Autoglas
HONDA HR-V E:HEV

Mali SUV vraća se minimalističkom stilu
Objavljeno 11. svibnja, 2021.
Popularni japanski subkompaktni SUV koristi Hondinu naprednu hibridnu pogonsku tehnologiju s dva motora koja mu pruža snagu i performanse

Još krajem devedesetih HR-V bio je pravi hit, zbog svoje jednostavnosti i praktičnosti. Praktičan je ostao sve ovo vrijeme, a nova generacija dizajnom zatvara krug jer je minimalizam i kod njega bio odrednica. Kažu kako je prilikom njegova početnog osmišljanja Honda krenula u stvaranje automobila s poželjnom mješavinom istaknutog dizajna, iznimne učinkovitosti i krajnje uporabljivosti.

Zamišljen da udovolji zahtjevnim potrebama suvremenih potrošača, novi model postiže rijetku ravnotežu atraktivnog SUV stila i iznimne prostranosti, kompaktnih dimenzija i jednostavnog ulaska i izlaska putnika. Sve je to omogućeno Hondinim principom “Čovjek-maksimum, stroj-minimum” (M/M), koji se temelji na uvjerenju da je svrha tehnologije i dizajna da služi potrebama vozača i putnika.

Svojim linijama orijentiranima prema naprijed i glatkim površinama, nova generacija HR-V utjelovljuje jednostavnu, čistu, modernu filozofiju dizajna marke već viđenu u novijim Hondinim modelima. Definiran istim ključnim dizajnerskim konceptima funkcije i ljepote, kompaktni kupeom nadahnuti oblik poznat je, ali uzbudljivog izgleda, razigranog karaktera i samopouzdanog stava SUV-a. Njegova glatka silueta postignuta je povećanjem klirensa za 10 mm i smanjenjem visine krova za 20 mm u odnosu prema prethodnom modelu.

Veći prostor
Iznutra je svaki element dizajna posvećen postizanju osjećaja izdašne prostranosti i prozračnosti koji putnike povezuje s vanjskim svijetom, s razinom udobnosti i praktičnosti bez premca u subkompaktnom SUV segmentu. Moderne tkanine i teksturirani materijali stvaraju solidan, vrhunski osjećaj, s kvalitetom materijala koja se osjeća na dodir. Osjećaj prozračnosti pojačava jedinstveni sustav “difuzija zraka” gdje su otvori za odzračivanje u obliku slova L smješteni u gornjim kutovima armaturne ploče. To rješava razlike u tradicionalnim konfiguracijama odzračivanja, gdje se putnici često osjećaju nelagodno kad zrak puše direktno na njih. Sustav suptilno usmjerava struju zraka duž prednjih bočnih prozora na krov, stvarajući vrtlog zraka pokraj i iznad putnika.

Iako su vanjske dimenzije vozila slične prethodniku, novi model nudi veći prostor za noge i ramena. Prostor za stražnje noge povećan je za 35 mm, a i naslon je dodatno nagnut za dva stupnja. Napredna konfiguracija hibridne platforme također omogućava Hondi da zadrži izuzetno svestranu postavku stražnjih “čarobnih sjedala”, odnosno nudi fleksibilnost sklopivih ili preklopnih sjedala, ovisno o potrebnom prostoru za teret i ljude. Niski utovarni rub, veliki otvor vrata prtljažnika, i nizak, ravan pod omogućuju lak smještaj širokog izbora prtljage i opreme. Na primjer, dva velika brdska bicikla (s uklonjenim prednjim kotačima) mogu se s lakoćom utovariti i uspraviti.

Tri načina vožnje
Prostor za odlaganje također je optimiziran. Središnja konzola nalazi se u sredini kabine, uz prednji džep za sitnice s USB utičnicama za punjenje sprijeda i straga, podlogu za bežično punjenje mobitela, vrhunski audiosustav i vanjsko pojačalo te svjetla u kabini aktivirana dodirom, dodatno pojačavaju premium osjećaj i ugodu ambijenta. Provjerena e: HEV hibridna tehnologija pruža glatko i ugodno iskustvo vožnje, uz reaktivne performanse i impresivnu učinkovitost. Sadrži dva kompaktna, snažna električna motora povezana s 1,5-litrenim i-VTEC benzinskim motorom, s najvećom izlaznom snagom pogonskog motora od 96 kW (131 KS) i okretnim momentom od 253 Nm pri 4500 o/min.

Postava sustava uključuje tri izmjenjiva načina vožnje, koja se automatski uključuju prema prevladavajućim zahtjevima. Za vrhunsku učinkovitost, HR-V se vozi u električnom načinu rada, neprimjetno prelazeći u hibridni način kod potrebe za velikim okretnim momentom, odnosno na benzinski motor koji se koristi u vožnji većim, konstantnijim brzinama. Dinamika vožnje poboljšana je pretprogramiranim načinima rada – Sport, Normal i Econ, a dodatni način vožnje B može se odabrati preko mjenjača, za jače regenerativno kočenje i pravi EV osjećaj. Deklarirana potrošnja goriva je 4,0 litre.

U novoj generaciji HR-V prvi je put opremljen Hondinim sustavom SENSING koji sadrži sveobuhvatan niz vodećih u klasi naprednih sigurnosnih tehnologija i pomagala za vozača. Na tržištu se očekuje krajem ove godine.

Milan Bugarić
// PREMIJERA //
ČISTA JEDNOSTAVNOST DIZAJNA
Povećavanje veličine kotača na 18 inča, koji dolaze standardno, uz skraćenje prednjeg prevjesa dodatno pojačava robusnu pojavu i pruža estetsku čvrstoću. Čista jednostavnost dizajna ostvarena je kroz glatke površine automobila, s vanjskim značajkama dizajna ugrađenima u oblik karoserije. Primjerice, prednja svjetla, jedinstvena rešetka u boji i donja mrežasta rešetka besprijekorno se integriraju s izbočenim oblikom nosa i prednjim panelima, stvarajući elegantan izraz. Kombinacija korisnosti i estetike očituje se u jednostavnom, elegantnom dizajnu vrata prtljažnika, koji uredno integrira kvaku unutar trodimenzionalne stražnje ploče. Aerodinamička poboljšanja postižu se bez potrebe za nepotrebnim dizajnerskim značajkama koje često ugrožavaju stil. Rezultat toga je veća stabilnost i manja potrošnja goriva pri velikim brzinama, bez narušavanja elegantnog dizajna.
POBOLJŠANA VIDLJIVOST PREMA VAN
Intuitivno 9-inčno sučelje dodirnog LCD zaslona dizajnirano je da minimalizira odvraćanje vozača, uz pojednostavljeni i potpuno prilagodljivi izbornik. U Hondi posebno ističu poboljšanu vidljivost prema van. Novi je položaj za vožnju 10 mm viši nego prije, a prozori su dizajnirani da propuštaju što više svjetla, potpomognuti vodoravno orijentiranom instrumentnom pločom na ravnoj liniji poklopca motora. Držači vanjskih zrcala pomaknuti su niže niz vrata. Unutarnje komande optimalno su postavljene što bliže vidnom polju vozača. Jednostavni raspored instrumenata dodatno dodaje osjećaj prostranosti.