Zdravlje
STUDIJA GUBITAK KILOGRAMA

Jedite sporije i u manjim zalogajima, bez prejedanja
Objavljeno 21. lipnja, 2021.
Probava počinje već u ustima, zbog čega je brzina kojom jedemo jako važna

Iako sve kalorije donose energiju, izuzetno je važan izvor odakle dolaze te kalorije. Tijelo na različite načine probavlja i metabolizira kalorije iz masti, proteina i ugljikohidrata.



Osim toga, ovi makronutrijenti imaju različit utjecaj na hormone koji utječu na glad, skladištenje masti i proizvodnju energije. Kalorije izvedene iz šećera, primjerice, dodaju inzulin, koji je glavni tjelesni hormon za skladištenje masti. A kada u našem krvotoku cirkulira previše glukoze (iz unesenog šećera), nema potrebe za iskorištavanjem zaliha masti za energiju.

Kalorije dobivene iz cjelovite, prirodne hrane uglavnom sadrže više mikrohranjivih sastojaka - važnih vitamina, minerala i fitonutrijenata, koje naše tijelo treba da funkcionira optimalno, dok su kalorije od prerađene i rafinirane hrane uglavnom s malom hranjivom vrijednošću. Nismo samo ono što jedemo, nego i kako jedemo, pokazala je studija o veličini zalogaja, veličini porcije i brzini konzumiranja hrane. Poslužite li više hrane, brže jedete i zalogaji su vam veći, pa ćete i više pojesti, ključan je nalaz studije američkih i nizozemskih nutricionista koji vjerojatno nikoga neće iznenaditi.

Istraživanje u kojemu je sudjelovalo 44 muškarca i 44 žene daje dodatnu težinu ranijim upozorenjima protiv brzog konzumiranja hrane, jer organizmu treba do dvadesetak minuta da signalizira mozgu da je tijelo sito. Probava počinje već u ustima, zbog čega je brzina kojom jedemo jako važna. Ljudi koji jedu prebrzo uzimaju velike zalogaje i gutaju brzo, pa slina i enzimi ne stignu ‘podmazati‘ hranu i usitniti je prije nego što dospije u želudac. Prema studiji, ljudi jedu više ako su im tanjuri puniji. Doduše, to ne znači da s njega treba pojesti baš sve, ali većina će pojesti u prosjeku 43 posto više nego što je uobičajeno, ako su porcije za tri četvrtine veće. U sklopu studije grupa muškaraca i žena jela je tjesteninu sa sirom jednom tjedno tijekom mjesec dana. Veličina porcije svaki je put bila drugačija i varirala je između 400 i 700 grama.

Stručnjaci sa sveučilišta Penn State i iz nizozemskog Maastrichta analizirali su koliko su brzo ispitanici jeli, kolika je bila veličina njihovih zalogaja, a mjerili su i težinu tanjura prije i poslije obroka. Onima koji žele u sebe unijeti manje kalorija, rezultati nude vrlo praktične zaključke. Ako pazite na veličinu porcije, jedete sporije i u manjim zalogajima, izbjeći ćete prejedanje, objavila je glavna autorica studije Paige Cunningham iz Američkog društva nutricionista. Rješenje postoji i za one koji se ne žele odreći većih porcija - birajte namirnice s manje kalorija, rekla je Cunningham.



Jasminka Knežević
Organizmu treba do dvadesetak minuta da signalizira mozgu da je tijelo sito

Možda ste propustili...

RANO OTKRIVANJE SPAŠAVA ŽIVOT

Probno testiranje krvi na 50 tipova raka

KAMPANJA POSVEĆENA DISFAGIJI

Svakome treba zagrljaj

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

RANO OTKRIVANJE SPAŠAVA ŽIVOT

Probno testiranje krvi na 50 tipova raka

2

KAMPANJA POSVEĆENA DISFAGIJI

Svakome treba zagrljaj

3

SAVJET AKO NE VOLITE VJEŽBE I SPORT

Kalorije možete potrošiti i uz kućanske poslove