Svijet
VIRUS UTIŠAO PROMET

Manje su gužve zbog pandemije u većini gradova
Objavljeno 15. siječnja, 2021.
Prometni čepovi tijekom odlaska na posao i povratka s posla globalno su se smanjili za 25 posto

Mjere ograničenja koje su prošle godine u svijetu uvedene u okviru borbe protiv koronavirusa izazvale su pad godišnjeg prometa u većini zemalja, prvi put u proteklih najmanje deset godina, rezultirajući nestankom pojava poput jutarnjih gužvi na ulicama na putu za posao.

Cestovni promet osjetno je pao u 2020. na zagušenim gradskim ulicama mnogih gradova od Los Angelesa preko Bengalurua do Mexica, objavila je tehnološka tvrtka TomTom. "I dalje ćemo biti svjedoci restrikcija u prvoj polovini godine i mislim da ćemo vidjeti mnogo uspona i padova prije nego što se vratimo uobičajenim prometnim obrascima i nekadašnjim razinama prometa", kazao je Cohn za britansku novinsku agenciju Reuters.

Prema izvješću TomToma, koje se temelji na podatcima 416 gradova u 57 zemalja, pad prometa u SAD-u bio je dugotrajniji nego u Europi zbog toga što je broj zaraženih koronavirusom u SAD-u i tijekom ljeta i početka jeseni bio relativno visok, pa su restrikcije bile dulje na snazi. U SAD-u, gdje su prometno najzagušeniji Los Angeles, New York i Miami, promet je pao u odnosu prema godini prije za 36 (LA), 30 (NY) i 26 posto (Miami), pokazuju podatci TomToma.

Moskva je u 2020. bila prometno najzagušeniji grad u svijetu, no i tamo je promet pao za osam posto u odnosu prema godini prije. Bengaluru je u 2019. bio prometno najzagušeniji grad na svijetu, no u 2020. pao je na šesto mjesto uz gotovo 30-postotni pad prometa u odnosu prema godini prije. Promet u Londonu i Parizu bio je gotovo 20 posto manji prema 2019., u Madridu je pao za 35 posto, a u Rimu za 29 posto. U Berlinu je zabilježen pad cestovnog prometa od tek šest posto u odnosu prema godini prije.

Prometni obrasci poput jutarnjih gužvi pri odlasku na posao, koji se registriraju desetljećima, mogli bi se promijeniti zbog sve veće fleksibilnosti vezane uz rad od kuće zaposlenika, kaže Cohn.

Prošle su se godine prometni čepovi tijekom odlaska na posao i povratka s posla globalno smanjili za 25 posto, kaže voditeljica Odjela za prometne inovacije i politiku u TomTomu Stephanie Leonard. S povratkom ljudi u urede, uza sve veći broj cijepljenih, prometni čepovi mogli bi rasti ako zaposlenici odluče izbjegavati javni promet i sami se voziti na posao, kaže John Kilduff iz Again Capital LLC u New Yorku.

Milan Bugarić
416

gradova sudjelovalo je u istraživanju TomToma
8

posto pao je promet u Moskvi, koja je u 2020. bila prometno najzagušeniji grad svijeta
S povratkom ljudi u urede, uza sve veći broj cijepljenih, prometni čepovi mogli bi rasti
Možda ste propustili...

BELGIJA ISTRAŽUJE MOGUĆE “GURANJE” PRORUSKIH KANDIDATA

Rusija se miješa u europske izbore

Najčitanije iz rubrike