Objavljeno 19. lipnja, 2021.
Na uživanje se nude vrhunska hrana i pića, možete šetati, loviti, pecati
U Baranju se lako može doći na više načina. Vlakom, autobusom, vozilima, ili pješice. Ali iz nje je - teško otići. Tako je ovo područje omeđeno Dunavom i Dravom u nekoliko riječi opisao poznati baranjski putopisac Mirko Hunjadi.
Nezaobilazno mjesto za posjet zasigurno je biser prirode Park prirode Kopački rit. Nazivaju ga i europskom Amazonom. Posebna je priča baranjska autohtona enološka i gastroponuda. Krenimo od vina. Crnih i bijelih. Još je rimski car Prob u Baranju donio vinovu lozu, i od tada svake jeseni poteče mladi nektar s probuđenih vinograda na bajkovitim baranjskim brežuljcima koje bi, da je bilo mobitela, vjerojatno ‘’lajkao’’ i spomenuti rimski imperator koji je dio Baranje nazvao - zlatnim brdom. Baranja je poznata i po gastronomiji. Spoj germansko-mađarsko-istočnjačkih delicija s domaćima učinio je svoje. Upravo se u Baranji kuha najbolji riblji paprikaš. A tek perkelt od štuke ili soma… Nakloniti se treba i kulenu, odnosno kulenovim sekama, ali i slaninama, šunkama i čvarcima. Pri tome ne treba zaboraviti ni začinsku papriku - crveno baranjsko zlato. Spoj enološke i gastronomske ponude baranjski su restorani. Restoran vinarija Josić, primjerice, u jednom je od mnogobrojnih baranjskih surduka, pravo je mjesto za hedonističko uživanje, ali i restorani poput Baranjske kuće, Kovač čarde, Citadele, Varge, Darocza, Didinog konaka, Zelene žabe, Čingi Lingi Čarde… Vrijedni i ljubazni vlasnici smještajnih kapaciteta, uz sve nabrojeno, također su baranjski adut. Mjesta ima za svakoga. Za obitelji s malom djecom, ljubitelje prirode, uzbuđenja, ukusne hrane, starina i kulturne baštine. Ne treba zaboraviti ni na lov, odnosno ribolov. Stoljetne šume pripadaju među najveća europska lovišta. Jeleni kapitalci, srne, košute i divlje svinje samo su dio šumske faune koju su upoznali lovci iz različitih krajeva svijeta. Loviti su u Baranju dolazili kraljevi i prinčevi, nešto kasnije poznati političari i biznismeni, ali i ‘’obični ljudi’’. Mnogi kažu da nadaleko nema ni takvih mjesta za ribolov. Šaranima, štukama, somovima, ili ‘’običnim’’ babuškama, vrve baranjske ribolovne vode koje se protežu na nekoliko tisuća hektara.
Ivica Getto
Ruralni turizam tražen turistički proizvod
Ministarstvo turizma i sporta i Hrvatska turistička zajednica u svrhu dodatnog približavanja raznolike ponude hrvatskih ruralnih destinacija na domaćem su tržištu pokrenuli promotivnu kampanju “Doživi domaće. Istraži ruralnu Hrvatsku!”. Zaštitno lice kampanje i autorica zanimljivih videomaterijala popularna je voditeljica Doris Pinčić. Kampanja se sastoji od 12 tematskih videopriloga. “Stavljamo u fokus sve bogatstvo koje ruralna Hrvatska može pružiti domaćim i stranim turistima’’, istaknula je ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac, a direktor HTZ-a Kristjan Staničić naglasio je kako se ruralni turizam u pandemijskim okolnostima istaknuo kao iznimno tražen turistički proizvod te da će u budućnosti biti sve traženiji.