Ekonomija
"LJUTOTEKA" - IZ KUĆNE RADINOSTI OZBILJAN POSAO

Ljuti umaci na bazi čili papričica iz jedinog slavonskog OPG-a za ljutoljupce traženi diljem Hrvatske
Objavljeno 21. listopada, 2020.
Vinkovačka "Ljutoteka" jedini je slavonski OPG za ljutoljupce, a posve je to domaća radinost Zvonka Ištvana (56) i njegove kćeri Dinke (23), što se smjestila u obiteljskom dvorištu u središtu grada na Bosutu. Njihova je ideja u protekle tri-četiri godine postala (pre)poznata ne samo u Slavoniji nego i diljem Hrvatske, kamo iz Vinkovaca odlaze njihovi proizvodi – ljuti umaci na bazi čili papričica, k tomu sa zanimljivim dodatcima, poput meda, višnje, đumbira, kima, limunova soka...


Otac i kći i sami su zaljubljenici u ljuto. Odlučili su stoga, 2017., pokrenuti konkretan posao, a sada, u četvrtoj sezoni "Ljutoteke", ljubitelji ljutoga uz osam manje ili više ljutih umaka koje prave prema vlastitoj recepturi mogu kušati i nove proizvode, koje upravo plasiraju – dva nova umaka, sriracha. Među njihovim su umacima i najljuća Carolina, nešto manje ljuta Ljutika ili, pak, okusom manje ljuti Habanero i Višnja, a ove su godine prvi put napravili i ukiseljene čili papričice kao sezonsku ponudu, u kojoj su se još našli paketići svježe ubranih papričica, što je, kazuju Ištvani, naišlo na dobar odaziv.

– Sve radimo sami, od sjemenke do umaka. Nakon zimskog posla sa sjemenom, u proljeće sadimo u svoja dva plastenika, poslije dođe berba, a onda i "kuhanje" ljutih umaka – kaže Ištvan i dodaje kako su namjeravali sa sadašnjih 400 kvadrata plastenika i oko 12.000 bočica umaka godišnje proširiti prizvodnju, no takve je planove u ovoj godini omela epidemija koronavirusa.


– Inače smo išli na sajmove po cijeloj Hrvatskoj, naši su umaci bili lijepo primljeni, ali u ovoj smo godini, i to tek nedavno, bili na samo nekoliko sajmova, u Baranji, Osijeku, Vukovaru – kazuju otac i kći i otkrivaju kako je posao oko proizvodnje čili umaka zahtjevan i opsežan, jer Ištvani sami rade sve, od uzgoja do marketinga.

– Osmišljavali smo recepte za kvalitetan umak, i to tako da smo radili na način pokušaj-pogreška. Sada smo uveli i nove proizvode, redizajnirali etiketu... Nije nam cilj imati više različitih proizvoda, nego desetak umaka s kojima bismo zadržali kvalitetu, a u toj su lepezi proizvodi različitih okusa i gradacije ljutine – rekao je Zvonko Ištvan i istaknuo da su njihovi umaci "bez kemije".


Svoje ljute proizvode u "Ljutoteci" pakiraju u bočice od 60 i 100 mililitara jer bi ih u suprotnom, u tri mjeseca od otvaranja, bilo teško potrošiti ili pak to mogu – samo hrabri. Međutim, znalcima je već dobro poznata vinkovačka "Ljutoteka", pa sve njihove ljute bočice nađu put do kupaca. U njihovim je umacima, napominju, 50 posto čilija, pa i 80 posto, u najljućoj Carolini, a valja reći i da se okusi iz njihove domaće radinosti lijepo sljubljuju s različitim jelima - roštiljem i mesnim jelima, raznim varivima, pa i slavonskim čobancem. Receptura je umaka što su ih s etiketom "Ljutoteke" osmislili Ištvanovi, s dodacima iz vlastitog vrata, dakako - tajna.
Sanja Butigan
Možda ste propustili...

KUPCIMA NA RASPOLAGANJU VIŠE OD 65.000 PROIZVODA U OSAM PRODAJNIH KATEGORIJA

U PEVEX-u 15 % popusta na sve cijene

Najčitanije iz rubrike