Objavljeno 28. travnja, 2021.
Mjere ograničenja koje su ispraznile ulice Rima omogućile su biciklistima da napokon prodišu
Sa svojih povijesnih sedam brežuljaka, kaotičnim prometom i kamenim ulicama, Rim nikad nije bio idealan grad za bicikliste. Zbog pandemije se, međutim, stvari mijenjaju. Mjere ograničenja koje su ispraznile ulice omogućile su biciklistima da napokon prodišu. Jedna od obraćenica je Valeria Picchi, 36-godišnja majka dvoje djece koja je lani prodala skuter i kupila bicikl s dječjom prikolicom. "Osjećam se kao egzotična ptica. Svi me u čudu gladaju kako vozim djecu u prikolici", rekla je.
Mnogi u Rimu misle da je i dalje preodvažno sjesti na bicikl i uhvatiti se ukoštac s tisućama Vespi, prastarih Fiata i ostalih kraljeva rimske prometne džungle. Biciklisti u Vječnom Gradu moraju podnijeti i ulice koje su toliko pune rupa da ih Honda, Piaggo i ostali proizvođači motocikala navodno koriste kao ‘poligon‘ za ispitivanje kvalitete amortizera na novim modelima. Picchi se odlučila na promjenu jer na većini trase koja joj je potrebna do posla i škole ima pravu biciklističku stazu, zaštićenu od prometa, što je privilegij kojim se malo Rimljana može podičiti. Iskoristila je i vladin poticaj do 500 eura za kupnju novog ili rabljenog bicikla ili električnog skutera.
Neki misle da je napredak prespor. "Prije pet godina jedva da ste vidjeli koji bicikl u Rimu", kaže Roberto Scacchi, šef područnog ureda lobističke skupine za zaštitu okoliša Legambiente. "Ali ja ni sad ne vidim nekakvu revoluciju. Još uvijek je jedan bicikl na 100 automobila". Po Europskoj federaciji biciklista (ECF), samo 0,6 posto Rimljana redovito biciklira, u usporedbi s 49 posto Kopenhažana. Rimska gradonačelnica Virginia Raggi prošle je godine najavila 150 kilometara novih biciklističkih staza, na postojećih 250 kilometara.
Scacchi, međutim, kaže da je od obećanog sagrađeno samo 15 kilometara, a većina njih je ionako "privremena", što znači da je samo bojom premazan dio kolnika, bez ikakvih pregrada između biciklista i automobila.
Giulio Maselli, vlasnik prodavaonice bicikala u središtu grada, kaže da mu je prodaja porasla za 50 posto prošle godine, ali naglašava da Rim hitno mora unaprijediti biciklističku infrastrukturu jer će se u suprotnom "taj mjehur rasprsnuti".
H
1
bicikl je na 100 automobila u glavnom gradu Italije - Rimu
Tek 15 kilometara biciklističkih staza izgrađeno je od obećanih 150 kilometara