Autoglas
ZIMSKE GUME

Michelin je na vrhu u obje konkurencije
Objavljeno 29. rujna, 2020.
HAK i partneri, uoči dolaska hladnog vremena, testu podvrgnuli čak 16 zimskih guma dimenzija 205/55 R16 i 13 u dimenzijama 235/55 R17

Hrvatski autoklub objavio je rezultate tradicionalnog testa zimskih guma koji provodi u suradnji s partnerima. Opsežnom ispitivanju podvrgnuto je 16 zimskih guma u manjim dimenzijama 205/55 R16 i njih 13 u dimenzijama 235/55 R17. Manju gumu koriste Ford Focus i EcoSport, Hyundai i30, KIA Ceed, Mazda 3, Renault Megane, VW Golf, Audi A3, BMW serije 1-2-3, Mercedes A-B-C klase, Alfa Romeo Giulietta, Peugeot 308, Citroen C3 i C4, Opel Astra, Fiat 500L i Tipo, Honda Civic, Toyota Corolla, Mini… Druga je vrsta, pak, namijenjena većinom SUV vozilima, ali i luksuznijim limuzinama, poput Audija A7 i Q3, BMW-a X3, Forda Kuge i S-MAX-a, Jaguara XF, KIA Sportagea, Mercedesa CL i S klase, Volva S60 i V60, VW Phaetona i Tiguana…


Nijedna guma nije zaslužila maksimalnu ocjenu izvrstan, ali se njih pet vrlo preporučuju u manjoj dimenziji te jedna u većoj. Ipak, jedinim predstavnikom na vrhu u obje konkurencije isprofilirao se francuski Michelin, u čije se modele Alpin 6 (205/55 R16) i Alpin 5 (235/55 R17) vozači u predstojećim zimskim mjesecima doista mogu pouzdati.

Manja dimenzija

Manja dimenzija guma ujedno je i najprodavanija te trenutačno najzastupljenija na tržištu. Uz pet vrlo preporučljivih modela (uz Bridgestone i Michelin treba dodati Dunlop, Hankook i Maxxis), sedam se modela preporučuje (Falken, Continental, Goodyear, Sava, Toyo, Pirelli i Giti), jedan se djelomično preporučuje (Semperit), a dva se ne preporučuju (King Meiler i Tristar).


Bridgestone Blizzak LM005 je impresionirao u vožnji u mokrim uvjetima, ali je paralelno zabilježio i najkraći životni vijek. S druge strane, Michelin Alpin 6 pokazao se jakim upravo na području izdržljivosti, s projekcijom od 43.000 km, bez osjetnijeg pada zimskih karakteristika. Dunlop Winter Sport 5 i Hankook i*cept RS2 rubno su zavrijedili ocjenu dobar na suhom, dok su na mokrom i snijegu ipak snažnije pokazivali svoje atribute. Maxxis Premitra Snow WP6 nešto stabilnijim iskazao se na suhom i mokrom, nego na snijegu, gdje je ocjenu dobar izborio također na rubu zadanih kriterija.


U njihovu društvu sigurno bi se našla i nekolicina drugih proizvođača, ali zanimljivo je da je baš svih sedam modela završilo u nižoj kategoriji zbog uočenih nedostatak na suhoj podlozi.


Nakon pobjednika ovoga testa (Bridgestone Blizzak LM005), Continental WinterContact TS860 ostvario je drugi najbolji razultat na mokroj podlozi, gdje su se još iskazali Goodyear UltraGrip 9+ i Pirelli Cinturato Winter. Gume ova dva proizvođača ujedno su se pokazale najboljima na snijegu, gdje Falken Eurowinter HS01 nije baš briljirao.


Semperit Speed-Grip 3 može se samo djelomično preporučiti zbog očitih nedostataka na suhom, ali je zato bio dobar na mokrom te u Top 3 na snijegu (iza Goodyear UltraGrip 9+ i Pirelli Cinturato Winter).

