Autoglas
PET MOTORA

Nova Ford Kuga stigla je na hrvatsko tržište
Objavljeno 24. studenog, 2020.
Kuga je prvi SUV koji se temelji na Fordovoj globalnoj C2 arhitekturi koja podržava poboljšanu aerodinamiku radi manje potrošnje goriva

Nova Ford Kuga, u izvedbi s pet motora, od kojih su tri elektrificirane, stigla je u hrvatske autosalone. Za modelsku godinu 2021. nova Ford Kuga dostupna je za najmanje 207.990 kuna te od 209.990 kuna za model Ford Kuga 1.5 Ecoboost 150 KS Titanium Edition.

Kuga je prvi SUV koji se temelji na Fordovoj novoj globalnoj C2 arhitekturi koja podržava poboljšanu aerodinamiku radi manje potrošnje goriva i smanjuje masu u odnosu prema dosadašnjim modelima za do 90 kg u usporedbi s ekvivalentnim inačicama pogonskog sklopa. Uz to je dizajnirana da smanji utjecaj sudara, donosi 10 posto veću torzijsku krutost za poboljšanu dinamiku vožnje i profinjenost te stvara više unutarnjeg prostora za Fordove modele srednje veličine, a istovremeno omogućuje izražajan i dinamičan dizajn.

Aerodinamičnija silueta uključuje duži međuosovinski razmak koji stvara veći trag kotača na cesti, čime se poboljšava vožnja i stabilnost, duži poklopac motora, manji kut stražnjeg vjetrobranskog stakla i nižu liniju krova. Rezultat je energičniji, dinamičniji i iskoristiviji izgled.

Potpuno nova Ford Kuga dostupna je u pet izvedbi motora na hrvatskom tržištu: dizelski motor EcoBlue, benzinski motor EcoBoost, dizelski EcoBlue blagi hibrid (mHEV), potpuno hibridni pogonski sklop s automatskim punjenjem i benzinskim motorom (FHEV) i Plug-In hibrid koji kombinira elektromotor na baterije i 2,5-litreni Duratec benzinski motor.

Motori
Kuga EcoBlue: 2.0-litreni EcoBlue motor sa 190 KS ima potrošnju goriva od 4,8 l/100 km prema NEDC-u (od 5,9 l/100 km prema WLTP-u) i emisiju CO2 od 127 g/km prema NEDC-u (od 155 g/km prema WLTP-u). Fordov 1,5-litreni EcoBlue motor nudi se sa 120 KS, donosi potrošnju goriva od 4.2 l/100 km prema NEDC-u (od 5.1 l/100 km prema WLTP-u) i CO2 emisije od 109 g/km prema NEDC-u (od 133 g/km prema WLTP-u).

Kuga Hybrid koristi potpuno hibridni pogonski sklop sa samopunjenjem koji omogućuje čisto električnu sposobnost vožnje i kombinira 2,5-litreni Atkinsonov benzinski motor, električni motor, generator, litij-ionsku bateriju i Fordov "power-split" automatski mjenjač.

Kuga Plug-In Hybrid pruža pak raspon vožnje i slobodu koju nudi tradicionalni motor s unutarnjim izgaranjem, uz učinkovitost i uglađenost električnog pogonskog sklopa. Arhitektura raspodjele snage kombinira 2,5-litreni četverocilindrični Atkinsonov benzinski motor, elektromotor i generator te litij-ionsku bateriju kapaciteta 14,4 kWh za ukupnu snagu od 225 KS. Kuga Plug-In Hybrid ima čisti električni domet vožnje od 72 km prema NEDC-u (56 km prema WLTP-u). Potpuno punjenje baterije vanjskim 230-voltnim napajanjem traje manje od šest sati.

Kuga također prvi put nudi tehnologiju "Drive Mode", kojom se može odabrati način vožnje, a koja omogućava vozačima da prilagode odziv na pritisak papučice gasa, tvrdoću upravljača i kontrolu proklizavanja.

Udobnost
Udobnost, prostranost i fleksibilnost ključni su za profinjenije iskustvo putnika u Kugi koje pruža vodeću prostranost u drugom redu sjedenja u klasi. Nova Kuga je 44 mm šira i 89 mm duža od prethodne, a međuosovinski razmak povećan je za 20 mm. Iznutra to znači 43 mm više prostora za ramena i 57 mm više prostora za bokove na prednjim sjedalima od prethodnog modela, a stražnji putnici imaju 20 mm više prostora za ramena i 36 mm više prostora za bokove.

Za putnike na stražnjim sjedalima prvi su put dostupna grijana sjedala, a cijeli drugi red sjedala može se uzdužno pomicati, unatrag za 1035 mm mjesta za noge, što je najbolje u klasi, ili prema naprijed, kako bi se prtljažni prostor povećao za 67 litara. Funkcija daljinskog spuštanja naslona stražnje klupe omogućuje lako proširenje prtljažnika. Prtljažnik također ima reverzibilnu prostirku s dva lica za prtljažni prostor s visokokvalitetnim velurom na jednoj strani za vrhunski izgled i osjećaj, dok je s druge strane izdržljiva i robusna gumena površina, kako bi spriječilo da mokra ili blatna sportska oprema zaprlja unutrašnjost.

Nova LCD instrumentna ploča od 12,3 inča prva je u industriji koja koristi tehnologiju slobodnog oblika te omogućuje zakrivljene gornje rubove za besprijekoran dizajn interijera. Panel slobodnog oblika sadrži sklopove ugrađene u zaslon, omogućujući dizajnerima da ga dizajniraju u oblike izvan tradicionalnog pravokutnog dizajna.

Milan Bugarić
STRATEGIJA TIŠINE DOŠLA JE S KONOM
Nova Ford Kuga predstavlja aerodinamičniju siluetu za energičan, dinamičan i dojmljiv izgled s premium detaljima koji podržavaju poboljšanu prostranost i udobnost. Ford je s novom Kugom predstavio i svoju misiju stvaranja tiših automobila s novom „Strategijom tišine“. Nova Kuga dobila je najvišu moguću ocjenu od pet sigurnosnih zvjezdica na testiranju sigurnosti neovisne organizacije za ispitivanje sudara Euro NCAP. Kuga je Fordov najprodavaniji SUV u Europi i najprodavanije Fordovo vozilo u regiji nakon Fieste i Focusa. Kupci su u 2018. kupili 153.800 modela Kuga, što je pridonijelo povećanju prodaje Ford SUV vozila za više od 19 posto prošle godine.

Audiosustav Bang&Olufsen stvara visokokvalitetni zvučni doživljaj i novu, prvu u industriji, 12,3-inčnu LCD instrumentnu ploču u slobodnom obliku s “pravim bojama” koja je informativnija i jednostavnija za korištenje.
NOVA TEHNOLOGIJA POMAŽE VOZAČIMA
Nove tehnologije, Stop & Go, prepoznavanje znakova ograničenja brzine i zadržavanje u unutar voznog traka, pomažu vozačima u zaustavljanju i pokretanju vozila i vožnji autocestom s većim samopouzdanjem nego ikad prije. Svjetla pak predviđaju zavoje i prepoznaju te djeluju na temelju prometnih znakova i tako pomažu vozačima da jasnije vide u mraku. Projekcijski zaslon pomaže vozačima da ne skidaju pogled s ceste, a Active Park Assist 2 omogućuje potpuno automatizirane manevre parkiranja pritiskom na gumb. Od uvođenja modela na tržište 2008. godine Ford je u Europi prodao više od milijun Kuga.