Novosti
USPJEH PČELARA MATIJE BARTOLOVIĆA

Valpovački med i na policama irskih trgovina
Objavljeno 12. travnja, 2021.
Bartolovići dogovaraju nova tržišta u Švedskoj, Austriji, Njemačkoj, gdje je njihov med dobio najviše ocjene

Iako Valpovčani svog mladog sugrađanina Matiju Bartolovića znaju ponajprije kao odličnog profesora i nastavnika fizike u Osnovnoj školi Matije Petra Katančića, gdje vodi i Učeničku zadrugu Karašica od 2014., tek je rijetkima poznato da je on i iznimno uspješan pčelar koji je u ovom trenutku jedini proizvođač u Slavoniji i Baranji čiji se med izvozi i prodaje na policama pedesetak trgovina u Irskoj.

Udružili snage
Ova iznimno neobična priča počela se realizirati prije dvije godine prije svega zahvaljujući upornosti mladog i perspektivnog bračnog para Bartolović - poslovnom duhu Matije i njegove poduzetne supruge Eveline, koja iza sebe ima višegodišnje iskustvo na mjestu voditeljice prodaje u jednoj renomiranoj domaćoj privatnoj tvrtki. Potencijalni streloviti uspon mladog bračnog para koji je kvalitetom svojih pčelinjih proizvoda pobudio zanimanje i u zemljama Europske unije početkom prošle godine iznenada je zaustavila i usporila pandemija koronavirusa, za vrijeme koje oni i dalje kreiraju nove zanimljive proizvode u kombinaciji s voćem, uljima i drugim dodacima koje namjeravaju ponuditi potencijalnim kupcima domaćih proizvoda.

Kao mladi nastavnik u školi, danas 36-godišnji Matija se prije više od jednog desetljeća i sam uz oca počeo baviti pčelarstvom. Dvanaest godina nakon tih početaka Matija danas sa sestrom pčelari sa 150 zajednica i godišnje proizvede oko 7,5 tona meda, od kojih je na tržištu najtraženiji bagremov. Ranijih godina med iz OPG-a Matija Bartolović završavao je u prodaji na kućnom pragu i u prodavaonicama od Istre do Dubrovnika, a kako su za kvalitetu svog meda dobivali same pohvale, Bartolovićevi su ga odlučili ponuditi i izvan hrvatskih granica.

"Krenuli smo na početku s desetak košnica, svake godine se širili, a sada čak i izvozimo med. To jest naporan i mukotrpan posao, ali na kraju se isplati. Nije instant-posao i zato se mnogi mladi ne odlučuju za bavljenje pčelarstvom, ili pak brzo odustaju nakon prvih prepreka na koje naiđu, ali uz stalno učenje i rad može se biti zadovoljan i godišnjim prinosima i financijskim rezultatima", otkriva ovaj član Upravnog odbora Udruge pčelara Valpovština, koji ne skriva da je tijekom godina bavljenja pčelarstvom neprestano učio, istraživao i usavršavao se ne bi li postigao željenu kvalitetu i postavljene ciljeve. A istražujući na internetu, Bartolovićevi su usporedno počeli i nuditi svoje proizvode kupcima izvan Hrvatske, među kojima je prvi bio kupac iz Irske.

Planiranje budućnosti
"Kako se podosta Slavonaca iselilo u Irsku, a ja to nisam želio, pokušao sam napraviti poveznicu između naše dvije zemlje. Zbog toga sam se odlučio za početak izvesti svoj med u Irsku, gdje smo pronašli otkupljivača koji je imao svoju web-trgovinu i već poslovao s poznatim hrvatskim tvrtkama čije je proizvode uvozio i nudio kupcima u irskim trgovačkim lancima. Riječ je o poslovnom čovjeku hrvatskih korijena koji se 2000. godine i sam iz Hrvatske odselio u Irsku i tu pokrenuo posao i koji jako dobro zna koji su najtraženiji i najcjenjeniji hrvatski brendovi s oznakom ‘Made in Croatia‘. Prvo smo slali probne manje količine preko online narudžbi kako bi se ispitalo bilo tržišta i provjerila kvaliteta našeg meda, a nakon što su bili zadovoljni i kupci i naš trgovački partner - krenule su narudžbe i naš valpovački med ušao je u irske trgovine. Stoga, kada nam je nakon prvih isporučenih količina poslao fotografije iz jedne od pedesetak trgovina gdje se med ‘OPG Matija Bartolović‘ Valpovo na tzv.

