Autoglas
GRAND SCENIC

Luksuzni monovolumen koji se ne odriče dizela
Objavljeno 6. listopada, 2020.
Nije ga teško opisati u nekoliko riječi - odlične vozne osobine, prostran i, naravno, udoban. Ovo je pravi obiteljski automobil

U vrijeme kada vlada pomama za SUV modelima ili crossoverima, monovolumeni se čine kao rijetka vrsta. Stoga smo se iskreno obradovali kada nam je na test došao upravo monovolumen, i to Renault Grand Scenic. Nije ga teško opisati u nekoliko riječi - ima odlične vozne osobine, prostran je i, naravno, udoban. Kako smo ga dobili u opremi Initiale Paris, nije nedostajalo ni luksuza.

Mnogo prostora
Renaultov Grand Scenic predstavlja sinonim za tradiciju koja onda rezultira odličnim automobilom. Za razliku od osnovnog modela, Grand Scenic ima sedam sjedala, a karoserija mu je produžena čak 23 cm u odnosu na klasičan Scenic. Tu praktičnost i prostranost dolaze do punog izražaja. Povećanje, naravno ima utjecaja na cijenu, pa je u prosjeku Grand Scenic od Scenica skuplji za 11.500 kuna. Ako namjeravate voziti ovaj automobil, to je cijena koja se isplati.

Krenimo ovaj put malo drugačijim redoslijedom od uobičajenog testiranja - od prtljažnika. Ako je u pogonu svih sedam sjedala, što je uistinu rijetkost, kapacitet prtljažnika iznosi malenih 189 litara, no ako su dva sjedala u trećem redu spuštena u ravnini podnice onda kapacitet raste na sada velikih 533 litre. U ekstremnim slučajevima, spuštanjem i drugog reda sjedala, također u visini podnice sada se dobiva impresivnih 1833 litre, što je više nego dovoljno za utovar i prijevoz dugačkih, ali i kabastih predmeta. Spuštanje sjedala možda je nekada bio problem. no sada u Grand Scenicu to nije slučaj, dovoljno je pritisnuti gumbe za lako električno obaranje, a koji su dostupni s lijeve strane prtljažnika te na središnjoj konzoli. Treći red sjedala dobar je za djecu, dok za odrasle osobe (koljena) definitivno nije.

Za razliku od trećeg reda, vozač i suvozač, ali i putnici u drugom redu uživaju u uistinu udobnim sjedalima. Kod duže vožnje, primjerice Osijek - Zagreb, vozaču i suvozaču omogućena je masaža, i to čak u tri opcije. Kod drugog reda, sada nema više tri zasebna sjedala, sada je tu jedno sjedalo i klupa s dva spojena sjedala. Putnici koji sjede u drugom redu imaju mogućnost odlaganja stvari u dvije rupe koje se nalaze u podnici, ali i u velikoj ladici u središnjem dijelu.

Svestranost
Ispod poklopca motora nalazi se turbodizelaš 1.7 Blue dCi motor sa 150 konjskih snaga. Prethodna generacija Grand Scenica imala je 1.6 motor i 10 KS više, no to nije nešto za čime će potencijalni kupac žaliti, jer ovaj motor nudi više u optimalnom, srednjem režimu rada. Pedantni inženjeri Renaulta uložili su više od 2500 radnih sati u projektiranju ovog modela, a odrađeno je i 270.000 kilometara testiranja u stvarnim uvjetima, na cesti. Grand Scenic proizvodi se u tvornici u španjolskom gradu Valladolidu.

U vožnji do izražaja dolazi i 340 Nm okretnog momenta dostupnih od 1750 okretaja, i vuče odlično. Snagu na prednje kotače prenosi preko automatskog EDC mjenjača s dvostrukom spojkom i šest stupnjeva prijenosa koji se izmjenjuju vrlo ugodno. Maksimalna brzina, koju nismo provjeravali, je 208 km/h, a od starta do stotke pojuri za 12,9 sekundi. Ni to nismo testirali, ali vjerujemo na riječ. Kako smo kombinirali sve vrste cesta na sedmodnevnom testu, potrošnja je za monovolumen kojeg nismo štedjeli, više nego dobra, oko šest i pol litara.

Renault Grand Scenic starta s cijenom od 173.000 kuna (Zen TCe 115), a mi smo na testu imali Renault Grand Scenic Initiale Paris Blue dCi 150 EDC koji košta 275.498 kuna. U tu je cijenu uračunata je i dodatna oprema, poput rezervnog kotača za kraću upotrebu (1000 kn) i paket električno prilagodljivih prednjih sjedala s masažom i preklopnim stolićem na stražnjoj strani (400 kn). Tu su još i automatska klima, sustav održavanja vozne trake, prepoznavanja znakova, nadzor mrtvog kuta, sigurnosnog razmaka, pomoć pri kočenju, kamere 360° + senzori, samostalno parkiranje...

Kupaca ovog svestranog automobila, u to ne treba sumnjati, bit će i u Hrvatskoj. Grand Scenic lijepo leži na cesti, a vibracije i udarci neravnina prometnice ne osjete se toliko da bi vožnja bila neudobna. Zaključimo, prostran je, udoban, a i vozne osobine nisu za baciti.

Milan Bugarić
// vozili smo //
MNOŠTVO FUNKCIJA NA RASPOLAGANJU
U unutrašnjosti dominira veliki, okomito postavljeni 8,7-inčni multimedijski zaslon s DAB funkcijom. Nakon dodira prstima u ponudi je TomTom Traffic navigacija, Bluetooth, radio. Tu je i opcija integracije pametnih telefona putem Apple CarPlay i Android Auto. Ovdje možete odabrati i prikazati odabrane aplikacije i funkcije pomoću zaslona osjetljivog na dodir R-LINK 2, ili glasovnom kontrolom. Za razliku od novog Clija, multimedija je prethodne generacije, pa ponekad zna biti spora, a i nije uvijek najintuitivnija. Dvozonski klima-uređaj prilagođuje se putem dodirnog zaslona. Iskreno, više bi voljeli da se to obavlja na staromodan način, okretanjem prekidača. Ovako se vozač uistinu mora pripremiti za brzo privikavanje na zaslon, i bilo bi dobro to vježbati dok ste parkirani, jer će vam u vožnji pogled letjeti između ceste i pogleda na zaslon, što nije dobro.
LUKSUZNA OPREMA JE NAGLAŠENA
Bogato kromirana prednja maska dodatno naglašava luksuznu opremu, a tu su i prednja Full LED svjetla. Bočnom linijom dominiraju dva detalja – veliki 20-inčni aluminijski naplatci i donja linija prozora koja je razlomljena na stražnjim vratima. Stražnja svjetla su L oblika i kreću gotovo od vrha krova, a tu je i metalni dio poklopca prtljažnika koji lagano ‘’ulazi’’ u stražnje staklo i dodatno naglašava snažan dizajn stražnjeg stakla. U opremi Initiale Paris tu je ekskluzivna i dojmljiva dvobojna kombinacija karoserije crne Amethyst i crne Etoile, koja ovom vozilu daje nijansu od crne prema ljubičastoj.