Autoglas
RIMAC AUTOMOBILI

Nevera, hiperautomobil za osvajanje svijeta
Objavljeno 8. lipnja, 2021.
S četiri elektromotora ukupne snage 1914 KS i 2360 Nm okretnog momenta ovo je najsnažniji i najbrže ubrzavajući homologirani auto

Jedno je sigurno, milijuni ljudi diljem svijeta sada znaju, a da ne upotrebljavaju "Google translate", što znači hrvatska riječ - nevera. Znaju to zahvaljujući Rimac Automobilima i njihovu prvom serijskom električnom automobilu Rimac Neveri koja je preimenovala koncept C_Two. Taj električni supersnažan ljepotan predstavljen je svjetskoj javnosti prošlog tjedna. Cijena mu je oko dva milijuna eura.



A sve je počelo u ožujku 2018. godine kada je na Geneva Motor Showu predstavljen hiperautomobil iz Svete Nedjelje. U vrijeme predstavljanja Rimčev štand bio je doslovno pod okupacijom svih relevantnih automobilskih medija, koji su sa zanimanjem gledali u nasljednika proslavljenog Concepat_One. Promocija je bila pun pogodak, a nakon toga počeo je mukotrpan posao stručnjaka iz Svete Nedelje koji su pred sobom imali ogroman posao, sate, dane, mjesece i godine intenzivnog testiranja i homologacije. "To je potrebno kako bi se C-Two mogao prodavati u cijelom svijetu, poput ostalih serijskih automobila", rekao je Mate Rimac prije tri godine. Do premijere Rimac Nevere Mate se suočio s brojnim skepticima koji su bili uvjereni da do serijske proizvodnje i prodaje neće doći, kad ono...


Forma slijedi funkciju


Za dojmljiv dizajn Nevere zaslužan je Adriano Mudri, direktor dizajna Rimac Automobila, a automobil jednostavno izgleda spektakularno. Mudri je rekao kako Rimac teži učinkovitom inženjerstvu u svakoj fazi, a ta je filozofija primijenjena u bezvremenski elegantnom dizajnu Nevere po načelu "forma slijedi funkciju". To je načelo primijenjeno na svakom pojedinom detalju, uključujući Rimčev karakteristični oblik "kravate" na bočnoj karoseriji automobila.

- Još od 17. stoljeća kravata je simbol hrvatske snage i identiteta, a mi smo joj prvi put odali počast na našem Concept_One automobilu 2011. - otkriva Mudri, dodavši da, kao i svaki drugi element dizajna, kravata ima i ključnu funkciju za performanse Nevere jer služi kao usisnik zraka za stražnje sustave hlađenja.

Revolucionarni karbonski monokok Nevere sastoji se od karbonskog krova, integriranog baterijskog sklopa i stražnjeg karbonskog podokvira, koji zajedno čine najveću karbonsku konstrukciju u automobilskoj industriji. Težak manje od 200 kg, sastavljen od 2200 komada karbonskih vlakana i 222 aluminijska umetka, monokok štiti bateriju automobila formirajući kompaktnu, ali nevjerojatno čvrstu strukturu s torzijskom krutošću od 70.000 Nm/stupnju. Neusporediva snaga i sigurnost koja se tako dobiva omogućila je Neveri da ispuni stroge globalne standarde homologacije kao automobil s najčvršćom konstrukcijom u povijesti.


Hiperubrzanje


Rimac Nevera ima četiri elektromotora ukupne snage 1914 KS i 2360 Nm okretnog momenta i bit će najsnažniji i najbrže ubrzavajući homologirani auto u proizvodnji, bez obzira na vrstu pogonskog sklopa. Maksimalna brzina mu je nezamislivih 412 km/h, ubrzanje 0 - 100 km/h za 1,85 sekundi te ubrzanje 0 - 402 metra (četvrtina milje) za 8,6 sekundi. Zapanjujuće ubrzavanje Nevera zadržava tijekom cijelog ciklusa punog gasa i dostiže 300 km/h od starta za samo 9,3 sekunde.

Svojom iznimnom brzinom i snagom Rimčev hiperautomobil s neverom dijeli ne samo ime nego i narav. Poput prirodne sile po kojoj je nazvan, jednako je sposoban u trenu promijeniti narav od sigurnog i udobnog grand tourera do automobila visokih performansi, ističu iz Rimac Automobila.

- S 1900 KS Rimac Nevera najsnažniji je auto ikad proizveden. Od 0 do 100 stigne ispod dvije sekunde, a do četvrt milje ispod devet sekundi, što ga čini najbrže ubrzavajućim autom ikad na cesti. Ima najveći baterijski paket na tržištu, od 120 kilovatsati (kWh), te najbrže punjenje s maksimalnom snagom punjenja od 500 kilovata (kW) - objasnio je Mate Rimac naglasivši kako je upravo vozilo Nevera bilo cilj kada je pokrenuo vlastitu tvrtku. "‘Concept One‘ bio je samo koncept i priprema za ovo, ali tada nismo imali ni znanje ni novac ni alat ni opremu ni kapaciteta napraviti ovo. Trebalo nam je deset godina da dođemo u stanje proizvesti ovakav auto. On je nama pokazatelj kakvu tehnologiju možemo smisliti i što možemo raditi za druge proizvođače, odnosno ulagače Porsche i Hyundai. Naravno da želimo izgraditi snažan biznis u proizvodnji sportskih automobila", izjavio je Rimac.

Milan Bugarić /H

IDE NA SAJMOVE I PRIVATNA DOGAĐANJA
Rimac Nevera predstavljena je u Dubrovniku uskom društvu od 80-ak osoba, potencijalnih kupaca i distributera, a sada ju čekaju sajmovi i privatna događanja diljem svijeta. Isporuka počinje ove godine, ali je Rimac upozorio na velik problem na svjetskom tržištu s dobavom mikroprocesora i čipova. ”Kao malom proizvođaču jako nam je teško trenutno doći do mikroprocesora. Jedno vozilo ima 74 računala i tisuće elektroničkih komponenti. Nadamo se da ćemo to riješiti i isporučiti značajne količine, a iduće godine 50 vozila”, naveo je Rimac, dodavši kako je gotovo cijeli razvoj i dizajn Nevere rađen u Hrvatskoj, kao i velik dio vozila. “Imamo vlastitu strojnu obradu i proizvodnju karbona, sva elektronika i ožičenje, baterijski sustav. Radimo i komponente za mnoge druge, što je puno značajniji doprinos hrvatskom gospodarstvu u idućem razdoblju”, rekao je Rimac.
VELIKA JURNJAVA PO MAGISTRALI
A da Nevera može pojuriti, vidjelo se i na videozapisu s Jadranske magistrale kod Dubrovnika. Neveru koja je jurila 232 km/h (dopušteno 90) vozio je direktor prodaje Rimac Automobila. Snimka je došla i do policije koja je odmah našla i vozača koji će biti sankcioniran novčano, ali i zabranom vožnje vozila B-kategorije na određeni rok. ”Mi našim kupcima, zaposlenicima i gostima kažemo da je testna vožnja na javnoj cesti te se trebaju poštovati prometni propisi. Nažalost, jedan kolega to nije poštovao. Nadam se da će, kao i svatko drugi, biti propisno kažnjen”, rekao je Rimac.