hrvatskoj polici nalazi uz bok Franckove kave, Kraševih napolitanki, Gavrilović paštete, Zvijezdine majoneze i Podravkine Vegete – našem ponosu i zadovoljstvu nije bilo kraja", prisjeća se mladi pčelar dana iza kojih su slijedili pozivi ushićenih iseljenih prijatelja i rodbine koji žive u Irskoj, a koji su posve neočekivano s Matijinim medom dašak Slavonije unijeli u svoje irske domove.

U to vrijeme potražnja za medom vrhunske kvalitete kakav je proizvodio Matija bila je tolika da se poduzetni Valpovčanin sa suprugom čak jedno vrijeme bavio mišlju da oko sebe okupi nekoliko kolega pčelara, osnuje klaster i stvori preduvjete da na irsko tržište iziđe i s većim količinama meda. Med je u međuvremenu počeo isporučivati pod imenom tvrtke uvoznika s napomenom da je proizveden u Hrvatskoj, lijepo se uhodala i priča s isporukom naručitelju za kojega su Bartolovići redovito svoj med vozili u Varaždin, međutim, pojava koronavirusa potisnula je sve njihove planove, uvjetovala smanjenje narudžbi i prisilila ih da čekaju neka bolja vremena.

Lidija Aničić
Pčelar - fizičar očekuje konkretniju pomoć države za spas izvoznika
Kako su, zbog epidemije, i narudžbe za Jadran bivale sve manje i rjeđe, Bartolovićima je preostalo da vrijeme iskoriste za kreiranje novih proizvoda i najrazličitijih zamislivih i nezamislivih kombinacija s medom, cvjetnim prahom, propolisom, osmišljavanje poklon-paketa s pčelinjim proizvodima i orijentiraju se na neka nova tržišta za izvoz. “Neosporno je da je naš med vrhunske kvalitete, što su pokazali i neovisni laboratoriji u Švedskoj, Austriji, Njemačkoj, Irskoj i drugim zemljama gdje smo svoj med slali na probu i odakle bi uvoznici s kojima komuniciramo rado surađivali s nama. Sporno je što je situacija s pandemijom koronavirusa teško uzdrmala svjetsku ekonomiju, što se kupovna moć građana sve više smanjuje i što to izravno utječe na navike ljudi koji su donedavno pri kupnji preferirali domaće i kvalitetno, a sada se odlučuju samo za ono najnužnije i najjeftinije. Zbog toga je iznimno teško prognozirati kakva će biti budućnost nas pčelara i vlasnika OPG-ova i držim da bi tu sada veliku ulogu trebala odigrati država te da nam smanjenjem nameta i omogućavanjem jednostavnijeg i lakšeg proboja na strana tržišta, pomogne da preživimo i opstanemo u ovim teškim vremenima”, stajališta je iskusni mladi pčelar fizičar, koji ne odustaje od svojih snova da medom iz slavonskih košnica opčini nepca građana diljem Europe. “Ljudi su skeptični, ali pravi domaći med čija cijena u Irskoj danas iznosi oko 13 eura za kilogram, uvijek pronađe put do svog kupca, a nama je odličan dodatni izvor prihoda. Na tome, istina, treba svaki dan raditi i usavršavati se. To je težak, ali i sladak posao kad bude dobra godina i stignu rezultati”, poručuju Bartolovići.
“Kako se podosta Slavonaca iselilo u Irsku, pokušao sam napraviti poveznicu između naše dvije zemlje”
Možda ste propustili...

52 POSTO OBRAĐENIH BIRAČKIH MJESTA

HDZ osvaja 63, Rijeke pravde 42 mandata

HRVATSKA JE IZABRALA 11. SAZIV HRVATSKOG SABORA

HDZ relativni pobjednik, Andrej Plenković ponovno mandatar?