Objavljeno 25. veljače, 2021.
Odlika njegovih radova je nastojanje da se sa što manje elemenata kaže što više
Izložba grafičkog dizajnera Marina Balaića pod nazivom "Design or Die", otvorena je u utorak poslijepodne u Galeriji Knifer. U organizaciji udruge Oksimoron, presjek petnaestogodišnjeg profesionalnog rada rođenog Osječanina - diplomirao je grafički dizajn na zagrebačkom Studiju dizajna, nakon čega je počeo profesionalno djelovati u dizajn studiju Mit u Osijeku - predstavljen je osječkoj publici u sklopu interregionalnog projekta P/Art, koji Oksimoron provodi u suradnji s izdavačkom kućom Jelenkor iz Pečuha.
Vodeći se uvjerenjem u efikasnost dizajna kao alata za rješavanje problema, kao načina prepoznavanja i oblikovanja odnosa između ideja i stvarnosti te kao metode za poboljšanje veza između ljudi i proizvoda, Balaić je u 15 godina iskustva razvio uspješna rješenja u gotovo svim kategorijama vizualnih komunikacija, od produkt dizajna, brendinga i publikacija do tržišnih komunikacija, TV reklama i dizajna pakiranja.
- Odlika svih Balaićevih radova posezanje je za načelima minimalnog dizajna, odnosno nastojanje da se sa što manje elemenata kaže što više, i on kroz svoje radove to i uspijeva. Bilo da se radi o naslovnicama za časopise "Vijenac" i "Književna revija", plakatima za predstave osječkog Hrvatskog narodnog kazališta i Tjedan mozga, pa čak i o reklamama, njegovi radovi slijede tu jednu logiku temeljenu na načelu nepretrpavanja, kako bi se sama informacija učinila što jednostavnijom i što lakše uhvatljivom. On pritom vrlo spretno koristi osnovni motiv i izvlači njegove značenjske dimenzije, pa zapravo to značenje utkano u svaki njegov rad nipošto nije banalno - rekao je povjesničar umjetnosti i likovni kritičar Igor Loinjak.
Balaić, koji inače od 2017. godine predaje na Akademiji za umjetnost i kulturu u Osijeku te redovito sudjeluje u radu niza udruga koje promoviraju vizualnu kulturu i dizajn, istaknuo je kako je bilo relativno nezahvalno sastavljati ovakvu jednu izložbu zato što se dizajn prije svega upotrebljava za komercijalne svrhe.
- Ponekad komercijalni radovi jednostavno nemaju dovoljnu razinu estetike i vrijednost da bi krasili zidove nekakve galerije. Često smo čuli maksimu da je dizajn spoj forme i funkcije, no ja svojim studentima volim reći da to možda nije dovoljno, i da tu treba pridodati i emociju, zato što vizualna komunikacija, kao i verbalna, pa na kraju krajeva i ona neverbalna, može pokrenuti ljude i ideje. Stoga sam nastojao odabrati svojevrsni presjek moga rada, gdje su te ideje pokušale pronaći nekakav vizualni oblik te na taj način s posjetiteljima izložbe iskomunicirati provokativne ili manje provokatine, zabavne i znanstvene sadržaje. Iskreno se nadam da će u svemu tome moći uživati svi koji dođu u Galeriju Knifer - rekao je autor izložbe "Design or Die".
Izložbu je u radnom vremenu Galerije Knifer u Eurodomu moguće pogledati do ponedjeljka, 1. ožujka.
Danijel Miklić