Autoglas
FIAT 500

Novo "srce" za ljubimca koji osvaja neodoljivim šarmom
Objavljeno 20. listopada, 2020.
Hibridna verzija sa 70 KS temelji se na malom trocilindrašu s električnom ispomoći

Fiat 500 i dalje je vrlo popularan model, od 2007. do danas na ceste ih je sišlo 2,5 milijuna. Riječ je o šik automobilu koji sada manje zagađuje okoliš zahvaljujući blagom hibridnom sustavu. On se temelji na novom 1.0 trocilindričnom atmosferskom motoru od 70 KS i 92 Nm generacije FireFly i 12-voltnom BSG elektromotoru od 5 KS koji je povezan s litij-ionskom baterijom od 0,13 kWh. Sve to zamjenjuje dosadašnji četverocilindrični 1.2 motor koji se pokazao neuništivim. No, s njime se više ne može u stroga središta europskih gradova koji drže do ekologije.


Mehaničke inovacije Fiata 500 1.0 Hybrid, uključujući usvajanje 6-stupanjskog ručnog mjenjača omogućuju smanjenje potrošnje goriva i do 20 % u odnosu na Fiat 500 1.2 koji je izišao iz proizvodnje. Istinitost tih vrijednosti provjerit ćemo skorašnjim temeljitim testom, a za sada možemo reći kako je na kraju probne vožnje putno računalo pokazalo prosjek od oko 18 km/l (5,5 l/100 km), naspram homologacijske brojke (prema NEDC ciklusu) od 25,6 km/l (3,9 l/100 km). Do stotke će doći za 13,8 sekundi i doseći 167 km/h. Sve to nisu loše brojke, električni dio hibridnog sustava značajno im pridonosi: u usporavanjima se puni mala litijeva baterija koja u ubrzavanju vraća energiju za ispomoć benzinskom motoru. Potonji se automatski isključuje, ako mjenjač stavite u neutralni položaj pri brzini ispod 30 km/h. Glatko se uključuje i isključuje, čak i brzo ponovno pokreće zahvaljujući generatoru motora spojenom na radilicu preko pomoćnog remena.

U gradskoj vrevi imali smo priliku uvjeriti se u izuzetnu okretnost hibridnog Fiata 500, dok pljesak ide za dobro držanje ceste i brzinu upravljanja na brdovitim cestama Medvednice. To dijelom možemo zahvaliti i za 45 mm niže postavljenom pogonskom sklopu. Međutim, u obje situacije morate se suočiti s preglednošću koja nije baš optimalna: to možete primijetiti i kad ulazite na cestu s automobilima koji dolaze iz sporedne ulice. Vožnja je ugodna, a upravljivost ručnog mjenjača zaista je dobra; štoviše, zvuk trocilindraša diskretno se osjeća kod ubrzanja, za što je zaslužna i nešto bolja zvučna izolacija.


Milan Bugarić
// VOZILI SMO //
MANJE MJESTA ONOME KOJI SJEDI IZA
Isprobali smo verziju Hybrid Launch Edition. Glede prostora sprijeda nema problema, dok na stražnjoj klupi za dvoje viši putnici imaju malo mjesta u visinu i za noge. Prtljažnik je mali (185 do 550 litara), što nije krivnja hibridnog sustava, jer se litijeva baterija nalazi ispod vozačevog sjedala. Cijene se kreću od 99.350 kn naviše, sa solidnom opremom.
Možda ste propustili...

JANICA KOSTELIĆ SUVOZAČICA DVOSTRUKOG POBJEDNIKA WRC RALLYJA CROATIA

Prvakinja asistirala - prvaku

TALIJANSKA POLICIJA POHVALILA SE SA NOVIM "KONJEM U SVOJOJ ERGELI"

Lamborghini Urus za policajce

CX-80 UDOBNOST, PRAKTIČNOST I SVESTRANOST

Nova perjanica Mazde sa 7 udobnih sjedala