Kultura
3. BIJENALE INDUSTRIJSKE UMJETNOSTI

70-ak autora propituje odnos rada i nerada
Objavljeno 13. listopada, 2020.
Dvodnevni program otvorenja 15 izložbi u šest gradova započeo je u Labinu svečanim otvorenjem 3. bijenala industrijske umjetnosti - Ravno u Sunce te se nastavio otvorenjima u nekadašnjim tvorničkim prostorima u Raši i vodnjanskoj galeriji Apoteka. Kustoski trojac je Branka Benčić, Gerald Matt i Christian Oxenius.


Program otvorenja počeo je na pulskom Forumu performansom Metal Gurua (L.A.E.): Underground City XXI, otvorenjima izložbi u Povijesnom i pomorskom muzeju Istre i Galeriji Amfiteatar, performansom Dragane Sapanjoš PILOT te otvorenjima skupnih izložbi u Umjetničkom paviljonu Juraj Šporer u Opatiji i glazbeno-izložbenim programom u riječkom Muzeju moderne i


suvremene umjetnosti. U okviru 16 izložbi Bijenala predstavit će se radovi 70-ak umjetnika i umjetnica te umjetničkih kolektiva.


Performans Podzemni grad XXI (I. dio - oltar) četiri je metra visok metalni, rudarski znak koji simbolizira fundamentalni projekt Labin Art Expressa - izgradnju futurističkog, podzemnog grada kulture i umjetnosti u bivšem labinskom rudniku, 150 m ispod površine zemlje, oslobođenog svih bivših, današnjih ili budućih ideologija. Rudarski čekići će na Forumu tijekom mjesec dana funkcionirati kao oltar na kojemu će ljudi moći ostavljati svoje zavjetne darove - poruke, pisma, predmete... i tako dati svoj doprinos projektu Podzemnog grada 21. stoljeća. Drugi dio rada - Mobilna Muzejska Mašina, u čijoj je realizaciji sudjelovao i umjetnik Sandro Đukić, izložen je u labinskom DKC-u Lamparna.


U okviru performansa Dragane Sapanjoš Pilot 10, limuzina s 10 sudionika zaputila se do Labina, uz glasan audiorad koji, prema riječima umjetnice, putuje od "glamura do horora". Dvodnevno otvorenje završeno je skupnom izložbom u Opatiji (Marko Lulic, Damir Očko, Alban Muja...) i glazbeno-izložbenim programom u MMSU-u.
Radovima umjetnika Bojana Mucka, Romana Signera, Ulaya, Jana Fabrea i Silvija Lorussa MMSU želi upozoriti na još uvijek neriješeno pitanje pristupačnosti osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti u većini muzejskih prostora. Osim tog krucijalnog problema, radovima izloženim u potkrovlju propituje se odnos rada i nerada te radikalni koncept svijeta postrada koji napušta trenutačno dominantnu ideologiju rada. N.Vek.
Možda ste propustili...

ILIJANA LONČAR PLESAČICA, KOREOGRAF, PEDAGOGINJA

Ples oplemenjuje, zato bi trebao biti bar djelić života svakog pojedinca

MEMOARSKI TRIJUMF SLAVNOGA GLUMCA I IZVRSNOG PRIPOVJEDAČA

Od dječaka iz radničkog naselja do kapetana Picarda u Zvjezdanim stazama

GDK GAVELLA NAJAVIO SVOJU POSLJEDNJU OVOSEZONSKU PREMIJERU

“Medeja” zrcali naše društvo danas

Najčitanije iz rubrike