Regija
MIRNI PROSVJED UZ DRŽAVNU PROMETNICU U ŠARENGRADU

Traže zabranu za teške kamione cestom Vukovar i Ilok i to - odmah
Objavljeno 20. veljače, 2021.

ŠARENGRAD - U pet do dvanaest – a tako je mirni prosvjed simbolično i nazvan – počeo je u Šarengradu, uz državnu prometnicu Vukovar – Ilok, subotnji mirni prosvjed mještana koji su s hrvatskim zastavama izašli na cestu i promet blokirali na nešto više od sat vremena. Traže da se na toj dionici te važne prmetnice na istoku Hrvatske zabrani promet za teške kamione i to – „odmah i sad“.

Prosvjednici su se okupili na križanju Trga sv. Jakova i Ulice S.Radića ispred kuće Anice Madžarčević u čiju kuću su kamioni u zadnjih nekoliko godina više puta udarali, a iako kuća nije primjerena za stanovanje 88-godišnja vlasnica u njoj i dalje obitava -Tražimo donošenje odluke o  Pravilniku temeljem kojeg bi državnom cestom D2 između Vukovara i Iloka bilo zabranjeno prometovanje teretnih tranzitnih vozila čija najveća dopuštena masa premašuje 7,5 tona. Pravilnik koji već postoji i donesen je prvi put 26. veljače 2019. u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture treba biti donesen odmah i sad jer je već isti donesen za preko 30 prometnica u RH – kazao je predsjednik Vijeća šarengradskog Mjesnog odbora, Pero Ćorić, koji je i organizirao prosvjed mještana. Kazao je i kako “drugog izlaza više nemaju” pa su na prosvjed i blokadu ceste “prinuđeni” jer se u selu, dodao je, više ne može normalno živjeti.

Mještani Šarengrada, prigradskog naselja Iloka s 400-tinjak stanovnika, novinarima su pak, pričali kako su zbog prekomjernog teretnog prometa već godinama sučeni s nizom problema poput pukotina u zidovima, neprospavanih noći i straha za vlastitu i sigurnost djece.... Spominju i nerijetke prometne nesreće. Zdravko Pajić požalio se da “nema odmora” jer mu je spavaća soba na 5-6 metara od ceste, dok je Ibro Šaldić kazao da “kava pleše u šalici” kada cestom prolaze teški kamioni. -Naši prozori su uvijek zatvoreni. Zidovi su popucali, samo čekamo da nam se kuća sruši - očajna je Lidija Bukal.

Anica Madžarčević (88) rekla je da više i ne broji koliko su puta kamioni udarili u njezinu kuću i “nastavili dalje”, spava u zadnjem dijelu kuće, dalje od ceste, i priznaje da je u strahu.

-Istočni dio Hrvatske u Domovinskom ratu je ljudski, gospodarski i infrastrukturno razrušen i devastiran. Izbjegavanje donošenja navedene odluke, u roku, za sve prosvjednike i stanovnike koji žive u mjestima između Iloka i Vukovara značit će da ih institucije tretiraju kao građane drugog reda. U tom slučaju prosvjedi će se nastaviti do ispunjenja zahtjeva u cijelosti – pročitao je zahtjeve zamjenik predsjednika MO Šarengrad, Nedjeljko Mijić, dodajući kako su subotnji, ali i sljedeći prosvjed – prosvjedi upozorenja. Odluka za koju se zalažu je, kako je dodao Ćorić, već donesena na oko 75 posto ceste D2, a riječ je o dionicama Đurđevac – Našice, cijeloj Podravskoj magistrali, Novska – Okučani, Orahovica – Kutjevo… Spominju pritom i podatak da je u 2020. godini cestom D2 od Iloka do Vukovara prošlo preko 161.000 tranzitnih teretnih vozila težih od 7.5 tona dok dnevni prosjek varira od 400 vozila u kolovozu do 800 u prosincu. Prije prosvjeda, iz Šarengrada su uputili dopis na adrese MUP-a i Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, a ovih dana pisat će im opet, tražeći rješenje problema.

Subotnji prosvjed u Šarengradu podržala je i gradonačelnica Iloka, Marina Budimir. Navela je kako se na problem kamiona godinama ukazuje. –Cesta nije uvjetna za takav promet, ugrožena je imovina građana, trpe buku, nesigurnost.... Vrijeme je da se donesu mjere koje će ograničiti promet velikih vozila – rekla je dodajući da je od 2017. godine pisala dopise nadležnima. Spomenula je i gradnju Srijemske transverzale – kao poveznice Iloka s autocestom prema Zagebu - od koje je međutim, napravljena tek jedna dionica od 2 kilometra još 2011. godine, a čijim bi se dovršetkom rasteretio i Vukovar i sva mjesta do Iloka, kao i tamošnji granični prijelaz Hrvatska – Srbija, dok bi se put od Iloka do autoceste sa sat i 15 minuta skratio na 20-tak minuta. –Prometna povezanost preduvjet je i gospodarskog, i demografskog i turističkog oporavka – zaključila je gradonačelnica, rekavši i da probem treba riješiti “razgovorom za stolom”.


Sanja Butigan

Možda ste propustili...

DJECI I ODGOJITELJICAMA MNOGI ŽELE POMOĆI

Vrtiću u Čađavici tvrtka IIC donirala pisač i papir

NEZAVISNI ALADIĆ ZA GRADONAČELNIKA:

Projekti vrijedni 250 milijuna kuna

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

NA POVRŠINAMA OBITELJI HRUSTIĆ U RAJEVU SELU

Berba kreće početkom svibnja, očekuju oko pet tona jagoda

2

NEZAVISNI NA IZBORE POD SLOGANOM ''DJELA GOVORE ZA NAS''

Vjekoslav Belajević: Dokazali smo da znamo i možemo!

3

MJESTA ZA NADZOR BRZINE

Kritične su glavne ulice i obilaznica koja dobiva rotore