Regija
PRVI ERASMUS+ ČASOPIS U OKVIRU MEĐUNARODNOG PROJEKTA

Tradicionalne igre nezamjenjive za fizički, emocionalni, socijalni razvoj
Objavljeno 26. siječnja, 2021.
NOVA BUKOVICA

Osnovna škola Vladimira Nazora u Novoj Bukovici objavila je prvo izdanje Erasmus+ časopisa, koji je nastao kao rezultat četveromjesečnog rada učitelja škole s projektnim partnerima, učiteljima škola iz Rumunjske, Turske, Portugala i Španjolske kroz Erasmus+ projekt "Tradicionalne igre, zdrav razvoj djetinjstva".

U časopisu istog naziva objavljene priloge pripremili su učenici škole sa svojim mentorima za četveromjesečnog trajanja projekta. Prema riječima pedagoginje Ruže Živković, časopis je poslan i školama u okruženju u Virovitičko-podravskoj županiji kako bi se promovirao školski projekt te potaknulo i njihovo uključivanje u Erasmus+ projekte. Kao što i naziv projekta i časopisa kaže, želi se mlade motivirati za bavljenje tradicionalnim igrama te "uradi sam" aktivnostima izrade lutaka u svom domu.

U kratkom opisu projekta navodi se kako su brzim razvojem tehnologije gotovo zaboravljene dječje igre tijekom kojih se djeca igraju na otvorenom sa svojim vršnjacima i dovršavaju svoj društveni razvoj. "Rješenje su tradicionalne dječje igre za komunikacijske probleme, nepridržavanje pravila, sklonost nasilju i neiskorištavanje vremena, ovisnost sl. Mnogim znanstvenim studijama dokazane su prednosti tradicionalnih igara na fizički, psihomotorički, emocionalni, socijalni, mentalni i jezični razvoj djece", navedeno je u časopisu. Projektom će oživiti zaboravljene tradicionalne dječje igre u Novoj Bukovici, ali i u partnerskim školama četiriju zemalja.

Osim što se projektom želi smanjiti prekomjerna uporaba tehnologije, jer ona kod djece izaziva ovisnost, smanjuje komunikaciju, zdrav stil života i prijenos kulturne baštine, a povećava vršnjačko nasilje i nasilje općenito, svojevrsnim "revitaliziranjem" tradicionalnih dječjih igara želi se utjecati na brisanje negativnih učinaka koje je u posljednjih godinu dana na učenike i njihovu okolinu proizvela prisutnost koronavirusa.

U mobilnosti u inozemstvo u tom dvogodišnjem projektu uključeno je 108 učenika u dobi od šest do 12 godina i 60 učitelja, a svaka škola sudionica projekta može uključiti neograničen broj roditelja, učitelja, pedagoga, administratora u odabrani lokalni događaj u svojoj zemlji. Tijekom projekta održat će se pet mobilnosti (u svakoj školi po jedna) uz brojne eTwinning aktivnosti za sve učenike.

Na 56 stranica časopisa, uz brojne fotografije, predstavljeno je svih pet škola, kao i zemalja i gradova iz kojih su škole koje sudjeluju u projektu, s njihovim znamenitostima, državnom tradicijom i tradicionalnim dječjim igrama. Škole sudionici projekta “Tradicionalne igre, zdrav razvoj djetinjstva” jesu: Colegio Mercerator Valencia Španjolska, Cumhuriyet İlkokulu Samandag Turska, Osnovna škola Vladimira Nazora Nova Bukovica Hrvatska, Escola Básica e Secundária dr. Luís Maurílio da Silva Dantas Camara de Lobos Portugal, Scoala Gimnaziala Nr 1 Vladeni Rumunjska.
P. Žarković
5

škola iz različitih država sudjeluje u projektu
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike