Zdravlje
ČIŠĆENJE OD TOKSINA ZA ZDRAVIJI ŽIVOT

Detoks mozga omogućit će vam da imate više energije
Objavljeno 26. srpnja, 2021.
Trebali biste uvesti zdrave navike, osobito vezano uz san, prehranu i kretanje

Kad je riječ o čišćenju organizma, obično mislimo na jetru i debelo crijevo, no rijetko kada govorimo o mozgu, koji je isto tako izložen toksinima i teškim metalima, piše Alternativa za vas.



Vaš mozak svaki dan naporno radi. Baš kao i sve stanice u našem organizmu, i one moždane stvaraju nusprodukte koje treba eliminirati. Također, mozak je izložen toksinima iz okoliša i teškim metalima, poput aluminija, žive, olova, kadmija i bakra, koji se u mozgu mogu nakupljati i s vremenom dovesti do teških bolesti. Godine 2012. znanstvenici sa Sveučilišta u Rochesteru otkrili su da u ljudskom organizmu, osim limfnog, postoji još jedan sustav zadužen za detoks, a to je glimfatski sustav. Njega čine krvne žile u mozgu koje stvaraju cerebrospinalnu tekućinu. Osim što odvodi otpadne tvari iz mozga i središnjeg živčanog sustava, ta tekućina i opskrbljuje mozak nutrijentima. Glimfatski sustav čisti mozak tako što iz njega skuplja otpadne tvari, štetne proteine, poput beta-amiloida, koji mogu pridonijeti nastanku Alzheimerove bolesti, toksine i metabolite. Taj je sustav najaktivniji noću, dok spavate. Ako je njegov rad ometen, primjerice, nesanicom ili toksinima, kratkoročne posljedice mogu biti slabo pamćenje, mentalna izmaglica, umor i bezvoljnost. Imate li i vi sami ove simptome, vašem je mozgu hitno potreban detoks. Da bi vaš mozak vratio optimalno zdravlje i funkcije, trebali biste uvesti trajne zdrave navike, osobito vezano uz san, prehranu i kretanje. Priuštite si dovoljno sati sna jer, patite li od nesanice, vaš se mozak ne može adekvatno očistiti od toksina. Odličan poticaj radu glimfatskog sustava možete dati i svakodnevnim kretanjem na svježem zraku te redovitom tjelovježbom. To također poboljšava plastičnost mozga, što utječe na sposobnosti pamćenja i učenja. Kretanje i vježbanje poboljšat će i kvalitetu vašeg sna, a smanjit će se i razine stresa koji se negativno odražava na rad mozga.

Zdravlje probavnog sustava u izravnoj je vezi s našim mentalnim zdravljem. Hrana koja u crijevima stvara upale negativno utječe i na mozak. Pržena i prerađena hrana stvara toksine koji mogu rezultirati depresijom i tjeskobom. Za optimalan rad i zdravlje mozga konzumirajte organsku ili domaću hranu koja nije zasićena pesticidima i drugim toksinima. Birajte protuupalne namirnice bogate biljnim proteinima, antioksidansima, vitaminima, mineralima i omega-3 masnim kiselinama. Za detoks mozga jedite hranu bogatu vitaminom C, bakrom i manganom (bobičasto voće, citrusi, zeleno lisnato povrće, gljive). Za zdravlje mozga i cijelog organizma jako je važno da uvedete i povremeni post: ili u određene dane ne jesti uopće ili preskočiti jedan obrok.

Čišćenjem mozga od toksina i vaše će tijelo živnuti. Primijetit ćete da odjednom imate više energije, da ste snažniji i bolje raspoloženi.



Tanja Kvorka
Patite li od nesanice, vaš se mozak ne može adekvatno očistiti od toksina

Možda ste propustili...

SAVJET ZDRAVLJE PROBAVNOG SUSTAVA

Crijevna flora može se poremetiti na putovanju

NAJVIŠE NEZADOVOLJNIH ZBOG STRESA I FIZIČKOG IZGLEDA KAO I ZBOG FINANCIJSKE SITUACIJE

Fizičko blagostanje ne znači samo biti u formi, nego održavati dobro psihofizičko zdravlje

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

RANO OTKRIVANJE SPAŠAVA ŽIVOT

Probno testiranje krvi na 50 tipova raka

2

SAVJET AKO NE VOLITE VJEŽBE I SPORT

Kalorije možete potrošiti i uz kućanske poslove

3

SAVJET ZDRAVLJE PROBAVNOG SUSTAVA

Crijevna flora može se poremetiti na putovanju