Autoglas
PREMIJERA: Ë-BERLINGO

Citroën je predstavio električni multipraktik
Objavljeno 2. ožujka, 2021.
Već poznatoj svestranosti predvodnika segmenta vozila za slobodno vrijeme Citroën dodaje električnu izvedbu za nova očekivanja kupca

Elektrifikacija modela Citroën Berlingo dolazi kao odgovor na dva izazova: ponuditi dovoljan domet i ne dovoditi u pitanje praktičnost kako bi kupcima ovog svestranog vozila omogućili da neometano obavljaju sve svoje raznolike aktivnosti. Berlingo, začetnik segmenta vozila za slobodno vrijeme, među prvima je tržištu ponudio tu alternativu.

Osim što se njime može voziti u gradskim zonama s ograničenim prometom, to vozilo kupcima pruža i slobodu bezbrižnog kretanja i širok raspon mogućnosti. Električni motor upravlja pogonom u skladu s odabranim načinom vožnje i uvjetima vožnje. Snaga od 100 kW (136 KS) i 260 Nm omogućuje mu postizanje maksimalne brzine od 135 km/h bez obzira na odabran način rada.

Željeni način rada odabire se preko komande za odabir koja je povezana s okretnim gumbom ë-Toggle. Normal - 80 kW/210 Nm: nudi najbolji omjer između dometa i dinamičkih voznih svojstava. Eco - 60 kW/180 Nm: optimizira potrošnju energije prilagođavajući rad sustava grijanja i klimatizacije bez njihova isključivanja i ograničavanjem okretnog momenta i snage motora. Power - 100 kW/260 Nm: omogućuje vozilu bolje performanse za veći užitak i pod maksimalnim opterećenjem.


Baterija
Litij-ionska baterija kapaciteta je 50 kWh, a kako bi se optimizirao domet, pogonski sklop obnavlja energiju tijekom usporavanja ili kočenja. Za snažnije obnavljanje energije treba pritisnuti gumb B koji se nalazi na središnjoj konzoli. Baterija je smještena ispod sjedala i podnice i ne narušava prostranost kabine. Na digitalnoj instrumentnoj ploči prikazuje se razina napunjenosti u obliku postotka i istovremeno se prikazuje svjetlosna animacija s gradacijom. Baterija dolazi s jamstvom da njezin nazivni kapacitet neće pasti ispod 70 % nakon osam godina upotrebe, odnosno 160.000 prijeđenih kilometara.

Dostupan je u dvije duljine: M (4,40 m) i XL (4,75 m). Bez obzira na izvedbu, zbog visine manje od 1,90 m može se bez problema parkirati na svim parkiralištima. Uz elemente programa Citroën Advanced Comfort ovaj model na istaknuto mjesto stavlja prostranost, prilagodljivost i osvjetljenje za još bolji osjećaj ugodnosti prilikom boravka u vozilu bez obzira na to je li u njemu pet ili sedam osoba. Sve je prilagođeno jednostavnoj upotrebi kao i već spomenuti okretni gumb ë-Toggle, koji služi ne samo za upravljanje mjenjačem s pomoću funkcija Park, Rear, Neutral, Drive i Brake već i za odabir načina vožnje.


Prostranost
Pristup unutrašnjosti ë-Berlinga olakšan je zahvaljujući dvama širokim bočnim kliznim vratima na kojima su stakla koja se spuštaju uz električno upravljanje, velikim vratima prtljažnika koja omogućuju utovar ili istovar teških i glomaznih predmeta poput prtljage, kao i zatamnjenom stražnjem staklu koje se može otvoriti i kroz koje se mogu jednostavno odložiti predmeti na policu za prekrivanje prtljage (ili ukloniti s nje) bez potrebe za otvaranjem prtljažnika ili u slučaju da nema dovoljno mjesta za otvaranje vrata.

Izvedba XL ima vrlo prostranu kabinu obujma do maksimalnih 4000 litara i tovarne duljine od 3,05 m s velikim prostorom za noge. Prtljažnik u toj izvedbi može imati obujam i do 2126 litara.

Budući da ga je moguće prilagođavati poput nekog sklopivog komada namještaja, ë-Berlingo može se transformirati kako god vam odgovara i omogućuje vrlo svestranu uporabu u svakodnevnom životu: prijevoz od pet do sedam osoba ovisno o izvedbi ili pak maksimalno iskorištavanje prostora kako bi se u njemu mogli prevoziti teški i glomazni predmeti. U drugom redu nalaze se tri prava zasebna sjedala iste veličine u kojima putnici imaju puno prostora za noge (156 mm). Mogu se sklopiti svi zajedno ili pojedinačno, čime se vrlo jednostavno postiže željena konfiguracija koja može biti i potpuno ravna podnica. Sklapanjem prednjeg suvozačeva sjedala podnica postaje potpuno ravna, a tovarna duljina može dosegnuti 2,70 m u veličini M i 3,05 m u veličini XL, što je idealno za prijevoz dugih predmeta.

U trećem redu dva se sjedala mogu ukloniti. U izvedbi XL ta se sjedala postavljaju na vodilice i imaju raspon podešavanja od 130 mm kako bi se vozilo prilagodilo različitim potrebama, primjerice povećanjem putničkog prostora za koljena ili povećanjem obujma prtljažnika.

Milan Bugarić
// PREMIJERA //
TRI SU NAČINA PUNJENJA BATERIJE
Za punjenje na kućnoj utičnici potreban je kabel s oznakom 2. Taj je način punjenja kompatibilan sa standardnom utičnicom od 8 A ili jačom utičnicom od 16 A (punjač + utičnica tipa Green’up) koja omogućuje upola kraće vrijeme punjenja, odnosno da se baterija napuni na 100 % za manje od 15 sati. Za ubrzano punjenje na javnim ili privatnim stanicama potrebno je ugraditi punjač za ubrzano punjenje Wallbox od 3,7 do 22 kW i nabaviti kabel tipa 3 (u opciji). Tada je vrijeme punjenja od 0 do 100 % 7 sati i 30 minuta (jednofazni punjač Wall Box od 7,4kW) ili pet sati ​(trofazni punjač Wall Box od 11 kW). Iznimno brzo punjenje na javnoj stanici za punjenje do 100 kW s pomoću kabela s oznakom 4 koji je integriran u punjač. Omogućuje punjenje 80 % baterije od 50 kWh za 30 minuta. ë-Berlingo najbolji je u svom segmentu u pogledu vremena potrebnog za ubrzano punjenje.
UNUTRAŠNJOST PUNA SVJETLOSTI
Putnici u ë-Berlingu mogu uživati u svojevrsnoj terapiji svjetlom koja pomaže u stvaranju dobrog raspoloženja na dugim putovanjima. Velike staklene površine od 6,40 m2, uključujući vjetrobransko staklo pomaknuto prema naprijed i veliki panoramski krov, omogućuju protok prirodnog svjetla. Krov se prema potrebi može prekriti električno podesivim sjenilom. Za noćni ugođaj u ë-Berlingo su ugrađena zasebna svjetla za čitanje kako putnici na stražnjim sjedalima ne bi naprezali oči, a tu je i ambijentalno osvjetljenje koje dolazi iz pregrade s pretincima na krovu iz koje se emitira prigušeno svjetlo.