Ekonomija
USPJEŠNO POSLOVALI I U 2020.

Podravka ostvarila 248,9 milijuna kuna netodobiti
Objavljeno 27. veljače, 2021.
Najveći rast prihoda od prodaje bilježe u središnjoj Europi, a znatan rast i u zapadnoj Europi te prekooceanskim zemljama

Nakon iznimno uspješne 2019. godine Grupa Podravka nastavila je s uspješnim poslovanjem i u 2020. godini. Naime, prošle su godine, kako su objavili iz te vodeće hrvatske prehrambene kompanije, poslovali s netodobiti od 248,9 milijuna kuna, što je 12,3 posto više nego godinu prije.

Pritom su iz Grupe Podravka istaknuli da je to ponajprije rezultat organskog rasta, uz kontrolu operativnih troškova.

Prihodi od prodaje Grupe istodobno su porasli za 93,8 milijuna kuna, ili 2,1 posto, na 4,5 milijardi kuna. Na kretanje prihoda od prodaje, kako ističu, utjecao je rast obaju poslovnih segmenata, Prehrane i Farmaceutike.

Poslovni programi
Segment Prehrane ostvario je 3,5 milijardi kuna prihoda od prodaje, što je povećanje od 73 milijuna kuna. U okviru tog segmenta gotovo svi poslovni programi ostvarili su rast prihoda od prodaje te je ostvaren rast vlastitih brendova za 3,1 posto.

Najvažniji poslovni program, Kulinarstvo, ostvario je i najveći apsolutni rast prihoda od prodaje, u iznosu od 68,4 milijuna kuna, odnosno 7,3 posto više nego 2019. godine. Poslovni program Dječja hrana, slastice i snack ostvario je rast za 24,9 milijuna kuna, poslovni program Mesni proizvodi, jela i namazi za 21,3 milijuna kuna, poslovni program Riba za 13,1 milijun kuna te poslovni program Podravka hrana za 2,1 milijun kuna. Segment Farmaceutike je ostvario 976,2 milijuna kuna prihoda od prodaje, što je 2,2 posto više nego u godini prije. Pritom je kategorija Bezreceptni program ostvarila 6,5 milijuna kuna rasta prihoda od prodaje, kategorija Ostala prodaja, ponajviše zbog porasta prodaje trgovačke robe društva Farmavita iz BiH, rast od 18,5 milijuna kuna, a u kategoriji Lijekovi na recept zabilježen je pad prodaje, zbog deprecijacije ruske rublje, od 4,1 milijun kuna u odnosu prema godini prije.

Izvanredne okolnosti
Promatrano po regijama, Grupa je najveći apsolutni rast prihoda od prodaje zabilježila u središnjoj Europi, za 48,9 milijuna kuna. Znatan rast prihoda od prodaje zabilježen je i u zapadnoj Europi i prekooceanskim zemljama, u iznosu od 38,7 milijuna kuna, a u regiji Adria ostvaren je rast prihoda od prodaje u iznosu od 29 milijuna kuna. U Podravkinu priopćenju navodi se da je poslovanje u 2020. godini obilježila pojava COVID-19 na svim tržištima na kojima Grupa posluje.

"U takvim, izvanrednim okolnostima, posebice u uvjetima uvedenih strogih mjera od ožujka do svibnja te ponovnog jačanja mjera krajem godine, jedna od ključnih kompanija zaduženih za osiguravanje kontinuiteta proizvodnje i redovite opskrbe Hrvatske hranom i lijekovima upravo je Grupa Podravka", ističe se. Također se podsjeća da su radni procesi unutar kompanije u najkraćem mogućem roku posve prilagođeni novonastaloj situaciji kako bi se proizvodnja odvijala u skladu s potrebama tržišta.

Zdenka Rupčić
Osigurali dostatne količine svojih proizvoda
“Iako su u početcima COVID krize uvjeti nabave i dobave sirovina i ambalaže za potrebe proizvodnje bili vrlo otežani, poduzeli smo sve kako bismo osigurali dostatne količine prehrambenih i farmaceutskih proizvoda te tako zadovoljili potrebe potrošača na tržištima na kojima smo prisutni”, naveli su iz Grupe Podravka te su dodali da pozitivan rezultat potvrđuje činjenicu o sposobnosti kompanije za prilagodbu poslovanja i u nepredviđenim, izvanrednim situacijama, a što odražava snagu i izdržljivost poslovnog modela i temeljnih djelatnosti.
Najčitanije iz rubrike