Osijek
OSIJEK ĆE DOBITI NOVI KVART

Umjesto preko Drave, grad će se širiti na jug
Objavljeno 1. travnja, 2021.
Stvaraju se preduvjeti za stambenu izgradnju, kreiranje površina javne namjene, gradnju komunalne i prometne infrastrukture

Osijek će dobiti posve novi kvart! Riječ je o takozvanoj Retfali - jug, području omeđenom željezničkom prugom Osijek - Našice te južnom obilaznicom, odnosno prostoru od Trgovačkog centra Portanova pa sve do zone bivšeg Getroa. Riječ je o površini od 55 hektara, koja sve ovo vrijeme pretežito koristi kao obradivo zemljište.

Sada se stvaraju preduvjeti da se krene u urbanizaciju tog dijela grada, odnosno u stvaranje uvjeta za stambenu izgradnju, kreiranje površina javne namjene, gradnju nužne komunalne i prometne infrastrukture...

Istina, u ovom se smjeru krenulo već i prije, prvotno namjerom kreiranja Detaljnog plana uređenja toga područja, što je uključivalo i tzv. urbanu komasaciju. Laički rečeno, dogovor je to svih vlasnika da sve parcele dobiju smislene i pravilne okvire. U toj se zoni obuhvata pojavljuju različiti korisnici, odnosno zemljište je pretežito u privatnom vlasništvu, potom je tu Grad Osijek, a dio se površine još vodi kao društveno vlasništvo.

Ne čudi, nažalost, kako je do sada izostao dogovor ovih zainteresiranih strana(ka), pa je politika odlučila krenuti drugim smjerom. Vijećnici Gradskog vijeća Osijeka među svojim su posljednjim odlukama u ovom mandatu odlučili da se umjesto Detaljnog plana uređenja (koji se stavlja izvan snage) pristupi izradi uređenje Urbanističkog plana uređenja područja "Retfala - jug", jer izrada tog dokumenta ne zahtijeva detaljnu parcelizaciju. Odnosno, provest će se podjela područja na posebne prostorne cjeline s obzirom na njihovu namjenu, prikazom građevinskih čestica namijenjenih za građenje, uređenje površina javne namjene sadržavajući i druge detaljne uvjete za korištenje i uređenje prostora te građenje građevina.

I ovdje je procedura slična kao za nedavnog UPU-a središta Osijeka, objavit će se prijedlog plana koji će biti ponuđen na javnu raspravu zainteresiranoj javnosti.

No, ostavimo za sada po strani proceduru, jasno je kako taj dio grada nije opremljen infrastrukturno, i to je osnovni razlog zašto se ondje nije krenulo u bilo kakvu izgradnju. Ipak, o prvom smo konkretnom potezu već pisali - Grad Osijek je krajem prošle godine pozvao zainteresirane kvalificirane natjecatelje da se prijave za izradu idejnog i glavnog projekta koridora prometnice Retfala - jug. Osnovna je ideja osmisliti rješenje za prometnicu do planiranog raskrižja s budućim nastavkom Kolodvorske ulice, uključujući prije toga pružni prijelaz u Mlinskoj ulici. Već smo najavljivali i posve novo prometno rješenje za spoj zapadne i južne obilaznice s Retfalom. Ondje je odnedavno i nova benzinska crpka, popularnu Portanovu ne treba posebno ni spominjati. S druge stane obilaznice gradit će se novi Gospodarsko-sajamski centar, pa je jasno kako će u kratko vrijeme taj dio "eksplodirati"...

Posve je jasno kako se Osijek u svome širenju nije okrenuo k sjeveru i lijevoj obali Drave, nego će se smisleno i u cijelosti širiti na svoju južnu stranu.

Dario Kuštro
GRAĐEVINSKA BRANŠA U “NISKOM STARTU”
Prema razgovoru s ljudima iz građevinske branše, svi su oni u “niskom startu”. Naime, mnogo je privatnih vlasnika parcela koji su zainteresirani ili investirati u stanogradnju ili svoje parcele prodati. Prema nekim prijašnjim viđenjima, ondje je planirana gradnja dječjeg vrtića, pa i crkve s pripadajućom župom. Koliki je potencijal tog prostora možemo vidjeti na primjeru Sjenjaka kao najvećeg osječkog planski sagrađenog naselja - ono je površine od 35 hektara, a u slučaju Retfale - jug govorimo o čak 55 hektara (istina, brutopovršine).
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana