog voznog parka Društva, jer nam sadašnji vozni park karakterizira velik broj prijeđenih kilometara i visoka prosječna starost vozila, unatoč njegovoj djelomičnoj obnovi iz 2019. godine, financiranoj također iz sredstava EU fondova”, rekao je Šapina.
javni prijevoz
SIGURNIJI,
KOMFORNIJI,
POUZDANIJI...