Ekonomija
DOMAĆE TVRTKE PRONAŠLE NIŠU

Tehnološka rješenja za rastuće indijsko tržište
Objavljeno 14. travnja, 2021.
Indija je jedna od najbrže rastućih velikih ekonomija te važan trgovinski i investicijski partner za EU koji joj je drugo najveće izvozno odredište. Prema posljednjim dostupnim podatcima za 2019. godinu, nešto više od 11 posto indijske trgovine vrijedne 80 milijardi eura bilo je s EU-om. Međutim, trgovina EU-a s Indijom iznosi samo 1,9 posto ukupne robne razmjene EU-a u 2019., što je znatno iza SAD-a (15,2 posto), Kine (13,8 posto) i Velike Britanije (12,6 posto). Ako pogledamo hrvatske trgovinske brojeve, također ima puno prostora za poboljšanje. Izvoz Hrvatske u Indiju znatno je manji od našeg uvoza iz Indije, gotovo tri puta manji u 2019. i više od šest puta manji u 2020. godini. To jasno pokazuje potencijal za razvoj naših odnosa, stoga nam je drago što imamo priliku suorganizirati događaje poput ovog, na kojemu tvrtke mogu upoznati pojedina tržišta i međusobno se povezati. Istaknula je to, među ostalim, Ines Obradović, direktorica Sektora za međunarodne poslove HGK-a, na virtualnom Hrvatsko-indijskom poslovnom forumu, na kojemu su predstavnici FICCI-ja predstavili indijsko tržište i mogućnosti poslovanja na njemu, a indijskim sudionicima hrvatska strana prezentirala je gospodarske prilike u Hrvatskoj.


Forum je održan u suorganizaciji Hrvatske gospodarske komore, Veleposlanstva Republike Indije u Zagrebu, Indijsko-hrvatskog poslovnog kluba i Federacije indijskih komora trgovine i industrije (TheFederationof Indian ChambersofCommerce&Industry – FICCI).


Obradović je također dodala da su neke hrvatske tvrtke već prepoznale potencijal Indije i pronašle svoju nišu na tamošnjem tržištu, poput Infobipa.


Manish Singhal, zamjenik glavnog tajnika FICCI-ja, naglasio je da se hrvatski poduzetnici ne trebaju bojati veličine indijskog tržišta jer se njihova proizvodnja lako može skalirati i prilagoditi potrebama, pa i izvozu na treća tržišta. "Mi smo tržište koje traži specijalizirana tehnološka rješenja, a mnoge hrvatske tvrtke ih nude, samo nisu poznate u Indiji. Malo i srednje poduzetništvo (MSP) ima posebno velik potencijal za rast, kod nas ima više od 16 milijuna MSP-ova i svi traže prilike za suradnju sa stranim tvrtkama. Tu su, naravno, i područja poput zelene energije i IT-a koja imaju veliki potencijal za rast, a posebno bih istaknuo turizam. Hrvatska bi trebala pojačati turističku promociju u našoj zemlji", poručio je Singhal.


Na turizam s osvrnuo i indijski veleposlanik u Hrvatskoj Raj Kumar Srivastava, spomenuvši ga u kontekstu suradnje u tzv. 4T područja (tehnologija, trgovina, talent i turizam). "Turizam će doživjeti boom nakon korone, ali bit će to drukčija vrsta turizma, s nekim novim zahtjevima gostiju. Što se talenta tiče, Indija razvija edukacijski sustav temeljen na vještinama, a to će, u kombinaciji s demografskim kretanjima, biti velika prilika za gospodarstvo. Hrvatska brodogradilišta i druge radno intenzivne branše već zapošljavaju indijske radnike, stoga je važno uskladiti vaše potrebe za radnom snagom s obrazovnim i državnim institucijama u Indiji kako bi se kretanje radnika pojednostavilo", kazao je Srivastava.
Zdenka Rupčić
Indijci traže prilike za nove suradnje
Predsjednik Indijsko-hrvatskog gospodarskog kluba Ivica Žigić istaknuo je kako moramo nadrasti stereotipe da je Indija preveliko tržište za hrvatske tvrtke, odnosno da je Hrvatska mala i nepoznata ekonomija za Indijce." Indijsko gospodarstvo odlično se nosi s pandemijom i njihovi biznismeni traže prilike za nove suradnje. Mi već imamo nekoliko poznatih kompanija koje rade s Indijom, poput Badela, Belupa, ali i Instituta Ruđer Bošković", rekao je Žigić. Petar Ljubičić, izvanredni i opunomoćeni veleposlanik RH u Indiji, izjavio je da dobri odnosi Indije i Hrvatske traju desetljećima, pa i stoljećima. "Treba nam globalna suradnja kako bismo nadvladali posljedice pandemije, zato potičemo događaje poput ovog, koji promoviraju povezanost i komunikaciju", zaključio je Ljubičić.
Možda ste propustili...

DODIJELJENA ZLATNA KOŠARICA 2024. ZA NAJBOLJA OSTVARENJA

Podravka najbolji proizvođač

Najčitanije iz rubrike