Autoglas
ROBETA KINESKI ELEKTROAUTOMOBIL

Žgoljavac na kojeg se vrlo brzo naviknete
Objavljeno 2. ožujka, 2021.
Sa širinom od 120 cm to je, vjerojatno, najuži automobil na osječkim prometnicama. Ni najgušći parking nije mu problem

Novi model automobila u posljednjih desetak dana pojavio se u Osijeku i naravno - nije ostao nezamijećen. Ponajprije zbog svog izgleda - u ovom trenutku to je, sa 120 centimetara, najuži četverokotač u "gradu na Dravi". Riječ je o miniautomobilu kineskog proizvođača Robeta, dvosjedu, pokretanom na struju.

Vlasnik koji ima ured (za energetsko certificiranje, nap.a.) u središtu grada kupio je ovaj model kako bi prije svega riješio problem - parkiranja. Automobil koji je dugačak 2,5 i širok tek 1,2 metra (uz visinu od metar i pol) moguće je parkirati bilo gdje. A pruža i sve potrebne perfomanse za ugodnu gradsku vožnju.


Suvozač je otraga
Imali smo priliku iskušati ovo zanimljivo vozilo, nije to bila cjelovita test-vožnja, ali dovoljno da steknemo dojam. A on je povoljan - doista, to je vozilo za gradsku vožnju. I u pitanju potrošnje, a i brige za okoliš kroz smanjenje emisije ugljikova dioksida.

Na prvi dojam čini se da je višim osobama problem ući u vozilo, a autor teksta je viši od 190 centimetara, no to ipak i nije tako strašno. Kada se smjestite na mjesto vozača, shvatite da ima dovoljno prostora kao da sjedite na vozačevu mjestu bilo kojeg automobila. Ima mjesta i za suvozača, no on nije vama zdesna (vozilo je široko tek 120 cm), nego se nalazi - iza vas! Poput kokpita borbenog zrakoplova. Robeta ima automatski mjenjač, no, ako mislite da je na bazi poluge, prevarili ste se. Prebacivanje u položaj D/N/R (vozi/"ler"/"rikverc") riješeno je preko tipki na središnjoj konzoli! Ipak, ima klasičnu ručnu kočnicu na potez, a tu je i ekran za kameru prilikom vožnje u "rikverc", što je dobra stvar jer je ipak malo nezgrapno okretati glavu unatrag.


Dopremljen u sanduku
Dvosjed je lako upravljiv, možda je nezgodan osjećaj da ste nisko pri zemlji, ali on vjerojatno nestane nakon duže vožnje. Također, susreli smo se s uobičajenim problemom kod vozila pokretnih na struju, to je njihova "tišina" (nema zvuka motora), pa je potrebno i na to se naviknuti. Inače vrlo brzo izgubite osjećaj da ste u nešto skučenijem prostoru. Možda za više osobe nije najpregledniji, odnosno vozač se mora malo pognuti kako bi imao jasan pogled kroz vjetrobransko staklo. Maksimalna brzina koja se može postići ograničena je na 45 km/h.

Ovaj model Robete pokretan je na struju, ima elektromotor snage 2,2 kW, koji puni litijska baterija koja se, pak, puni na običnu utičnicu. Jedno punjenje dovoljno je za radijus kretanja između 100 i 120 kilometara. Vlasnik kaže kako je model Robete vidio, pa potom i testirao prošle godine na minhenskom sajmu "Intersolar" (specijalizirani sajam solarne tehnologije i energetike). Kupljen je izravno od proizvođača, a u Europu, odnosno Zagreb, dopremljen je zatvoren u drvenom sanduku. ​Naposljetku i izračuni. Za jedno punjenje tijekom noći, ugrubo izračunato, trošak vožnje na 100 kilometra je cca 5 kuna. Kod konvencionalnog vozila to je između 60 i 70 kuna, a ako je "žderač goriva", može biti i iznad 100 kuna.

Dario Kuštro

CIJENA 50.000 KN
I na kraju ono što zanima sve, cijena vozila? Cijena ovog malog kineskog električnog automobila iznosi okruglih 50 tisuća kuna, a vlasnik je ostvario i poticaj od strane Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost (za električno vozilo, nap. a.) u iznosu od 16 tisuća kuna, dakle - stajalo ga je 34 tisuće kuna. Vlasnik je bio u obvezi platiti homologaciju, uobičajene troškove pri registraciji i tehničkom pregledu, a polica osiguranja je u visini od 140 kuna. Vozilo je u svakodnevnom pogonu i definitivno privlači poglede.
45

kilometara na sat je ograničenje brzine
2,2

kW je snaga elektromotora koji pokreće Robetu
Ima mjesta i za suvozača, no on se ne nalazi desno, nego je iza vozača