Tehno
ISTRAŽIVANJE

Veća transparentnost transakcija
Objavljeno 19. veljače, 2021.
Novi industrijski standard, u čijoj implementaciji Mastercard surađuje s izdavateljima i trgovcima, trebao bi biti aktivan u bankarskim aplikacijama do 2022. godine, a utjecat će na unaprjeđivanje digitalnog iskustva korisnika pružajući detaljnije informacije o transakcijama – poput imena trgovca, logotipa i mjesta kupnje. Mastercard poziva trgovce da, već danas, učitaju logotipe kako bi povećali vidljivost robnih marki te smanjili broj opozvanih transakcija. Rezultati istraživanja pokazuju da većina potrošača u aplikacijama za digitalno bankarstvo prijavljuje probleme s identificiranjem nekih transakcija. Tjeskoba zbog potencijalne prijevare navodi potrošače da podnesu zahtjev za povrat sredstava, što se može izbjeći.


Velik broj ispitanika priznaje da se, bar jednom, našao u situaciji da na bankarskom izvodu ne prepoznaje sva terećenja. Na primjer, ime trgovca može biti neprepoznatljivo ili se umjesto imena trgovca prikazuje ime procesora plaćanja ili internetskog servisa koji obavlja uslugu plaćanja. Mastercardovo istraživanje otkriva da je to za mnoge korisnike digitalnog bankarstva čest problem koji izaziva negativne emocije. Čak 77 % ispitanika navodi da ponekad ne mogu odmah prepoznati neke kupnje na popisu transakcija, dok se to kod gotovo svakog petog ispitanika događa često ili vrlo često. Ispitanici potvrđuju da žele imati pristup dodatnim informacijama o transakcijama kako bi što lakše i brže identificirali svoje kupnje. Novi industrijski standard koji je razvio Mastercard u suradnji s tvrtkom Ethoca pomoći će povećati zadovoljstvo korisnika, utjecati na poboljšanje korisničkog iskustva, ali i smanjiti broj zahtjeva za povrat sredstava. M.Režić
Upravo su internetsko i mobilno bankarstvo primarni kanali za kontakt klijenata s bankom