Autoglas
NISSANOVI ADUTI

Elektrificirani Qashqai i 100 % električna Ariya
Objavljeno 27. travnja, 2021.
Qashqai je začetnik trenda i segmenta kompaktnih crossovera, a zajedno s električnim Ariyom želi i dalje biti predvodnik trendova

Otkako je 2007. stvorio segment C-SUV vozila i crossovera, Nissan je do danas prodao više od tri milijuna Qashqaija. Otpočetka je dizajn bio ono što je prvo privlačilo kupce, a iako se već na prvi pogled vidi da je riječ o Qashqaiju, treća generacija mišićavija je, oštrija i modernija.

Međuosovinski razmak povećan je za 20 mm, a ukupna duljina za 35 mm. Vozilo je osim toga malo više (+25 mm) i nešto šire (+32 mm). Dizajnerske smjernice je dijelom preuzeo od novog Jukea, a dijelom zadržao od prethodnika, pogotovo straga. Bočna linija je atletskija i dinamičnija, a automobil će biti dostupan i s 20-inčnim aluminijskim naplatcima koji savršeno ispunjavaju blatobrane i daju dodatnu razinu robusnosti.

Optimalan motor
Bit će dostupno 11 vanjskih boja i pet dvobojnih kombinacija, pa je kupcima na izboru ukupno 16 boja karoserije. U kabini vlada premium osjećaj prepoznatljivog dizajna i praktičnosti, uz korištenje vrlo finih materijala. Klasičnih ICE motora ili dizela tu više nema. Blagi hibridni sustav spojen je sa sjajnim 1.3 DiG-T benzinskim motorom, koji je dodatno dorađen s 50 novih komponenata i sada ispunjava normu Euro6D Full. Bit će dostupan u dvije razine snage – 138 KS i 240 Nm i sa 156 KS i 260, odnosno 270 Nm s mjenjačem Xtronic. U obje verzije pogon je prednji, a mjenjač ručni 6-stupanjski. Snažniji model dostupan je i s 4WD pogonom, kao i s Xtronic mjenjačem. Posebna poslastica je pogon e-POWER koji čine snažna baterija povezana s 1,5-litrenim benzinskim turbomotorom od 154 KS, generator energije, inverter i električni motor od 140 kW. Sistemska snaga e-Power sustava je 140 kW (188 KS). Tu se benzinski motor upotrebljava samo za proizvodnju električne energije, a kotače pokreće isključivo električni motor. To znači da motor uvijek radi u optimalnom rasponu okretaja, čime se smanjuje potrošnja i emisije CO2 u usporedbi s konvencionalnim motorima s unutarnjim izgaranjem. Trenutačni odziv koji pruža veliki okretni moment i snažna ubrzanja pri različitim brzinama učinit će pretjecanja ili ulazak na autocestu jednostavnijim i sigurnijim. Kao i LEAF, novi Qashqai e-POWER dostupan je sa sustavom e-Pedal koji omogućuje vožnju samo s jednom papučicom. Osim elektrifikaciju, platforma CMF-C omogućila je i ugradnju poboljšanog ovjesa na prednjem i stražnjem dijelu.


Električna Ariya
U verzije s prednjim pogonom i 19-inčnim naplatcima ugrađena je torzijska stražnja osovina, dok će modeli s 20-inčnim naplatcima i pogonom na sve kotače biti opremljeni naprednim multi-link stražnjim ovjesom. Poboljšan je i servoupravljač, pa sad nudi bolji odziv, bolji osjećaj na upravljaču oko središnjeg položaja i smanjeno trenje. Od korisnih modernih sustava svakako bismo izdvojili unaprijeđeni sustav ProPILOT koji je osmišljen da smanji umor i stres u vožnji te pojednostavi uporabu, kao i inovativni sustav prednjih svjetala koji prilagođava svjetlosni snop s obzirom na uvjete na cesti i druge sudionike u prometu. Novi Qashqai kod nas stiže tijekom ljeta.

Predstavljena je i Ariya, električni coupé-crossover koji nudi snažna ubrzanja, uglađen i tihi rad te udobnu i luksuznu, gotovo salonsku unutrašnjost. Sustavi za pomoć u vožnji, glasovno upravljanje i potpuna povezanost povećavaju sigurnost na cesti i stvaraju ugodno ozračje za vozača i putnike. Zahvaljujući dometu do 500 km, Ariya teži biti savršen partner za svakodnevnu vožnju, kao i za dulja putovanja, što je još uvijek velika boljka električnih automobila. U salone stiže 2022. godine. S ukupno pet osnovnih modela dostupnih na europskom tržištu, uključujući inačice s pogonom na dva ili četiri kotača, Ariya ispunjava potrebe širokog kruga kupca. Ariya 63 kWh inačica je s pogonom na dva kotača, s motorom od 218 KS, stvorena za gradsku i prigradsku vožnju. Ariya 87 kWh također je s pogonom na dva kotača, ali nudi snažniji motor od 242 KS i veći domet. Ariya e-4ORCE 63 kWh je s pogonom na sve kotače i ima dva elektromotora s ravnomjernom i predvidljivom raspodjelom svojih 279 KS na sva četiri kotača. Ariya e-4ORCE 87 kWh osim većeg dometa nudi i snagu od 306 KS zahvaljujući tehnologiji e-4ORCE. Ariya e-4ORCE 87 kWh Performance predstavlja sam vrh ponude ovog modela i razvija 394 KS uz moment od više od 600 Nm.
Mato Pavličević
NAGLASAK NA ERGONOMIJU I DIZAJN
U unutrašnjosti Qashqaija posebna je pozornost poklonjena ergonomiji i dizajnu prekidača i gumba, koji već na dodir, pod prstima, ostavljaju solidan i profinjen dojam. Pred vozačem je digitalni 12,3-inčni zaslon visoke razlučivosti koji se može konfigurirati na različite načine za prikaz uputa navigacijskog sustava, multimedijskih sadržaja, stanja u prometu ili informacija o vozilu. Svime se upravlja s pomoću novog okretnog gumba na upravljaču. U sredini je 9-inčni zaslon sustava NissanConnect kojim se ulazi u navigaciju, multimediju i postavke vozila. Kompatibilan je sa sustavima Android Auto i Apple CarPlay, s kojim se može povezati i bežično.

Novi 10,8-inčni head-up zaslon ima najveću površinu prikaza u klasi, a najvažnije informacije o navigaciji, sustavima za pomoć u vožnji i informacije o samoj vožnji projicira na vjetrobransko staklo izravno u vidnom polju vozača.
PRAKTIČNOST I UDOBNOST ARIYE
Unutrašnjost Ariye osmišljena je tako da bude što praktičnija i udobnija, nalik na lounge bar. Na sučelju ispred vozača jedan pokraj drugog prikazuju se 12,3-inčni zaslon instrumentne ploče i 12,3-inčni zaslon multimedijskog sustava. Vozač stoga ne mora skretati pogled s ceste: sve potrebne informacije može brzo provjeriti na vodoravnom zaslonu. Putnici mogu glasovnim putem zatražiti informacije o vožnji, upravljati rutom i pretraživati znamenitosti. Posebne funkcije omogućuju vozaču da bez skretanja pogleda s ceste odabere željeni glazbeni popis ili prilagodi temperaturu u unutrašnjosti.
Možda ste propustili...