TvObzor
MINOR THREAT

Hardcore trezvenjaci i povezanost sa zajednicom
Objavljeno 21. studenog, 2020.

Početkom 80-ih godina prošloga stoljeća Minor Threat bili su jedna od najstrastvenijih, najuzbudljivijih i u glazbenom smislu najboljih hardcore grupa, ali njihovo je najveće dostignuće i značenje u povezanosti s okolinom i zajednicom u kojoj su živjeli. Ondašnja vašingtonska punk scena - izolirano društvo mahom načinjeno od bendova, nezavisnih izdavača, autora fanzina, tinejdžera na skateboardima i neprilagođenih srednjoškolaca svih vrsta - nije pripadala vrhu svoje lige. No zahvaljujući trudu izvođača kao što je Ian MacKaye iz Minor Threata, koji je preko zajedničkih interesa i ideala lokalnu scenu osnažio u toj mjeri da može opstati, tamošnji je punk postao modelom cijele te supkulture.

Premda je dugo bio agnostik i prezirao organiziranu religiju, lako je shvatiti na koji je način pripadnost Crkvi utjecala na etiku koju je MacKaye uveo u punk. Njegov otac, teolog i negdašnji urednik rubrike o religiji u The Washington Postu, bio je lider Liberalne crkve u getu i populistički aktivist, tako da je nakon ubojstva Martina Luthera Kinga, 6-godišnji Ian sudjelovao s roditeljima i pripadnicima crkve u protestnom mimohodu. Budući da je rock upoznao preko aktivizma, glazbu je oduvijek povezivao s politikom i društvenim okupljanjima. Obožavao je Teda Nugenta, imidž divljaka i iskrenu ozbiljnost, ali otrijeznio ga je profesionalizam stadionskog rocka 70-ih te se posvetio skateboardingu. Kad je 1977. godine krenuo u srednju školu, Ian se zainteresirao za Ramonese i Sex Pistolse, no tek kao brucoš otkrio je svoj poziv. Na dobrotvornom koncertu koji je organizirala radiopostaja s koledža nastupili su The Cramps, pa je zajedno s prijateljima iz prve ruke okusio živi punk-rock, što je zauvijek promijenilo njegovo shvaćanje glazbe. Osjećajući se sudionikom koncerta pronašao je zajednicu za kojom je tragao, nakon čega je otkrio omanje podzemlje punk izopačenika s kojima se mogao identificirati, kao jedan od rijetkih društveno aktivnih srednjoškolaca koji nije konzumirao alkohol i drogu.

Uz podršku roditelja, Ian je odlučio napustiti školu i s bubnjarom Jeffom Nelsonom formirati bend. Bili su to The Teen Idles, koji su za jednogodišnjeg postojanja uspjeli organizirati turneju po Zapadnoj obali, gdje su tragali za ranim hardcore idolima Dead Kennedysima, Black Flagom i Bad Brainsima, te na vlastitoj etiketi Dischord snimiti singl. Kad su ostali članovi otišli, MacKaye i Nelson su 1980. uzeli basista Briana Bakera i gitarista Lylea Preslara, kao i novo ime. Preslarovim vibrantnim rifovima, Nelsonovim impulzivnim bubnjanjem i MacKayevim melodičnim ali i podrugljivim vokalom, Minor Threat nadovezali su se na zvuk Black Flaga i Bad Brainsa, usavršivši stil hardcorea koji brojni bendovi još uvijek oponašaju. Balansirajući između snage i intime, njihove najranije pjesme, poput “Small Man, Big Mouth” i “I Don’t Wanna Hear It”, napadale su slijepe sljedbenike, lažljivce i nasilnike izravno govoreći o životima članova grupe i ljudi oko njih. Pjesma Minor Threata koja je imala najveći utjecaj bila je “Straight Edge”, sa stihovima kojima su počeli zagovarati ozbiljnost kao pobunu protiv raširene zloupotrebe narkotika u društvu. Iako na punk sceni nikad nije zadobila većinu (pa ni manjinu fanova Minor Threata), “trezvenost” je postala ime i uzvik frakcije koja je bila protiv droge i alkohola i koja se proširila svijetom.

Dischord je 1981. i 1982. nastavio poslovati - objavio je EP Minor Threata “In My Eyes” - pa su se MacKaye i Nelson uselili u Dischord House, njihov dom i poslovnu bazu. U skladu s brigom za Minor Threat zajednicu, inzistirali su da njihove ploče i koncerti budu cjenovno prihvatljivi svima. Početkom 1983. snimili su album “Out of Step”, s pjesmama kao što su “Betray” i “Sob Story”, u kojima su se usredotočili na nedostatke punk scene, na kojoj je u Washingtonu u to vrijeme bilo sve više nasilja. U međuvremenu su stekli veću reputaciju pa im nije bilo lako zadržati sponu sa zajednicom, a kad se pojavila mogućnost sklapanja ugovora s velikom etiketom, dvojac nije htio razdvojiti grupu od svoje etikete, nego je zauvijek raspustio Minor Threat.

Piše: Danijel MIKLIĆ
Možda ste propustili...

U KINIMA DILJEM HRVATSKE ZAIGRAO JE HOROR “ABIGAIL”

Otkačena zabava puna krvave akcije

SATIRIČNA KOMEDIJA “IZA KULISA”

Jedinstven prikaz pandemije putem umjetnosti

Najčitanije iz rubrike