Novosti
ZIMA GRAĐANIMA DONOSI NOVE PROBLEME

U redovima bez zaštite i na niskim temperaturama
Objavljeno 16. listopada, 2020.
Banke i poštanski uredi poručuju građanima da koriste njihove digitalne usluge

Nakon nešto više od šest mjeseci suživota s COVID-om, građani su se morali priviknuti na čekanje u redovima, što sada postaje problem zbog niskih temperatura i kiše. Iako se približava prava zima, čekanje na pločnicima ispred poslovnica banaka, poštanskih ureda i ljekarni stvarnost je koja će takva ostati - do daljnjeg.



Besplatne aplikacije

Iako se većina građana trudi izbjeći fizički odlazak u banku, kad-tad svakome se dogodi da u taj red mora stati. Tu su i umirovljenici, koji nemaju povjerenja u bankomate ili se ne žele njima koristiti. Govori se o potrebi postavljanja nadstrešnica ili drugih oblika fizičke zaštite. No vodeće banke u Hrvatskoj zauzele su drukčiji pristup - ponudile su građanima usluge koje bi trebale dokinuti njihovu potrebu da stanu u red na ulici.


"Klijentima preporučujemo i upućujemo ih na upotrebu besplatne QLine aplikacije Addiko banke, kojom mogu skratiti čekanje i boravak u poslovnici. Naime, preko aplikacije klijent može dobiti svoj red čekanja na pametni telefon te može doći u poslovnicu tek kada ga aplikacija obavijesti da je uskoro na redu. Također, klijentima savjetujemo beskontaktno poslovanje kad god je to moguće, s internetskim i mobilnim bankarstvom za jednostavnija, brža i u konačnici povoljnija plaćanja iz udobnosti doma te preko Virtualne poslovnice, gdje mogu podići gotovinski kredit i otvoriti paket tekućeg računa potpuno online. Uz to, klijentima je u sklopu naših paketa bankarskih usluga omogućeno podizanje gotovine na bankomatima svih banaka s nekoliko uključenih plaćanja bez naknada ili potpuno bez naknada, ovisno o vrsti paketa. Napominjemo da je rad u poslovnicama prilagođen novim uvjetima posebnom organizacijom rada, prema kojoj je ulazak klijenata u poslovnicu kontroliran te se odvija tako da se unutar poslovnice ne stvara gužva. Definiran je i drži se potreban razmak između klijenata, jednako kao i između klijenata i zaposlenika, a poduzimaju se i sve mjere dezinfekcije i čišćenja. Na blagajnička mjesta postavljene su zaštite u obliku pregrada od pleksiglasa", kažu iz Addiko banke.


Slična je situacija i u PBZ-u, gdje tvrde kako njihovi napori već daju rezultate te se njihovi klijenti znatno manje koriste uslugama u poslovnicama. "Ovisno o veličini poslovnici optimizira se i ulazak klijenata u prostor za čekanje, poštujući pritom epidemiološke mjere i distancu. Prateći trendove u poslovnoj mreži, primjetno je da se sve više mijenjaju i navike potrošača, odnosno učestalost dolazaka klijenata u poslovnice, jer se sve više koriste bankomatima, odlučuju se češće na bezgotovinsko plaćanje karticama te posluju preko digitalnog bankarstva, s obzirom na to da svoje financijsko poslovanje žele obavljati iz sigurnosti vlastitog doma, te se u poslovnici pretežito obavljaju složenije transakcije. Radno vrijeme cijele PBZ poslovne mreže prilagođeno je preventivnim mjerama zaštite te se sve promjene u radu poslovnica redovito ažuriraju i mogu se pratiti na web-stranici banke. Banka kontinuirano radi na razvoju elektronskih kanala - bankomata, internetskog i mobilnog bankarstva... Nadalje, PBZ posluje i preko velike mreže bankomata i stalno ulaže u unaprjeđivanje i razvoj bankomatske mreže", kažu iz PBZ-a.
Maksimalna zaštita


Iz Hrvatske pošte kažu kako napore prije svega ulažu u to da u poslovnice dolazi sve manje građana. "Čak i u vrijeme ‘lockdowna‘ poštanski ured bili su otvoreni u svakoj općini u Hrvatskoj. Važnost poštanskih ureda u lokalnim zajednicama je velika i za brojna naselja u Hrvatskoj pošta je centralno mjesto za obavljanje brojnih usluga, od poštanskih do bankarskih i maloprodajnih. Kako bismo osigurali kontinuiran rad poštanskih ureda, dijelu poštanskih ureda skraćeno je radno vrijeme te zbog takve organizacije rada imamo grupe radnika u pripravnosti u slučaju pojave zaraze. Raspoložive resurse usmjerili smo na poštanske urede u kojima obavljamo usluge dostave poštanskih pošiljaka i u kojima možemo osigurati maksimalnu zaštitu korisnika i radnika. Promijenjen je i način rada, a svaka pravna i fizička osoba preko naše internetske stranice ili u poštanskom uredu može predati zahtjev da mu se pošiljke bez naknade šalju na drugu adresu unutar županije ili zadržavaju do 30 dana u poštanskom uredu. A kako bismo starijoj populaciji koja ima račune u HPB-u olakšali ovo razdoblje i pomogli joj da ne napušta svoje domove, može zatražiti isplatu mirovina na svojoj adresi bez plaćanja naknade", kažu iz Hrvatske pošte.


Ivana Solar
"Umirovljenici se upućuju na upotrebu bankomata u što većoj mjeri", poručuju iz banaka
MASKE I RAZMAK
Iz Erste banke savjetuju korisnicima da sve bankarske aktivnosti koje mogu obave koristeći se digitalnim uslugama. "Ako je dolazak u poslovnicu nužan, klijentima je na raspolaganju 119 od ukupno 124 poslovnice, kao i kompletna bankomatska mreža. Pritom se upućuju da uz obvezno korištenje maske za lice, svoj red pričekaju na sigurnoj udaljenosti od drugih osoba ili ispred poslovnice. Umirovljenici se upućuju na korištenje bankomata u što većoj mjeri", kažu iz Erstea.
Možda ste propustili...