Autoglas
AUTOMOBIL ZA OBITELJSKE SLADOKUSCE

Audi Q5 Sportback: Kombinacija robusnog SUV-a i pravog coupéa
Objavljeno 29. rujna, 2020.
I ranije su uspješno stvarane upečatljive Sportback verzije modela Q3 i e-tron, sada je došao red na Audijev bestseler

Najnoviji Audijev model s oznakom Sportback cilja na kupce koji cijene vozilo obiteljske praktičnosti i sofisticirane tehnologije standardnog Q5. Prvi modeli na ceste stižu u prvoj polovini sljedeće godine.

Glasovne komande
Q5 Sportback ima veliki osmerokutni Singleframe, a prednja svjetla imaju LED tehnologiju, s matričnim LED jedinicama rezerviranim za S line modele i više specifikacije opreme. S boka gledano, treći bočni prozor naglo se spušta prema stražnjem dijelu. Koso stražnje staklo i naizgled visoko postavljeni stražnji odbojnik daju mu vrlo dinamičan i moćan izgled. S dužinom od 4,69 metara Q5 Sportback sedam je milimetara duži od svog sestrinskog modela. Visina i širina su identični, ali koeficijent otpora zraka je manji: 0,30.

Međuosovinski razmak od 2,82 metra omogućuje dovoljno mjesta za petoro u kabini, čija je središnja točka čisto oblikovana armaturna ploča sa središnjim samostojećim 10,1-inčnim MMI zaslonom. Kao i u nedavno ažuriranom SUV-u Q5, uključivanje treće generacije modularnog informacijsko-zabavnog sustava ili MIB 3 učinilo je rotacijski MMI upravljački točkić zastarjelim i omogućilo uvođenje pune funkcionalnosti zaslona osjetljivog na dodir, kao i znatno poboljšane glasovne komande na prirodnom jeziku. Ovaj najnoviji sustav u mogućnosti je pristupiti informacijama iz oblaka, a može se aktivirati pritiskom gumba na upravljaču ili izgovaranjem “Hej Audi”.

Unaprijeđeni adaptivni tempomat omogućava automobilu da u velikoj mjeri preuzme zadatke ubrzavanja, usporavanja i upravljanja u granicama onoga što je trenutno zakonski dopušteno. Tempomat je i prediktivan, jer automatski prilagođava brzinu vožnje u skladu sa situacijom, topografijom rute, ograničenjima brzine i sudionicima u prometu, pomažući u smanjenju potrošnje goriva za čak deset posto.


Motorizacija
Osnovni volumen prtljažnog prostora obujma je 510 litara, što je za nijansu manje nego kod standardnog modela (550 litara). Stražnja klupa je pomična po duljini, s podesivim kutom naslona i konfiguracijom 40:20:40, pa se pomicanjem prema naprijed dobije dodatnih 60 litara za stvari. Kada se stražnja sjedala sklope, ukupni volumen prtljažnika je 1480 litara.

Dva snažna 2,0-litrena četverocilindraša – TDI i TFSI – svaki s 204 KS, nose oznake 40 TDI i 40 TFSI. Snažni SQ5 Sportback sa svojih 347 KS twin-turbo V6 TDI također je tu. Plug in hibridne TFSIe inačice uslijedit će malo kasnije.

Mnogo se očekuje od 2,0-litrenog TFSI motora s 12v blagim hibridnim sustavom i 261 KS. Četverocilindrični motori kombinirani su sa 7-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom S tronic, a V6 TDI u SQ5 Sportbacku radi s 8-stupanjskim tiptronicom. Sve verzije opremljene su pogonom na sve kotače quattro, a neke sadrže sustav na zahtjev koji može odvojiti stražnju osovinu u svakodnevnim uvjetima vožnje kako bi se osigurala maksimalna učinkovitost. Sustav dinamičkog upravljanja Audi drive select daje vozaču kontrolu nad nekoliko tehničkih komponenata, uključujući zračni ovjes u varijantama Vorsprung i SQ5, i čini dio standardnog paketa opreme za sve modele.

Mato Pavličević

VIRTUAL COCKPIT
Audi Virtual Cockpit plus sa svojim širokim 12,3-inčnim zaslonom standardni je dio opreme, kao i MMI Navigation Plus i internetski sustav povezivosti Audi connect. To znači da prilikom korištenja navigacije može prikazivati ​​satelitske slike visoke rezolucije od Google Eartha i upotrijebiti takozvanu inteligenciju rojeva Audijeve flote kako bi u stvarnom vremenu dostavljali informacije o protoku prometa i prognozama prometa, kao i upozorenja za nadolazeće opasnosti poput skliskih cesta i magle. Tu su i aktualne vijesti.
4,69

metara dugačak je Q5 Sportback, 7 milimetara duži od sestrinskog modela
510

litara osnovni je volumen prtljažnog prostora
Prvi modeli Audi Q5 Sportback na ceste stižu u prvoj polovini sljedeće godine