Autoglas
LJEPOTAN

C5 X, najveći Citroënov model potpuni je povratak avangardi
Objavljeno 13. travnja, 2021.
C5 X spaja eleganciju limuzine, atraktivnost SUV-a te praktičnost karavana

Pod oznakom E43 Citroën (a ne BMW) razvio je svoj najveći model, C5 X, koji pripada tourer segmentu, a riječ je o inovativno dizajniranoj krstarici D segmenta, koja u klasu donosi toliko potrebni dah svježine i originalnosti. Osnova za novi dizajn bio je vrlo zapaženi koncept Cxperience, prikazan na pariškom autosalonu 2016.

C5 X, čija oznaka govori kako nasljeđuje C5, ali ujedno sa slovom X evocira Cx i Xm, originalni je spoj SUV-a, limuzine i karavana; avangardan kako se to od Citroëna i očekuje. Međuosovinski razmak od 2785 mm jamči izvrsnu prostranost u stražnjem dijelu vozila, a osim toga tu su velike vanjske dimenzije: duljina od 4805 mm, širina od 1865 mm i visina od 1485 mm. Iznutra nudi autentične stilove uređenja, koji omogućuju da se putnički prostor oblikuje prema željama. Osnovni volumen prtljažnika je 545 litre, a uz ravnu podnicu kada se stražnja klupa preklopi dobiva se 1640 litara prostora.

C5 X bit će dostupan u izvedbama s benzinskim ili plug-in motorom, a turbodizel se uopće ne spominje. Priključni hibrid snage 225 KS pruža zadovoljstvo pokretanja i ubrzavanja u potpunoj tišini, s mogućnošću vožnje više od 50 km u potpuno električnom načinu rada (ZEV), a domet u električnom načinu rada prilagođen je uobičajenim svakodnevnim vožnjama korisnika te se može postići brzina od 135 km/h. I u ovom automobilu putnicima se nudi ekskluzivan Citroënov element, ovjes Citroën Advanced Comfort, s progresivnim hidrauličkim graničnicima. Plug-in izvedba otišla je korak dalje uvodeći aktivni ovjes Citroën Advanced Comfort. Tri moguća načina upravljanja njime pojačavaju učinkovitost hidrauličkih graničnika dodatnim otpuštanjem ovjesa u vožnji kako bi se stvorio dojam „lebdenja” iznad ceste i pružila deset puta veća učinkovitost, posebno u zavojima. Kako bi putovanja bila što opuštenija, posebna je pozornost poklonjena akustici, osobito odabirom višeslojnih prednjih i stražnjih stakala koja izoliraju zvuk te pružaju izuzetnu izolaciju od vanjskih zvukova. Detaljnijih tehničkih i drugih podataka zasad nema, bit će naknadno objavljeni. Novi najveći Citroen na hrvatsko tržište stiže krajem godine.

Mato Pavličević
TEHNOLOGIJA ZA POMOĆ VOZAČU
Prošireni head-up zaslon projicira korisne informacije u boji i u velikom formatu, u visini očiju na vjetrobranskom staklu. Brojni sustavi za pomoć u vožnji smanjuju mentalni napor vozača, a tu je i novo sučelje za komunikaciju i zabavne sadržaje, funkcije prepoznavanje prirodnog govora i prikazivanja informacija pomoću widgeta koji se može prilagoditi...