Ekonomija
U 2021. OČEKUJU DOBRE REZULTATE

Parketari i u koroni bilježe rast izvoza
Objavljeno 19. siječnja, 2021.
Najveći utjecaj kornakrize osjetili smo u travnu i svibnju kroz pad na francuskom, talijanskom i engleskom tržištu

Iako je koronakriza narušila i poslovanje drvno-prerađivačkog sektora, dobar dio domaćih parketara unatoč zatvaranjima globalnog gospodarstva bilježi rast izvoza i prihoda.


Tako je u prvih osam mjeseci prošle godine ostvaren porast vrijednosti izvoza gotovog parketa od gotovo 40 posto, s 26,9 milijuna eura u istom razdoblju 2019. godine na 37,7 milijuna eura u 2020. Paralelno s tim smanjen je i uvoz za 14 posto, s 4,43 milijuna eura u prvih osam mjeseci 2019. na 3,67 milijuna u istom promatranom razdoblju u 2020.


Hrvatska gospodarska komora (HGK) provela je anketu o utjecaju korone na poslovanje drvoprerađivača koju je ispunilo i 11 proizvođača parketa. Od tog broja tvrtki njih četiri imaju rast prihoda i poboljšanu likvidnost, tri bilježe istu razinu prihoda, dok su ostali zabilježili pad.


"Što se izvoza općenito tiče, nažalost, nije bilo velikih sajmova, osim Las Vegasa u prvom mjesecu, pa nismo imali mogućnost direktnog susreta s potencijalnim kupcima. Najveći utjecaj krize osjetili smo u četvrtom i petom mjesecu, prije svega kroz pad na francuskom, talijanskom i engleskom tržištu, ali rješenje smo našli u supstituciji. Pad potražnje nadoknadili smo povećanjem prodaje na njemačkom tržištu. Domaće tržište također se pokazalo stabilnim zbog velikog broja objekata koji su bili u završnoj fazi gradnje, i tu je bilo dosta posla za nas proizvođače podova i parketa“, istaknuo je predsjednik Udruženja drvno-prerađivačke industrije HGK Igor Josip Leščić iz tvrtke Drvoproizvod koja izvozi 80 posto svoje proizvodnje.


Većina ispitanika (šest tvrtki) zadržala je radnike ili povećala broj zaposlenih (tri tvrtke), dok su dvije tvrtke već otpustile radnike. Nepovoljan utjecaj pandemije na tržište najviše se očituje kroz pritisak na ostvarene prodajne cijene, tako sedam tvrtki svjedoči o nižim prodajnim cijenama, nepromijenjene cijene navode četiri tvrtke, dok nitko nije uspio ostvariti više cijene.


Iako prema rezultatima ankete većina domaćih parketara nije imala pretjerano optimistična očekivanja za 2021., priliku za oporavak gospodarstva, pa tako i ove grane, mogli bi pronaći u obnovi objekata razrušenih potresom.


"Sve domaće tvrtke iz drvnog sektora imaju kvalitetu i moraju igrati značajnu ulogu u sanaciji Sisačko-moslavačke županije te Zagreba i okolice. Od piljene građe, krovnih konstrukcija, preko podova, parketa i stolarije, pa sve do namještaja, imamo vrhunske proizvode i možemo sudjelovati u svakoj fazi obnove“, naglašava Leščić i poručuje da bi se u tom procesu trebalo okrenuti i ugradnji sustava grijanja na obnovljive izvore energije kako bi dali priliku domaćim proizvođačima briketa i peleta.

Predsjednik uprave najvećeg hrvatskog drvoprerađivača Spačva d.d. Vinkovci Josip Faletar, kaže da već prvi dani ove godine najavljuju dobre poslovne rezultate, jer puni šleperi s robom odlaze iz Spačvinih skladišta i da će se, s obzirom na to da su počela cijepljenja, do Uskrsa poslovanje stabilizirati.


Miroslav Flego
Pala prodaja briketa i peleta u Italiji
- Spačva godišnje proizvede parketa i ostalih vrsta masivnih podova 500 tisuća četvornih metara u vrijednosti od 70 milijuna kuna i mali dio proda se na domaćem tržište, a ostalo na inozemnom, poput Italije i Njemačke. Naše poslovanje u 2020. i u vrijeme koronavirusa bilo je otežano i smanjeno za 7 do 10 %. Zbog blage zime prodaja briketa i peleta je pala, posebice u Italiji, našem najznačajnijem partneru, ali i zbog pojeftinjenja drugih energenata. U travnju smo imali 50 % proizvodnje nego u godini prije, a u svibnju 25 %, kaže Faletar.
Josip Faletar

predsjednik uprave Spačve

Cilj je dostići razinu poslovanja koju smo imali 2019., i očekujemo normalizaciju prilika s pandemijom. Drugi val bio je manje poguban, jer su jesenas kamioni prometovali i odvozili naručenu robu.
Možda ste propustili...

VELIK BROJ PRIJAVLJENIH PROJEKATA

Povećanje sredstava za preradu na 462 mil. kn

KONZUM I MASTERCARD PODRŽALI UDRUŽENJE DJECA PRVA

Četvrt milijuna kn djeci iz socijalno ugroženih obitelji

PORASLE INDUSTRIJSKE AKTIVNOSTI

Proizvođače muči nabava sirovina

Najčitanije iz rubrike