Autoglas
PROMOCIJA PLUS: PRODAJA AUTA

Volkswagen i Škoda “pomele” su konkurenciju u 9. mjesecu
Objavljeno 13. listopada, 2020.
Najprodavaniji automobil rujna, s 257 prodanih vozila, bila je Škoda Octavia

Volkswagen grupa u rujnu je "pomela" konkurenciju po pitanju broja prodanih automobila. Prema podatcima agencije Promocija plus, na prvom je mjestu upravo Volkswagen s 576 novoregistriranih automobila, dok je druga Škoda, također članica VW grupe, s 434 prodana automobila. Na trećem mjestu je Renault s 203 prodana automobila.

Glede prodanih modela VW grupa uvjerljivo je prva kad je riječ o rujanskoj prodaji. Najprodavaniji automobil prošloga mjeseca bila je Škoda Octavia, koja je pronašla put do 257 kupaca (1850 tijekom 2020. godine). Drugi na mjesečnoj ljestvici je Volkswagen Polo (164), treći VW T-Cross (115), dok VW Golf sa 103 prodana primjerka zatvara modele koji su premašili broj od sto prodanih modela. Po dobrom će rujan pamtiti i Kia koja je u Hrvatskoj pronašla put do 150 kupaca, i to je značajno povećanje u odnosu na lanjski rujan, kada ih je prodano 94. Povećanje u rujnu bilježi i Opel koji je prodao 181 automobil (153 u rujnu prošle godine). Treba napomenuti i kako je u rujnu prodano i pet Tesli, 12 Porschea i 11 Jaguara.

U Hrvatskoj u rujnu je prodano 3090 novih automobila, što je 13 posto manje nego u istom mjesecu prošle godine, kada su prodana 3552, dok je u prvih devet mjeseci ove godine prodano 28.257 novih vozila, što je čak 45 posto manje u odnosu na lani. Sve je to posljedica krize izazvane pandemijom koronavirusa.

Od početka siječnja do kraja rujna prodano je 16.002 benzinaca, odnosno 56,6 posto te 9920 dizelaša (35,1 posto). Električnih vozila prodano je 267 ili 0,9 posto, a vozila na plin 392 ili 1,4 posto. Hibride je kupilo 1676 kupaca, tj. njih 5,9 posto u ukupnoj prodaji. Kod električnih automobila prednjače dvije marke, Škoda s 87 prodanih automobila i Hyundai s njih 78. Put do kupaca pronašlo je i 26 Tesla, 17 Renaulta i deset električnih Porschea. Kod vozila s LPG (plin) pogonom, uvjerljivi pobjednik je Dacija - 388. Sve ostale marke prodale su zajedno još četiri “plinaša”. Suzuki je pak odlučio sa 688 prodanih hibrida postati ravnopravan s dosadašnjim liderom Toyotom, koja je u prvih devet mjeseci prodala 620 hibrida. Brojku od sto prodanih hibrida premašio je još samo Audi - 143.

Milan Bugarić
POREZNE OAZE SVAKO MALO SE SELE
Zanimljivo je promatrati kako se u Hrvatskoj mijenjaju porezne oaze. Zadnjih godina utočište korporacijskih vozila bila je Požeško-slavonska županija, no ona je, zaključno s rujnom, tek na 12. mjestu. Na njezino je mjesto, s 2444 novoregistrirana automobila, u ovoj godini uskočila Šibensko-kninska županija. Osječka regija na 5. je mjestu, s 1479 registriranih automobila.