Osijek
PROJEKT OSJEČKIH ŠKOLA

Od začinskih vrtova i sađenja povrća do namještaja od paleta
Objavljeno 21. svibnja, 2021.
Učenicima se želi dokazati da je važno znati raditi rukama i da je to vještina koja se razvija i uči

Projekt UZBRDO – Učim Zamišljam Biram Rastem Djelujem Održivo – provodi deset osnovnih škola s područja Osječko-baranjske i Vukovarsko-srijemske županije: OŠ “Mladost” Osijek, OŠ “Tin Ujević” Osijek, OŠ Vladimira Becića Osijek, OŠ Dalj, OŠ Zmajevac, OŠ Lug, OŠ Blage Zadre Vukovar, OŠ Siniše Glavaševića Vukovar, OŠ “Vladimir Nazor” Komletinci i OŠ “Antun i Stjepan Radić” Gunja. Projekt uz pomoć osnovnih škola provode i Nansen dijalog Centar Osijek u partnerstvu s udrugom ISKRA waldorfska inicijativa, a uključeno je više od 500 učenika i 30 nastavnika.

Dio projekta su i terenske nastave u Učionici održivog razvoja u Tvrđavici i u Eko-etno selu Karanac. Nastavnici su sudjelovali na više od 40 sati treninga, edukacija i mentorskih sastanaka, a od stečenoga znanja i iskustva nastat će Priručnik za provedbu radionica i projekata o temama Održivog razvoja. Projekt je financiran kroz Švicarsko-hrvatski program suradnje, a sufinancira ga Ured za udruge Vlade Republike Hrvaske.

Akademija blata
Učenici su sudjelovali u terenskoj nastavi u Karancu koja je održana u skladu s epidemiološkim mjerama - ograničena na jedan razred iz jedne škole i održana na otvorenom. Učenici su u Karancu posjetili Ulicu zaboravljenog vremena te sudjelovali u Akademiji blata. Doznali su više o starim zanatima i nekadašnjem životu na selu, o čemu su im govorili voditelji i djelatnici "Baranjske kuće". Doznali su kako je klompar izrađivao klompe i putovao selima, koju su važnost imali lončar i kovač, kako su slastičari, mesari i krčmari ovisili o ledaru te kako se pekao kruh u krušnoj peći. No zacijelo je najzanimljivije bilo postati student Akademije blata – učenici su izrađivati ćerpiče od gline kojima su se nekada gradile kuće i drugi objekti.

Upoznavanje starih zanata potiče i odgojna pitanja povezana s vrijednostima oko rada i suradnje: koliko truda i rada je bilo potrebno da nastane jedan predmet te koliko je potrebno surađivati unutar zajednice da bi svi živjeli kvalitetnije i ugodnije.

Kreativni i korisni
Svaka škola provodi svoj miniprojekt kao dio zajedničkoga. Tako, primjerice, učenici po školama sade začinsko bilje, podižu uzdignute gredice i sade povrće, izrađuju drvene suvenire i platnene vrećice za kupnju, rade prirodne sapune, kozmetiku i kompostiraju, a neki su se prihvatili izrade namještaja od paleta kojim će opremiti školski dnevni boravak u školskom predvorju. Mali su to, ali važni projekti kojima se želi učenicima pokazati da svojim rukama mogu napraviti nešto korisno i dobro, želi im se dokazati da je važno znati raditi rukama i da je to vještina koja se razvija i uči, kao i sve drugo.

Ovime su učenici zahvatili u međupredmetnu temu održivog razvoja u kojoj se ekološki, društveni i gospodarski dio života isprepleću. Teme održivosti su danas aktualnije nego ikada prije, stoga nije bilo teško povezati naučeno i usporediti viđeno s današnjim načinom života. Ostalo je pitanje kako nastaviti kulturni i tehnološki razvoj, a opet uzeti ono najbolje od prijašnjih generacija i znanja koje nam je ostavljeno, a to je i bila nit vodilja ove terenske nastave – da buduće generacije budu nositelji održivije budućnosti.

Vuk Tešija
Možda ste propustili...

BIVŠI GIMNAZIJALCI “IVE LOLE RIBARA”

Proslavili su 60 godina mature

ZA DJECU IZ OPĆINE VLADISLAVCI

Novčana potpora za Školu jahanja

OD RASKRIŽJA S KOZJAČKOM I PRENJSKOM

Zbog radova u Kolodvorskoj ulici nova trasa busa

Najčitanije iz rubrike