Autoglas
VOZILI SMO: PEUGEOT 5008

Moderan obiteljski SUV vozi u smjeru premiuma
Objavljeno 13. srpnja, 2021.
Peugeot 5008 uistinu izgleda impresivno, a još jači dojam ostavlja kada ga gledamo izdaleka, jer dominira nad većinom drugih vozila

Nakon više od 300.000 proizvedenih vozila od lansiranja, 2017. godine, Peugeot je osvježio svoj najveći model - 5008. Kako bi bio korak ispred glede stila, prednji dio Peugeota 5008 više je nego ikad prije jedinstven i prepoznatljiv. Odvažan dizajn postavlja nove kodove suvremenosti, istovremeno naglašavajući uspon prema premium segmentu. Nova maska bez okvira simbolizira iznimno moderan stil, istovremeno zadržavajući fluidan dizajn. Vrh poklopca motora sada ponosno pokazuje monogram modela, kao i cijela Peugeotova gama.



Kada ga gledamo sprijeda, u prednju masku dodani su prepoznatljivi očnjaci, a iza su smještena nova LED svjetla. Prednji dio oplemenile su odlične lajsne, koje su potpuno promijenile lice 5008-ice. Gledajući ga s boka, odmah možemo reći kako su dizajneri potuno uspjeli, Peuget 5008 uistinu izgleda impresivno, a još jači dojam ostavlja kada ga gledamo izdaleka, jer dominira nad velikom većinom drugih automobila. Testirani 5008 naizdašniji je Peugeot, zato i nudi sedam sjedala. Kromirane letvice također daju dojam ekskluzivnosti ovom SUV-u.


Puno prostora


Peugeot 5008 dug je 4641 milimetar, širok 1844 mm, visina mu je 1646 mm s krovnim šinama, međuosovinski razmak 2840 mm, a visina od podloge 236 mm. Što se kotača tiče, testni 5008 RoadTrip ima serijske 18-colne lakometalne naplatke Detroit s gumama Michelin Primacy u četiri dimenzije 225/55R18. Moguća je i opcija - 19-colna dimenzija s gumama dimenzija 205/55R19.

Što se tiče prtljažnika, on sa spuštenim trećim redom sjedala ima volumen od 780 litara, a kada se spuste stražnja sjedala, prostor raste do impresivnih 1940 litara. Što se tiče trećeg reda sjedala, on se nalazi u podnici i koristi se uistinu rijetko, i dobar je za prijevoz na manjoj udaljenosti, poglavito za djecu i osobe sitnije građe. Unutrašnjost je lijepo dizajnirana i izvedena, a u prednjem i srednjem redu sjedala ima dovoljno prostora da svi uživaju i u duljim rutama - zato ovaj Peugeot i ima naljepnicu Road Trip, da se svi osjećaju ugodno. I oni iznad 190 cm nemaju problema s koljenima u srednjem redu sjedala, prostora ima dovoljno. Sjedi se i nešto više od prednjih sjedala, pa je dobar poged na cestu zajamčen.


Pogon


Ono što je na prvu čudno jest maleni volan u tako velikom automobilu. No brzo se naviknete na njega. Iznad je dobar pogled na digitalne instrumente. Ono na što se treba priviknuti, i početni je problem, jest što se funkcijom klimatizacije i glazbenog sustava upravlja preko dodirnog zaslona, što nije najpraktičnije u vožnji. Konzervetivnim vozačima to možda neće dobro sjesti. Stvar pak spašavaju prepoznatljive Peugeotove klavirske tipke ispod središnjeg zaslona. Izgledaju dobro, a i funkcionalne su.

Što se tiče pogonskog sklopa, riječ je o dizelašu 1.5 BlueHDi od 130 KS i 300 Nm. T je uistinu prava mjera za tonu i pol težak SUV. Motor je uparen s 8-brzinskim automatskim mjenjačem EAT8, a za one koji vole angažiranu vožnju tu su polugice za ručno mijenjanje brzina na upravljaču. Neki će možda reći da ubrzanje nije impresivno, no to ovom automobilu i ne treba. Nismo testirali ubrzanje do 100 km/h, no čini nam se da je to možda nešto više od deklariranih 11,5 sekundi.

Glede potrošnje, ona je bila nešto više od 7 litara, što je odlično, s obzirom na to da na tjednom testu nismo štedjeli Peugeotov SUV, a propisno smo ga izvozili po autocesti, ali i na državnim cestama te u gradu. U vožnji po autocesti vozaču pomaže brojna sigurnosna elektronika, koja ne reagira bez potrebe. Jedino što malo "štrecne" vozača je kada se na autocesti pokuša prestrojiti bez davanja žmigavca. Tada se upravljač zna ukrutiti, i to neugodno, što je u biti i dobro. Idući put kada budemo obilazili nekog sporijeg pa se vraćali u desni trak, svakako ćemo prvo dati žmigavac.

Početna cijena Peugeota 5008 kreće za benzinski model PureTech 130 Active je 211.155 kn sa svim davanjima. Ulazni dizelski model 5008 BlueHDi 130 S&S Active starta od 224.195 kuna. Naš testni model, 5008 BlueHDi 130 S&S EAT8 RoadTrip, kreće od 279.947 kuna, a uz dodatnu opremu cijena mu je 284.400 sa svim davanjima (PDV i PPMV).



Milan Bugarić
// VOZILI SMO //
TEHNOLOGIJA NA USLUZI SVIMA
Pametni telefoni postali su sastavni dio vaše svakodnevnice, pa tako i za novi SUV Peugeot 5008. On posjeduje funkciju Mirror Screen, koja omogućuje dupliciranje aplikacija telefona na dodirni ekran vozila. Za punjenje uređaja, uz bežično punjenje pametnog telefona, postoji USB utičnica u prvom redu i dvije nove USB utičnice u drugom redu. Novi SUV Peugeot 5008 može biti opremljen ozvučenjem renomirane francuske audiomarke FOCAL®, ukupne snage 515 W, za maksimalan zvučni užitak svih putnika. Metalne zaštitne mrežice visokotonaca, smještene u sva vrata, sada su bakrene boje. Kako bi se naglasila modernizacija i-Cockpita, uspon u premium segment u unutrašnjosti je vidljiv po novim tkaninama, što pridonosi razini doživljene kvalitete i atraktivnosti interijera. Peugeot 5008 proizvodi se u Francuskoj u Sochauxu i Rennesu.

SUSTAVI I OPREMA ZA POMOĆ U VOŽNJI
U osvježenom 5008 ponuda tehnologija u vozilu upotpunjena je sustavima pomoći u vožnji najnovije generacije: sustav Night Vision (jedinstven u segmentu kompaktnih SUV-ova), aktivni tempomat s funkcijom Stop & Go (EAT8 automatski mjenjač), sustav za pomoć zadržavanja vozila unutar voznog traka (povezan sa ACC Stop & Go), sustav za automatsko kočenje u slučaju opasnosti posljednje generacije i prošireno prepoznavanje prometnih znakova. Osvježeni 5008 i dalje nudi niz sustava i opreme za pomoć u vožnji: adaptivni regulator brzine, tempomat, Visiopark 1 i 2, Par Assist...