Novosti
BONSAI SOLUTIONS IZ BELIŠĆA

U svijet šalju pozivnice za dolazak u Hrvatsku
Objavljeno 8. ožujka, 2021.
Mario je napustio posao u Finskoj te je zajedno s Belišćaninom Bojanom odlučio započeti posao u Slavoniji

Vjerujemo kako savršen sadržaj mora biti dobro oblikovan - baš kao i bonsai drvce. Kako biste ga uzgojili nije dovoljno samo znati kako se to radi, već su potrebni kreativnost, strpljenje, strast, umjetnička sklonost... Svaki proizvod ili usluga su posebni i pričaju svoju priču koja ne može biti ispričana samo jednim klikom kamere. Upravo tu leži naša strast da vaš posao oblikujemo na pravi način.

Tim riječima opisuju svoju viziju Bojan Stanković i Mario Milosavljević, koji su u prostorima Poduzetničkog inkubatora Polet u Belišću pokrenuli tvrtku za digitalno oblikovanje Bonsai Solutions.

Dugoročni planovi

Mario i ja znamo se od malena, obojica dolazimo iz Belišća gdje i dalje žive naši roditelji te su živjeli i Marijeva i moja baka i djed pa otuda i naše poznanstvo: naši očevi su odrastali zajedno, a Mario bi ponekad ljeti dolazio u Belišće kada ne bi imao školu u Finskoj", počinje priču 30-godišnji Bojan. Dvadesetpetogodišnji Mario, pak, za razliku od Bojana, život je proveo u Finskoj kamo je stigao u dobi od tri mjeseca kada je njegov tata dobio priliku napredovati u karijeri gdje je kasnije stekao i doktorat. Mario i Bojan u ožujku prošle godine odlučili su napustiti svoje dugogodišnje poslove: Bojan u tvrtki Work and Travel Group za razmjenu studenata, a Mario u banci u Helsinkiju i započeti posao u Hrvatskoj.

"Prva opcija bila nam je osnovati turističku agenciju s obzirom na to da smo u tom području vidjeli najveći potencijal i imali određeno iskustvo te ostati u Zagrebu, no potres i koronavirus već u startu srušili su dio naših planova, pa smo se vratili u Belišće u zonu sigurnosti i revidirali naše planove", pričaju mladi poduzetnici. S obzirom na to da se Bojan godinama bavio fotografijom zajedno sa svojom djevojkom i da je općenito kroz fakultet i osobne poslove bio dosta involviran u sferu digitalnog marketinga, odlučili su pokrenuti tvrtku koja će pružati usluge u području digitalnog oblikovanja - zbog čega su tvrtku i nazvali Bonsai Solutions. U njoj klijentima pružaju usluge iz područja fotografije i izrade promotivnih videa, osmišljavanje sadržaja za objave na društvenim mrežama i samog vođenja tih objava.

"Konkretno, ako imate hotel koji želite promovirati, mi smo osobe koje ga mogu doći fotografirati, izraditi videe, osmisliti objave i strategiju tih objava u odnosu na postavljene ciljeve, tržišnu nišu itd. i u konačnici voditi društvene mreže. Također, moguće je odraditi i samo dio spomenutih usluga (npr. hotel koji već ima svoje materijale, ali treba nekoga da ih oblikuje i objavljuje ili hotel koji već ima tim koji vodi društvene mreže, ali treba svježi materijal). Posebno je to važno jer dosta naših tvrtki i dalje se nije okrenulo digitalizaciji, a ova koronakriza samo je još više ubrzala i povećala našu ovisnost o internetu i one tvrtke koje žele nastaviti poslovati, morat će svoje poslovanje u većoj ili manjoj mjeri prilagoditi digitalnim trendovima. Ipak, naš fokus okrenut je stranim tržištima, prije svega Finskoj i SAD-u.

Dugoročno planiramo biti aktivni i u području turizma, ali taj dio je na čekanju dok se situacija na tržištu ne stabilizira", pojašnjavaju mladi poduzetnici. U poslovanju su im, kažu, puno pomogli poticaji HZZ-a koji su bili dostupni kroz EU fondove, a s kojima su mogli financirati dodatnu opremu koja im je bila potrebna. Također, ispunili u uvjete i dobili poslovni prostor u Poduzetničkom inkubatoru Polet Grada Belišća - moderno opremljenom prostoru koji za iznimno pristupačnu cijenu ima sve što je malim poduzetnicima poput njih potrebno.

