Osijek
“CRNI PETAK” PRIVUKAO MNOGE KUPCE U TRGOVINE

Trgovački centri prepuni kupaca pod maskama, svi su se pridržavali mjera
Objavljeno 27. studenog, 2020.

Unatoč daljnjem pogoršavanju epidemiološke situacije te pozivanju građana na suzdržavanje od nepotrebnih aktivnosti u zatvorenim prostorima jučer su trgovine u osječkim trgovačkim centrima bile krcate lovcima na uštede.


"Crni petak" (Black Friday), unatoč, u usporedbi s iznozemnim tržišem, slabijim popustima, na ranu je blagdansku kupnju potaknuo mnoge.


TC Portanova, u kojemu se trgovine otvaraju u 10 sati, počeo se polako puniti već nakon 9 sati. Kupci su se pozicionirali mahom ispred Zare, Stradivariusa, Massa i Officea, gdje se u redu na ulazak, uz manje prekide, čekalo cijeli dan. Utrčavanja u gomili u prodajne prostore nakon otvaranja vrata ipak nije bilo. Trgovci su, znajući da su pod budnim okom Državnog inspektorata i Stožera civilne zaštite, kupce propuštali isključivo jednog po jednog, uz kontinuirano prebrojavanje kako se ne bi prekoračio maksimalno dopušten broj osoba u prostoru. Nije se mogla sresti ni jedna osoba bez zaštitne maske.

U samim trgovinama, kada je riječ o dobrim prilikama za uštedu, potrošače je mahom dočekao hladan tuš. Popusti su na većinu odjeće i obuće bili između 20 i 30 posto iako su gotovo svi trgovci oglašavali popuste do 50 ili 70 posto. Popust od 20 posto na svu kupovinu imali su Mass i H&M, Takko Fashion 30 posto na jedan, bilo koji, artikl, a prosječno je 30 posto popusta na svoj asortiman imao i New Yorker, koji je oglašavao popust "do 50 posto". Drogerija Mueller imala je popust od 20 posto na sav asortiman osim na igračke, koje su se mogle kupiti po 10 posto nižim cijenama.


U Mallu Osijek nešto više kupaca zabilježeno je tek poslije tijekom dana, s obzirom na to da su ondje atraktivni zakupnici poput Elipsa i JYSK-a svoje prigodne akcije lansirali još proteklog vikenda. U JYSK-u je i dalje, do kraja tjedna, više od 1800 artikala na popustu do 70 posto, a u Elipsu se još ovoga vikenda može uštedjeti oko 1000 kuna prilikom kupnje sušilice. U Pevexu se u sklopu Crnog petka može uštedjeti isto toliko novca na kupnji perilice posuđa, a u Centru tehnike na kupnji kućanskih uređaja Miele. Odlične ponude ima i Links, gdje se, između ostaloga, po cijenama nižim i do 80 posto mogu kupiti prijenosna računala, pa i dronovi, a u HG Spotu jučer je bilo moguće poprilično ušedjeti na računalima općenito.


S obzirom na pandemiju, svi trgovci očekuju veći promet u svojim internetskim trgovinama nego u poslovnicama.


Pravna savjetnica iz područja zaštite potrošača Dunja Maletić kaže kako sniženja nisu ni približna onima na Zapadu, što potrošače revoltira, jer se cijene pompozno najavljuju da bi se namamilo kupce, a oni ostanu razočarani neznatnim postotkom sniženja.


- No hrvatski potrošači nisu glupi, primjećuju takvu nepoštenu poslovnu praksu i pamte to, što rezultira time da ubuduće zasigurno više neće kupovati kod onih trgovaca koji su ih svojedobno pokušali povući za nos - kaže Dunja Maletić te upozorava lovce na popuste kako prilikom svake prodaje po posebnim uvjetima valja biti oprezan i naglašava u čemu građani najviše griješe.

- Potrošači se najviše žale da im neki trgovci tvrde kako se snižena roba ne može reklamirati. Zatim, ne bude jasno istaknuto na koju se točno robu odnose snižene cijene. Lokalne i manje trgovine pompozno oglašavaju popuste, a pokaže se da oni iznose samo 10 ili 20 posto. Četvrti je problem što kupci kupuju stihijski i bez isprobavanja, pa se začude kad saznaju da im trgovac nije dužan odobriti zamjenu ili povrat novca kada se predomisle ako proizvod nema nedostatak - kaže Maletić.


Podsjetimo, uoči "Crnog petka" Državni inspektorat priopćio je da trgovine pojačano nadzire tržišna inspekcija i da će se nadzori obavljati i nakon 27. studenoga.
Posebno se nadziru odredbe Zakona o zaštiti potrošača kojima se uređuje isticanje cijena proizvoda pri posebnim oblicima prodaje te, u vezi s tim, nepoštena poslovna praksa trgovaca prema potrošačima, koja u vrijeme tradicionalne blagdanske kupnje često zna proći ispod radara građana.
Ivana Solar

Popusti su na većinu odjeće i obuće bili između 20 i 30 posto, a mnogi su oglašavali bolje prilike
Najčitanije iz rubrike