Autoglas
DOMAĆA PREMIJERA: DACIA

Sandero i Stepway za dvije su klase bolji
Objavljeno 19. siječnja, 2021.
Sandero je na razini Europe najprodavaniji automobil kad je riječ o privatnim kupcima. I u 3. generaciji je korak ispred konkurencije

Titula prvaka retaila je slatka, ali obvezuje. Treća generacija Dacijinog hita više nije low budget auto, bar to ne odaje ni izvana, ni iznutra, a ni tehnologijama koje su ukorak s vremenom. Sve snage usmjerit će se sada u Sandero i njegovu crossoversku inačicu Stepway koja je pravi tržišni hit.

Multimedija
Brojke kažu kako je Sandero ujedno najprodavaniji Dacijin model, s gotovo 2,1 milijun prodanih primjeraka, što čini 32 % njezine prodaje od 2004. Sandero Stepway čini čak 65 % prodaje modela Sandero s više od 1,3 milijuna prodanih primjeraka. Pomlađivanje je vrlo uspjelo. Iako su oba modela zadržala iste vanjske dimenzije, jednostavnost i pouzdanost koje vozači očekuju od Dacije, sada su suvremeniji, prostraniji i svestraniji. Nova platforma donijela je i više opreme, povećala aktivnu i pasivnu sigurnost, omogućila ugradnju novih motora, uključujući benzinske i LPG motore te potpuno novi 6-stupanjski ručni mjenjač.

Stepway se vizualno dosta razlikuje od "običnog" Sandera, najuočljiviji je viši razmak od tla; povišen je na 174 mm (za 41 mm u odnosu prema Sanderu), krovni nosači nose logotip Stepway, blatobrani su dodatno izbočeni, a posebno ojačani donji dijelovi vrata imaju posebnu teksturiranu zaštitu. Ispod prednjeg i stražnjeg odbojnika smještena je zaštita podvozja.

Iznutra je također potpuno nov, čak bismo rekli da je tu napravljen najveći napredak. Iako je plastika poprilično osnovna, prednja armatura ugodno je presvučena presvlakom, a i svi dijelovi vrata na koje se oslanja ruka također su jednako ugodno tapecirani. U serijskoj opremi nalaze se držač pametnog telefona, putno računalo, upravljač s komandama tempomata i graničnika brzine te automatsko uključivanje svjetala u svim razinama opreme.

Nude se tri različita multimedijska sustava: Media Control, Media Display i Media Nav. Prvi omogućuje postavljanje praktičnog držača za pametni telefon ispred vozača, čime on s pomoću besplatne aplikacije Dacia Media Control i povezivanja preko Bluetootha ili USB-a postaje daljinski upravljač multimedijskog sustava. Drugi ima 8-inčni dodirni displej; Intuitivno sučelje ima Bluetooth i kompatibilno je sa sustavima Android Auto i Apple CarPlay. Media Nav ima ugrađeni navigacijski sustav, aApple CarPlayem i Android Autom se može povezati bežično.

Motorizacija
Polica i pretinaca ne manjka, za volanom se lako nađe idealna pozicija, a prtljažnik je obujma 410 litara s ravnom podnicom podesivom po visini u dvije razine, ovisno o inačici. S dodatnih 42 mm duljine u visini koljena, novi Sandero i Stepway nude najviše prostora za noge na stražnjoj klupi u klasi.

Kad je riječ o motorima, osnova je trocilindrični jednolitreni benzinski motor u tri različite izvedbe. Osnovna je SCe 65 (nije dostupan za Sandero Stepway), to je atmosferski motor u kombinaciji s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem. Snažnija izvedba je TCe 90: turbomotor sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, dok Dacia u skladu sa svojom filozofijom da sve svoje modele oprema i dodatnom plinskom instalacijo, nudi verziju ECO-G 100: turbomotor sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem i tvornični ugrađenom plinskom instalacijom. Snaga je 90, odnosno 100 KS, ovisno o tome koje se gorivo koristi. LPG spaja vozne osobine i udobnost s niskim emisijama CO2 i velikim dometom, koji je kod ove verzije više od 1300 km. Na tome bi mu pozavidjeli i mnogi dizeli.


Turbomotor čupa već iz niskih okretaja, a protiv visokih se pobuni reskim zvukom. U vožnji je dosta uvjerljiviji od prethodnika, volan precizniji a ovjes čvršći, iako ne i tvrd kako bi i dalje neravnine gutao gotovo poput Citroena s hidraulikom.

Stepway se nudi u dvije razine opreme: Essential i Comfort. Do registracije Stepway Essential 1.0 TCe 90 stoji 99.900 kuna, a za opremljeniji model Comfort treba izbrojiti 111.900 kuna. I Sandero se nudi s paketima opreme Essential i Comfort, ali i s atmosferskim trocilindričnim 1.0-litrenim benzincem sa 66 KS (samo uz opremu Essential). Do registracije ta izvedba stoji 81.900 kn. Benzinski turbomotor nije dostupan uz opremu Essential, već dvogorivni 1.0 ECO-G 100 po cijeni od 89.900 kn. Oprema Comfort dostupna je uz motor 1.0 TCe 90 i plinom pogonjeni 1.0 ECO-G 100; oba po jednakoj cijeni od 99.900 kuna, koliko stoji i slabije opremljeni Stepway.

Mato Pavličević
// domaća premijera //
JOŠ PRILAGODLJIVIJI I PROSTRANIJI
Ugodnijem ambijentu u kabini dodatno doprinosi armaturna ploča obložena tkaninom, a ventilacijski otvori potpuno su nanovo oblikovani. Iako je izvana kompaktan, Sandero je iznutra još prostraniji i prilagodljiviji. Kao i Stepway, ima tri stražnja sjedala na kojima se mogu smjestiti tri odrasle osobe, stražnju klupu preklopivu u omjeru 1/3:2/3 (ovisno o inačici) i prtljažnik od 410 litara prikladan za potrebe obitelji. Pretinci u kabini imaju ukupan obujam od 21 l, što je 2,5 l više od prethodnika. Ergonomija je vrlo dobra, a uz nadoplatu je moguće naručiti pojedinačne naslone ili središnji naslon za ruku. I ovdje se nude tri različita multimedijska sustava: Media Control, Media Display i Media Nav kao i moderni sustavi sigurnosti i asistencije. Ponuda motora je nešto šira nego kod Stepwaya. U vožnji je siguran i stabilan, precizan na upravljaču i zabavan u zavojima
ISTA CIJENA DVOGORIVNIH MODELA
Jednako opremljeni dvogorivni modeli jednako koštaju, što je dodatni stimulans za kupnju Stepwaya na plin. I dalje je izgledom i karakterom robustan dok mu linije djeluju uglađenije i modernije. Razmak od tla ostao je nepromijenjen (133 mm natovaren), ali ipak izgleda niže zahvaljujući širem tragu kotača, koji su postavljeni u ravnini s blatobranom. Prednja i stražnja svjetla nose novi Dacijin LED svjetlosni potpis u obliku slova Y, a spojena su horizontalnom linijom. Naplatci su čelični, 15 ili 16-inčni; od druge razine opreme imaju pokrove Flexwheel, koje je teško razlikovati od alunaplataka.