Objavljeno 17. veljače, 2021.
Državni tajnik u Ministarstvu prometa Alen Gospočić izjavio je u srijedu kako je ovo "godina željeznice", da se kreće u njezinu veliku reformu. "Pred nama je sveobuhvatna reforma željezničkog sustava, doslovce renesansa tog sustava", rekao je Gospočić u Hrvatskom saboru predstavljajući izmjene Zakona o željeznici, odnosno potrebu da se u njega prenese europska direktiva. Željeznička se infrastruktura, napomenuo je, neće izgraditi preko noći, taj posao traje desetak godina. Neki projekti su u gradnji, neki u izradi studija, ti projekti su u ovom trenutku vrijedni tri milijarde eura, rekao je državni tajnik.
Zastupnici pozdravljaju najavljenu reformu, suglasni da je željeznica u Hrvatskoj desetljećima zapostavljana na račun drugog prometa. Tomislav Tomašević (Zeleno-lijevi blok) ističe da u okviru reforme ulaganje u željezničku infrastrukturu treba iznositi 50 posto svih ulaganja u prometnu infrastrukturu. Smatra i da treba odustati od privatizacije HŽ Carga.
Modernizacija voznog parka HŽ Putničkog prijevoza je u tijeku i u sljedeće četiri godine bit će obnovljeno 60 posto, kaže Pero Ćosić (HDZ) i ističe da će na hrvatskim prugama voziti 68 novih, niskopodnih električnih vlakova. "Možemo imati savršene vlakove, ali ako nemamo prugu, ‘džaba smo krečili‘", uzvraća Anka Mrak Taritaš (GLAS).
H