Autoglas
HYUNDAI TUCSON

Četvrta generacija je dva koplja ispred prethodnika
Objavljeno 3. veljače, 2021.
Novi Hyundai Tucson krasi odvažan dizajn kojim je, a i ne samo njime, predodređen da uzdrma tržište kompaktnih SUV-ova

U proteklih godinu dana Hyundai je obnovio gotovo cijelu svoju paletu modela. Njihov najnoviji gradski automobil, i20, upravo se dokazuje kako mu je mjesto među najboljima u klasi, a sada se korejska marka nada da će svoj obiteljski SUV, Tucson, gurnuti na vrh svog segmenta, pa čak i malo iznad njega. A te ambicije nisu bez municije.

Novi Tucson je stvarno velik korak naprijed i zaslužio je biti uvršten u uži izbor ne samo mainstream kupaca, već i onih koji jednim okom pikiraju i na premium segment. To je poprilično velik odmak od nekadašnjeg poimanja Hyundaija kao low budget proizvođača. Izgledom ga osim loga proizvođača baš ništa ne povezuje s prethodnikom. Neki će reći da u karakterističnim bočnim linijama vide nekadašnji Santa Fe, dok drugi u njemu vide veliku Konu.

Tucson je dizajniran prema dizajnerskoj filozofiji Sensuous Sportiness, a ono što ga izdvaja iz krda su dnevna skrivena parametrijska svjetla koja mu daju prepoznatljivo lice, pogotovo u sumrak kad su najizraženija. Straga je brisač stakla skriven ispod krovnog spojlera, čime su i tu linije potpuno pročišćene. Iznutra je prostran, potpuno digitaliziran, ali i ergonomičan, što je posljednjih godina sve teže uskladiti. Ispred vozača je 10,25-inčna instrumentna ploča, dok je na središnjoj konzoli 8-inčni displej audiosustava ili 10,25-inčni AVN zaslon osjetljiv na dodir. Stražnja sjedala mogu se sklopiti u omjeru 40:20:40, dok je prtljažnik obujma od 620 do 1799 litara sa spuštenim naslonima stražnjih sjedala. Pet je paketa opreme, Comfort, Comfort plus, Style, Premium i Premium plus. Već od Comforta oprema je solidna, pogotovo sigurnosna.

A sigurnost je ovdje bitna stavka; u kompletu od sedam zračnih jastuka je središnji bočni zračni jastuk koji ima zadatak spriječiti sudaranje vozača i suvozača u slučaju sudara. Paket aktivne sigurnosti i pomoći u vožnji između ostalog uključuje sustav pomoći u vožnji autocestom (Highway Driving Assist, HDA) 1.5, monitor mrtvog kuta (Blind View Monitor, BVM) i pomoć pri izbjegavanju sudara u mrtvom kutu (Blind-spot Collision Avoidance Assist, BCA). Sustav za pomoć u izbjegavanju frontalnog sudara (Forward Collision-Avoidance Assist, FCA) sa zaštitom automobila, pješaka i biciklista također je nadograđen tako da uključuje i funkciju skretanja u raskrižju.

Tucson je stvarno prijelomni model za Hyundai, koji ostvaruje ambiciju tvrtke da ne budu više marka samo za one koji traže diskontnu cijenu, već pravi igrač poput VW-a, čiji automobili mogu ukrasti i kupce s premium tržišta. Dinamički je čvrst, vrlo praktičan, očekivano učinkovit u hibridnom obliku i s vrlo dobro dizajniranom i izrađenom kabinom s brojnim i intuitivnim novim tehnologijama. Cjenik započinje na 174.990 kuna za posve pristojno motorizirani i opremljeni model s benzincem od 150 KS i paketom opreme Comfort, što je u rangu bolje opremljenih crossovera B-segmenta. Hibrid s 230 KS i opremom Comfort kreće od 229.990 kn, dok ponuda turbodizela počinje od 193.990 kn za model od 115 KS i također paketom opreme Comfort.

Mato Pavličević
// vozili smo //
BOGATI IZBOR BENZINSKIH MOTORA
Kod benzinaca početna opcija je 1,6-litreni turbobenzinski T-GDI Smartstream motor sa 150 KS, ručnim mjenjačem sa šest brzina i pogonom na prednje ili sva četiri kotača. Sukladno zahtjevima vremena, u ponudi ne nedostaje elektrificiranih opcija. Ako želite, osim čisto benzinskog Tucsona možete dobiti i 48-voltni blagi hibrid u dvije različite varijante izlazne snage, sa 150 KS ili 180 KS i opcijskim pogonom na sva četiri kotača. Obje verzije mogu se kombinirati sa 6-stupanjskim inteligentnim ručnim mjenjačem (6iMT) ili sa 7-brzinskim mjenjačem s dvostrukom spojkom (7DCT). Hibrid koristi isti 1.6 benzinski motor, ali ima bateriju od 1,49 kW i elektromotor od 59 KS koji se nalazi između motora i 6-stupanjskog automatskog mjenjača, povećavajući ukupnu snagu na 230 konjskih snaga.
DIZELSKA PONUDA STARTA SA 1165 KS
Dizelska ponuda počinje s 1,6-litrenim CRDi Smartstream motorim sa 115 KS, ručnim 6-brzinskim mjenjačem i prednjim pogonom. Blaga hibridna verzija od 48 volti isporučuje 136 KS i dolazi sa 7DCT mjenjačem i pogonom na prednje ili sva četiri kotača. Top-model bit će plug-in hibridna verzija s 265 KS koja će biti dostupna sredinom godine. Ne zaboravimo dodati kako je ovo prvi Hyundaijev SUV koji je dobio elektronički kontrolirani ovjes (ECS), a vozači mogu odabrati jedan od dva pretprogramirana načina rada; Normal ili Sport.