Problemi na suhom

U većoj dimenziji (235/55 R17), uz vrlo vrlo preporučljiv Michelin Pilot Alpin 5, tu je još djelomično preporučljiv (Semperit Speed-Grip 3 SUV zbog ozbiljnih nedostataka na suhom). Svih preostalih 11 se - preporučuju! U viši razred nisu upali zbog nedostataka uočenih na suhom, a neki se nisu iskazali ni na mokrom ili snijegu.


Michelin se opravdano izdvojio na vrhu. Model Pilot Alpin 5 pokazao se preciznim na suhom, na mokrom je također bio stabilan, iako bočni akvaplaning (u zavojima) nije njegov forte. Na snijegu je bio najbolji, a na ledu te po buci, štedljivosti i izdržljivosti - prosječan.


Goodyear UltraGrip Performance +, Kleber Krisalp HP3 i Bridgestone Blizzak LM005 podbacili su samo na suhom te ujedno bili među najboljima na mokrom, snijegu i ledu. Te tri gume bismo stoga mogli preporučiti vozačima koji tijekom hladnijih mjeseci ne provode previše vremena na autoputovima te im apsolutno preciznost na suhoj podlozi nije primarna.


Dunlop Winter Sport 5 SUV i Vredestein Wintrac Pro dobri su na suhom, mokrom i ledu, ali su podbacili na snijegu. Što za zimsku gumu nije preveliki plus, osim ako ne živite u nekom predjelu gdje snijeg pada relativno rijetko. Tada biste ih itekako mogli uzeti u obzir.

Zimi svakako koristite samo gume koje na sebi nose pahuljicu snijega (oznaka za zimsku gumu - klasičnu sezonsku ili cjelogodišnju), zatim da dubina profila nikako ne smije pasti ispod 4 mm i da prilikom kupnje novih guma sve četiri imaju isti datum proizvodnje.


Milan Bugarić
OZBILJNI NEDOSTATCI NA MOKROM
Kod manjih guma King Meiler Winter Tact WT81 i Tristar Snowpower HP definitivno se ne bi trebale preporučiti. Obje gume zbog ozbiljnijih nedostataka na mokrom, pri čemu je prva podbacila i na suhom, a druga na snijegu. King Meiler može se pohvaliti kao guma s najduljim životnim vijekom (45.000 km), ali to je manje važno u usporedbi s očitim sigurnosnim propustima. Posljednjeplasirani Tristar, pak, utjehu može pronaći u činjenici da je ušao u Top 3 na suhom, no inferiorno ponašanje na mokrom naprosto briše svaku pomisao na zadovoljstvo prikazanim na ovom testu.

Iako ih je bilo 16, testirali smo 15 manjih guma. Razlog leži u činjenici da je Kumhov model WinterCraft WP51 doživio nenajavljeni proizvodni update tijekom ovoga testa, zbog čega su novi setovi testiranih guma bili dosta različiti (bolji!) od starih setova, pa je tako generalna preporuka postala nemoguća.
PRIMAMLJIVO UZ AKCIJSKE CIJENE
ESA+TECAR SUPERGRIP PRO i Cooper Discoverer Winter (veće dimenzije), nisu se iskazali na suhoj i mokroj podlozi. Nokian WR Snowproof ostvario je slabiji rezultat na mokrom i ledu, dok je Continental WinterContact TS 850 P zakazao na suhom i snijegu. Pirelli Winter Sottozero 3 pokazao je nedostatke na suhom, snijegu i ledu, baš kao i Fulda Kristall Control SUV: na suhom, mokrom i snijegu. Za nezahtjevne vozače, koji ne žive u ekstremnim uvjetima i koji tijekom zime ne rade previše kilometara, i ova šestorka u nekoj situaciji može predstavljati zanimljivi izbor (pogotovo ako se pojave uz akcijske cijene).