Objavljeno 27. veljače, 2021.
VIROVITICA
Župan virovitičko-podravski Igor Andrović, županijska pročelnica Upravnog odjela za obrazovanje i demografiju Martina Bunić, ravnatelj Zavoda za javno zdravstvo "Sveti Rok" Miroslav Venus te voditelj projekta "Nepušenjem protiv ovisnosti – ja sam iz razreda nepušača" i psiholog u Zavodu Siniša Brlas, obratili su se ravnateljima srednjih škola i voditeljima školskih preventivnih programa te im uručili motivacijske poklone za njihove učenike.
Tako je završen projekt čiji je cilj bio osnažiti samozaštitne kapacitete učenika u odgojno-obrazovnim ustanovama i ostalih mladih u županiji u prevenciji ovisnosti i afirmaciji zdravlja. Pritom je naglasak bio na prevenciji i suzbijanju pušenja duhanskih proizvoda, kao jednog od glavnih rizika koji mlade uvode u svijet zloupotrebe droga. Naime, gotovo sve srednje škole u Virovitičko-podravskoj županiji uspjele su motivirati svoje učenike da ostvare status razreda nepušača u kojima nijedan učenik ne puši, a učenicima su kao nagrada iz projekta osigurani motivacijski pokloni, USB stickovi sa snimljenom publikacijom "Ja sam iz razreda nepušača; kako se ne izgubiti u duhanskome dimu", u elektronskom obliku. Ovom dijelu projekta prethodio je probni projekt pod nazivom "Ja sam iz razreda nepušača", proveden prvo 2012. godine u Srednjoj školi Stjepana Sulimanca u Pitomači, a potom i u Tehničkoj školi u Virovitici. On je pokazao kako je moguće učenike ohrabriti da cijeli razredni odjeli ostvare status razreda nepušača, pa je projekt pretočen i u ostale škole u županiji.
Provoditelj projekta bio je ZJZ "Sveti Rok", partner mu je bila županijska Udruga za pomoć mladima "Veranda", a suradnici su bili savjeti mladih i odgojno-obrazovne ustanove u županiji te stručnjaci iz različitih resora.
– Tako je u provedbu projekta uključeno više desetaka stručnih, ili prethodno educiranih kvalificiranih osoba, koje su provodile preventivne aktivnosti među učenicima osnovnih i srednjih škola – rekao je Siniša Brlas.
Dodao je kako je projekt i vrlo inovativan, jer istovremeno uspješno afirmira međusektorsku suradnju, temelji se na principima vršnjačke edukacije ukomponirane u školske preventivne programe, metodički je i didaktički prilagođen učenicima svake pojedine škole, a opcija provedbe aktivnosti na daljinu omogućila je edukaciju unatoč složenoj epidemiološkoj situaciji.
P.Ž.