Osijek
PRUGA OSIJEK - VINKOVCI

Laslovo dobiva novi kolodovor i kolosijek
Objavljeno 19. veljače, 2021.

Laslovački kolodvor važan je ne samo mještanima nego i Hrvatskim željeznicama, koje u njega ulažu na mjestu bivše, u Domovinskom ratu potpuno devastirane kolodvorske zgrade.

Laslovčani će napokon, dvadesetak godina od povratka u selo, imati uređeno mjesto sa zaklonom od padalina, a ovim rješenjem nekadašnji zapušteni prostor pretvoren je u estetsku cjelinu sa suvremenim izgledom. Hrvatske željeznice moći će uvesti više pari vlakova na relaciji Osijek – Vinkovci čime se planira povećati broj polazaka vlakova u oba smjera. Naime, na ovoj pruzi trenutačno može prometovati samo jedan vlak, a uskoro će ih moći više jer se pravi mimoilazište za željezničke kompozicije.

"Dok jedan vlak koji krene iz Osijeka ili Vinkovaca ne dođe na svoju odredišnu točku - drugi, ni teretni ni putnički, ne može krenuti iz suprotnog smjera“, doznajemo na gradilištu gdje je načelnica Ernestinova Marijana Junušić obišla radove s Andrejom Igrecom, glavnim inženjerom gradilišta "Rekonstrukcija željezničkog kolodvora Laslovo - Korođ".

Igrec navodi da projekt obuhvaća gradnju perona dugog 160 metara i nove kolosijeke.

- Dva su nova kolosijeka, znači, prvi i treći, a drugi, središnji, je prolazni. Ova dva krajnja koristit će se kao manevarski kolosijeci da se vlakovi mogu mimoilaziti na putu od Osijeka do Vinkovaca, što do sada nije bio slučaj. Uz peron napravljen je i pothodnik ispod pruge, s kojim se prelazi s parkirališta na otočni peron, predviđena je i gradnja pješačke staze 350 metara. Otočni peron ima nadstrešnicu od 55 metara.

Novi kolosijeci koristit će se samo kao “šturc” - vlak će se tu zaustaviti iz Osijeka i pričekati ako u isto vrijeme ide vlak iz Vinkovaca. Laslovo je točno na pola puta, kao strateška pozicija – pojasnio je Andrej Igrec. Željezničko-cestovni prijelazi osigurani su branicima i signalizacijom.

Darko PEJIĆ
U svibnju završetak radova
Marijana Junušić navodi kako je kolodvor vrijedan 21 milijun kuna s kompletnom komunalnom infrastrukturom. “Radovi teku u skladu s planom i kolodvor bi trebao biti otvoren u svibnju. Zadovoljni smo što smo uspjeli izlobirati za ovu investiciju, ruševina i prethodno stanje bili su neuvjetni za naše putnike. Sada će ta priča biti samo loše sjećanje, omogućit će se intenziviranje željezničkog prometa, odnosno češći polasci i dolasci u Laslovo i Ernestinovo. Neće biti upravne zgrade i djelatnika na kolodvoru kao što je to bilo prije rata, za to više nema potrebe jer se danas sve više digitalizira”, kaže načelnica.
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike