Osijek
DJEČJI VRTIĆ OSIJEK

Djece s poteškoćama u razvoju sve više, a broj odgojitelja isti
Objavljeno 16. listopada, 2020.
Novoupisane djece s poteškoćama je 36, a u sustavu je 91 dijete upisano u prethodnim pedagoškim godinama

Trenutačno je u vrtićima i jaslicama Dječjeg vrtića Osijek u odgojno-obrazovne skupine s redovnim programom uključeno 121 dijete s poteškoćama u razvoju, a šest ih je uključeno u odgojno-obrazovne skupine s posebnim programom. Riječ je o znatnom povećanju djece s potrebom za dodatnom pažnja.

Samo u aktualnoj pedagoškoj godini u redovne programe upisalo se njih 36, od kojih njih najviše s motoričkim oštećenjem, autizmom i višestrukim teškoćama. S obzirom na to da su sva djeca s poteškoćama u razvoju koja su bila uključena u programe gradskih vrtića lani i dalje u sustavu, riječ je o na godišnjoj razini zamjetnom povećanju.

“Ukupan broj novoprimljene djece s razvojnim poteškoćama je 36, od kojih je 14 djece s utvrđenim stupnjem i vrstom poteškoće prema propisima iz socijalne skrbi, a ostalih 12 ih ima samo medicinsku dokumentaciju. Osim toga, na inicijalnim razgovorima uočeno je desetoro djece za koju se sumnja na postojanje razvojnih odstupanja, pa će biti praćena od stručnog tima radi odbacivanja ili potvrđivanja postavljenih sumnji. Od prethodnih godina u Dječji vrtić Osijek ukupno je uključeno 91 dijete s poteškoćama u razvoju, od kojih je 40 s utvrđenim stupnjem i vrstom poteškoće prema propisima iz socijalne skrbi i ostalom medicinskom dokumentacijom te 39 djece koja imaju samo medicinsku dokumentaciju”, stoji u godišnjem planu i programu obrazovnog rada za pedagošku godinu 2020./2021. Dječjeg vrtića Osijek.

Uz napomenu kako je odgojno-obrazovna skupina za djecu s poteškoćama organizirana u podcentru Kosjenka, u koji je ove pedagoške godine upisano ukupno šestero djece s različitim vrstama i stupnjevima poteškoće. U skupini radi medicinska sestra i odgojitelj-edukacijski rehabilitator.

U planu i programu DVO-a za aktualnu pedagošku godinu ističe se kako se redovno provodi edukacija i senzibiliziranje odgojitelja za proces prepoznavanja posebnih potreba djeteta te da se napredovanje djece s poteškoćama prati i dokumentira. No zabrinjava činjenica da je unatoč znatnom povećanju broja djece s teškoćama broj odgojiteljica i stručnih suradnika (pedagoga, psihologa, defektologa) ostao u brojku isti kao u pedagoškoj godini 2019./2020.

Navodi se i kako se identifikacija djece s poteškoćama u razvoju u Dječjem vrtiću Osijek u aktualnoj pedagoškoj godini obavljala na osnovi inicijalnih razgovora s roditeljima te na osnovi medicinske dokumentacije ili mišljenja iz specijalizirane ustanove i ispunjenog upitnika odgojnih djelatnica i roditelja.

Ivana Solar
DRŽAVNI PEDAGOŠKI STANDARD
Prema Državnom pedagoškom standardu predškolskog odgoja i obrazovanja, djeca s poteškoćama u razvoju su: djeca oštećenoga vida, sluha, govora, djeca s promjenama u osobnosti uvjetovanima organskim čimbenicima ili psihozom, djeca s poremećajima u ponašanju, s motoričkim oštećenjima, sa smanjenim intelektualnim sposobnostima, djeca s autizmom, djeca s višestrukim poteškoćama u razvoju i s neurološkim oštećenjima.
Možda ste propustili...

DJELATNICI VODOVODA SU NA TERENU

Nastavak ispiranja mreže hidranata

BAUMIT LIFECHALLENGE: KATEGORIJA “ZAPANJUJUĆA STRUKTURA”

Gospodarski centar nominiran za najljepšu fasadu u Europi

Najčitanije iz rubrike