Prednosti i nedostatci
"Iako Marija zbog toga često čudno gledaju dok ga slušaju, smatramo da Hrvatska i Slavonija imaju svojih prednosti, a to je prije svega golemi potencijal. S obzirom na to da je Mario došao iz razvijene zemlje, zna što znači konkurentnost, a ona je na našem tržištu i dalje dosta niska. Dakle, postoji puno prostora za napredak, tržište nije prezasićeno, lakše je probiti se nego u svjetskim metropolama i razvijenim zemljama. Također, nije nevažna činjenica da je lakše započeti posao u svojoj zemlji gdje vas ne gledaju kao stranca", ističu.

Nažalost, dotaknuli su se i druge strane ove lijepe priče na koju sjenu bacaju prepreke kao što su birokracija, javna uprava i politika. U Finskoj, kažu, birokracija je osmišljena i korigira se na način da maksimalno olakšava stvari, a ne čini ih kompliciranim. Isto tako, javna uprava je mjesto gdje ljudi započinju svoj poslovni put i pokušavaju se dokazati kako bi jednoga dana mogli raditi u privatnom sektoru. Odnosno, privatni sektor je vrhunac karijere, a javna uprava samo odskočna daska kroz koju učite i na kojoj se ne želite zadržati jer su plaće u javnom sektoru znatno manje nego u privatnom, a ne postavlja se ni pitanje stranačke pripadnosti.

Lidija Aničić
UDRUGA “CROATIA LIVE” ZA PROMOCIJU HRVATSKOG TURIZMA
S obzirom na to da je njihov posao bio “na čekanju” zbog epidemije koronavirusa gotovo pola godine, shvatili su da ipak ne mogu samo čekati, već da moraju nešto napraviti i tako su odlučili osnovati udrugu “Croatia Live” koja je za cilj imala promovirati hrvatski turizam, a njima dati uvid u situaciju u turizmu i prikupiti dodatno iskustvo u poslu. Napravili su bazu od nekoliko tisuća mailova i poslali svim hotelima, apartmanima i drugim smještajnim objektima u Hrvatskoj i ponudili im fotografske i promotivne usluge u kompenzaciju za smještaj ili uz određenu financijsku kompenzaciju koja bi im pokrila dio troškova goriva i hrane. Na taj su način dobili priliku “besplatno” putovati i skupiti iskustvo, a hoteli i smještaji su u trenutcima kada nisu mogli ulagati dobili priliku besplatno se promovirati. U to vrijeme većina ih je ionako bila (polu)prazna, pa im to nije bio gubitak već samo dobitak. Put je trajao dva mjeseca, prešli su oko pet tisuća kilometara od Osijeka preko Krapinskih toplica, Fužina, nekoliko otoka te gotovo sva mjesta od Zadra do Dubrovnika. U projektu je sudjelovala i Bojanova djevojka Jona Tonković koja je u međuvremenu otvorila svoje poslovanje baš kao i oni, i ona je sada vlasnica obrta “Kreativna agencija Jona” i bavi se izradom promotivnih videa i promocijom. S njom također usko surađuju na svim projektima. Također, ona je jako bitna za razvoj njihove tvrtke jer su ona i Bojan posljednjih pet godina zajedno putovali i stvarali fotografije i videe mjesta u koja su putovali, što im je otvorilo vrata za brojne suradnje s raznim tvrtkama i brendovima.
Postoji puno prostora za napredak, lakše je probiti se nego u svjetskim metropolama
Možda ste propustili...

JEDAN OD VODEĆIH HRVATSKIH PEDAGOGA

Preminuo Vlatko Previšić

KAŽNJAVANJE UPORNIH PROMETNIH PREKRŠITELJA

Policija oduzela 1148 vozila

PARLAMENTARNI IZBORI 2024. KAMO ĆE HRVATSKA?

Dan odluke: 2302 kandidata, 151 mjesto