Osijek
NOVO CESTOVNO RJEŠENJE

Spoj Kolodvorske i Mlinske rasteretit će zapadni ulaz
Objavljeno 26. studenog, 2020.

Grad Osijek pozvao je zainteresirane kvalificirane natjecatelje da se prijave na izradu idejnog i glavnog projekta koridora prometnice Retfala - jug. Osnovna je ideja osmisliti rješenje za prometnicu do planiranog raskrižja s budućim nastavkom Kolodvorske ulice. Jasan je to, i konačan, znak da je gradska administracija odlučila riješiti i rasteretiti prometnu situaciju na ulazu u zapadni dio grada.

Jer potrebno je znati kako je to sjecište, pa tako i usko grlo, svih važnijih pravaca koji vode u Osijek. Ovdje govorimo o nadvožnjaku zapadne obilaznice, koji nudi skretanje prema Retfali, a potom i o nadvožnjaku sa spojne S-ceste, koji dovodi promet iz Čepina i Đakovštine. Tu je potom i izlaz s južne obilaznice. Naposljetku i trgovački centar Portanova, kao meka brojnih kupaca. Dakle, svi se ti pravci u jednom trenutku "zagužvaju" ili na kružnom toku u Svilaskoj ili - još gore - kod neuglednog odvojka za Portanovu. Moglo bi se reći kako je "Porta" kamen prometnog spoticanja, jer se do nje automobilom (pa i javnim prijevozom) može samo iz jednog smjera - preko Svilajske.

Traženim bi se rješenjem taj pravac rasteretio jer bi se otvorila dva nova pravca dolaska, bar kada je u pitanju prometovanje od centra Osijeka.

Zadatkom se traži idejni projekt prometnog koridora, duljine približno 500 metara, produžetka postojeće prometnice sa sjeverne strane trgovačkog centra Portanova prema istoku, do planiranog raskrižja s budućim nastavkom Kolodvorske ulice. Kao prva faza tog projekta traži se i glavni projekt komunalne infrastrukture do raskrižja budućeg nastavka Mlinske, u duljini od 250 metara. Za one koji se snalaze u mreži retfalačkih prometnica, to je onaj dio koji je preko pruge vodio do Portanove, no kako ta cesta nikada nije bila uređena (služila je kao prijelaz onima koji su ondje imali poljoprivredne površine), posljednje dvije godine betonskim je barijerama ta cesta prepriječena za prometovanje.

Jasno je da bi buduća prometnica trebala ići paralelno s prugom, pa će najveći izazov biti kako osmisliti sigurne cestovne pružne prijelaze, preko Mlinske, a potom i Kolodvorske. No dobro je što se nova prometnica usmjerava prema Kolodvorskoj, koja je gabaritima, pa i povezanošću (na sjeveru sa Strossmayerovom, a na istoku sa Sljemenskom), puno bolje rješenje nego da se ostalo samo na spoju s Mlinskom, koja je, ipak, u srcu retfalačkih prometnica.

Ovo je samo jedan segment rješenja ulaska u zapadni dio grada, drugi je onaj da se ukloni (sruši) stari nadvožnjak S-ceste te da se kao novo prometno rješenje sagradi novi denivelirani kružni tok. On će se vezati na nadvožnjak zapadne obilaznice. I dok je ovo rješenje u domeni Hrvatskih cesta, ono vezano uz retfalačke prometnice financira se iz gradskog proračuna.

Dario Kuštro
POSVE NOVA URBANA ZONA
Postoji, u nastavku, ideja da se novom prometnicom preusmjeri i novi izlazak s južne obilaznice, što bi onda u cijelosti riješilo problem gužve kod Portanove. Ali ta će prometnica značiti i oživljavanje potpuno nove gradske zone - pojas od pruge pa do južne obilaznice u privatnim je parcelama, čiji vlasnici čekaju urbanizaciju tog dijela i nove stambene kvadrate. U nekim bi projekcijama ondje trebali biti osnovna škola i vrtić, a svojedobno se jedna međunarodna tvrtka nadmetala za kupnju placa za svoj trgovački centar namještaja...
Grad Osijek pozvao je natjecatelje na izradu idejnog i glavnog projekta koridora prometnice Retfala - jug
Najčitanije iz rubrike