Autoglas
BUDUĆNOST JE TU

Punjenje baterija za samo pet minuta ojačat će tržište
Objavljeno 9. ožujka, 2021.
Izraelci su razvili prvu generaciju litij-ionskih baterija koje se brzo pune

Svi koji su ih vozili mogu reći da su uistinu odlični. Riječ je o električnim automobilima, no ono što koči masovnu prodaju paprena je cijena, ali i "tankiranje", koje traje kao vječnost. To bi uskoro, ako se pita Izraelce, moglo postati prošlost.

Od praznih do punih baterija električnog automobila za samo pet minuta - izraelska tvrtka razvila je tehnologiju koja bi mogla eliminirati tjeskobu povezanu s malom kilometražom koju električna vozila mogu prijeći s jednim punjenjem. Specijalisti za ultrabrzo punjenje u StoreDotu razvili su prvu generaciju litij-ionske baterije koja se po vremenu punjenja može natjecati s punjenjem standardnih vozila na benzinskim postajama.

- Mijenjamo cijelo iskustvo vozača, problem tjeskobe zbog dosega..., toga da možete ostati na autocesti bez pogona - kaže utemeljitelj StoreDota Doron Myersdorf. Inovacija bi mogla spasiti sate potrebne za punjenje električnog automobila, kazao je. U ovom trenutku proizvođači testiraju stotine prototipova. Njegova tvrtka, sa sjedištem u Herzliyi, blizu Tel Aviva, ima potporu četiriju ključnih ulagača - njemačkog Daimlera, British Petroleuma, Samsunga i TDK-a.

Myersdorf, koji je tvrtku osnovao 2012., testirao je baterije na telefonima, dronovima, skuterima prije nego što se posvetio velikom zalogaju - električnim vozilima. "Željeli smo pokazati da možete uzeti litij-ionsku bateriju, zamijeniti neke sastavnice i potom je napuniti za pet minuta." Zamijenili su izvorni grafit u baterijskoj anodi sa silikonom. "Tu fantastičnu inovaciju litij-ionske baterije podigli smo do ekstremno brzih sposobnosti punjenja", dodao je. Električna vozila još su uvijek skupa i u 2019. činila su tek 2,6 posto globalno prodanih automobila, prema Međunarodnoj agenciji za energiju. Prema Myersdorfu, što se svijet brže prebaci na električna vozila, to bolje, jer vjeruje da će to imati golem utjecaj na planet.

No recikliranje tih baterija ostaje problem. Svaka ima životni vijek od 3000 do 3500 punjenja. "Moramo uspostaviti sustav recikliranja, a to se tek radi", kaže Eric Esperance, analitičar u konzultantskoj tvrtki Roland Berger.

Milan Bugarić/H
// INOVACIJE //
SVI RADE NA BATERIJAMA
Električni automobili su sadašnjost i ne treba sumnjati kako će se vijek punjenja baterija približiti vremenu “tankiranja” benzinaca ili dizelaša u nadolazećim godinama. Svi proizvođači automobila s partnerima rade na tom velikom problemu, a na istraživanja se troše milijarde dolara.
Možda ste propustili...

POPULARAN GRADSKI AUTOMOBIL

Povoljnije do Toyote Axgo X

JANICA KOSTELIĆ SUVOZAČICA DVOSTRUKOG POBJEDNIKA WRC RALLYJA CROATIA

Prvakinja asistirala - prvaku