Autoglas
MERCEDESC-KLASA JE DOŠLA U NOVOM IZDANJU

Idealan spoj komfora, sigurnosti i dinamike
Objavljeno 21. lipnja, 2021.
Apsolutni bestseler tvrtke s "nišanom" na nosu je C-klasa koja je u novom izdanju modernija, digitalnija i učinkovitija

Kupci već generacijama vole i cijene Mercedesovu C-klasu zbog komfora, sigurnosti i tehnologije. Nova je vizualno potpuno različita od prethodnika, naime, svojim dinamičnim omjerima kratkog prednjeg prevjesa, dugog međuosovinskog razmaka i stražnjeg prevjesa dobiva se dojam kretnje i kad je zaustavljen.



Rešetka hladnjaka obilježava prednju stranu. Svi modeli imaju središnje postavljenu zvijezdu, a dizajn i karakter maske hladnjaka razlikuju se u detaljima, ovisno o paketu opreme. Standardna oprema su LED prednja svjetla visokih performansi. DIGITAL LIGHT sustav poznat iz nove S-klase dostupan je kao opcija.

Poseban dizajn


Vozač ispred sebe ima LCD zaslon visoke rezolucije. Samostojeća je i čini se da pluta ispred profila krila i velike prednje obloge. To izdvaja zaslon vozača od tradicionalnih kokpita s klasičnim okruglim brojčanicima. Kupci mogu birati između verzija od 10,25 inča (26,0 cm), ili 12,3 inča (31,2 cm). Središnji zaslon dijagonale 9.5‘‘ (24.1 cm) serijski je, dok je onaj od 11.9‘‘ (30,2 cm) opcijski. Dostupne linije opreme su Osnovna, Avantgarde i AMG Line. Posebni dizajn opcijskih AVANTGARDE, ili sportskih sjedala, koristi inovativni način presvlačenja kako bi stvorio vizualni dojam lakoće.

Poput nove S-klase, i nova C-klasa opremljena je drugom generacijom sustava MBUX-a (Mercedes-Benz User Experience). Unutrašnjost vozila postaje još digitalnija i inteligentnija, jer su i hardver i softver napravili velike korake naprijed: vrhunska rezolucija i grafika na LCD zaslonima olakšavaju upravljanje funkcijama vozila i pridonose udobnosti. Ne zaboravimo spomenuti i opcijski head-up zaslon u boji. Vozač vidi virtualnu sliku veličine 9 x 3 inča (približno 23 x 8 cm) kako lebdi iznad poklopca motora na udaljenosti od oko 4,5 m.

Paleta motora ima samo četverocilindrične jedinice iz trenutačne modularne obitelji motora FAME (Family of Modular Engines) Mercedes-Benza. Uz turbopunjenje, i dizelski i benzinski motori sada imaju integrirani pokretački generator (ISG) za inteligentnu pomoć pri malim brzinama motora, kao blagi hibrid druge generacije. To osigurava izvanrednu isporuku energije. ISG koristi ugrađeni električni sustav od 48 volti koji osigurava funkcije kao što su "klizanje", dodatna snaga od 15 kW (20 KS) iz sustava EQ Boost ili rekuperacija energije, što omogućava značajne uštede goriva.

Ponuda motora


Ponudu motora čine dva 1,5 litrena turbobenzinca sa snagama od 170 i 204 KS, te dvolitreni stroj s 258 KS. Uz snažnije motore dostupan je i pogon na sve kotače 4Matic. Turbodizelsku ponudu čini dvolitreni motor u verzijama od 200, odnosno 265 KS. Uz sve motore serijski se isporučuje automatski mjenjač 9G-Tronic.

I to nije sve, već četvrta generacija plug-in hibrida uslijedit će ubrzo nakon lansiranja. Cijene benzinskih modela počinju na 330.896 kn, koliko stoji model C 180, dok dizeli kreću od 366.959 kuna naviše. Iako ga ovom prigodom nismo isprobali, poznate su i cijene karavana, one se kreću od 371.974 kn, koliko su u Mercedesu odmjerili za C 200 s osnovnim paketom opreme.



Milan Bugarić
ELEKTROMOTOR
Vršni moment od 440 Nm elektromotora dostupan je od samog početka. Puna električna snaga dostupna je do 140 km/h. Ukupni kapacitet baterije je 25,4 kWh, a može se potpuno napuniti za oko 30 minuta s opcijskim DC punjačem od 55 kW. Standardni punjač od 11 kW dostupan je za trofazno punjenje na Wallboxu spojenom na domaću izmjeničnu mrežu. Baterija je sada kompaktnija, pa više nema nepraktične stepenice usred prtljažnika koji je nešto veći i kod PHEV-a mjeri 360 litara. Slijede i dizelski plug-in hibridni modeli.

440

Nm je vršni moment elektromotora, i

dostupan je od početka

330

tisuća kuna startna je

cijena za model C 180

Paleta motora ima samo četverocilindrične jedinice iz trenutačne modularne obitelji motora FAME