Autoglas
ORGANIZATORI IPAK IMAJU NADE

Nemoguća misija: Sajam u Ženevi bez posjetitelja?
Objavljeno 29. rujna, 2020.

Što još reći o pandemiji koronavirusa a da to već ne znamo, jer istina je samo jedna, ne živimo kao prije, kao što smo naviknuli. Zbog COVID-19 ovog proljeća bio je otkazan najpoznatiji autoshow na svijetu, onaj u Ženevi. Prema najavama, ne bi se trebao održati ni sljedeće godine, međutim, organizatori su, izgleda, odlučili drukčije te čine sve kako bi veliki show spasili.

U ožujku iduće godine Švicarci će dati sve od sebe da se manifestacija održi. Ideja je da autosalon traje tri dana i da bude otvoren samo za medije, a za javnost tek virtualno. Posjetitelji neće imati mogućnost ulaza na izložbene štandove. Koliko će to biti zanimljivo proizvođačima automobila?

Troškovi takve vrste izlaganja su visoki, ali koji su benefiti za proizvođače automobila, pokazat će vrijeme. Pitanje je isplati li se ulagati u izložbeni prostor i plaćati najam prostora od minimalno 150.000 švicarskih franaka kad su svoje nove modele već naviknuli predstavljati puno jeftinije u krugu same tvornice. Sve su glasniji oni koji tvrde da automobilski sajmovi nemaju budućnosti i da ih je vrijeme pregazilo, a koronavirus dokrajčio!

Malo tko sada razmišlja o tradiciji koja je bila jak adut autoshowa u Ženevi. Posljednjih je godina nemali broj izlagača znao bojkotirati pojedine sajmove, poput onih u Frankfurtu ili Parizu, no Ženevi su se svi odazivali i upravo ješvicarski grad bio mjestom najvažnijih globalnih premijera. Sajam je redovito privlačio više od pola milijuna posjetitelja, a, prema navodima organizatora, godišnje je generirao prihod od 200 milijuna švicarskih franaka (210 milijuna dolara).

Ove su godine otkazani i automobilski sajmovi u New Yorku i Detroitu, na kojima su brendovi predstavljali najnovije modele i koncepte automobila. Sada to sami rade na internetu, štedeći na troškovima i zaobilazeći golemu logistiku koju izlaganje na sajmu iziskuje. Stoga su prije mjesec dana organizatori ženevskog sajma najavili i da planiraju prodati imovinu vlasnicima konferencijskog centra Palexpo. Sada pak čine sve da autoshow održe na životu. Genewa Motor Show prvi je put otvorio svoja vrata davne 1905. godine. Ratovi su ga malo usporili, no nitko mu nije zaprijetio uništenjem kao ovaj mali, nevidljivi virus.

Mato Pavličević