Zdravlje
SLOBODNI PROSTOR U KUĆI KAO VJEŽBALIŠTE

Kućni fitnes u doba korone
Objavljeno 26. rujna, 2020.
Više nije pitanje pripadate li kategoriji ljudi koji vole pohoditi fitnes centar ili ne. Korona je, nažalost, ta koja diktira novu normalnost, zbog čega si za jesen i zimu svi moramo pripremiti dio stana ili kuće za nužnu tjelovježbu. Pri tome najvažnije je pozornost obratiti na to da stvorimo udobno mjesto koje će buditi energiju u nama dok vježbamo. U tom smislu mikroklima u prostoriji mora biti primjerena. Odnosno, okoliš mora biti čist, uredan, prozračan i dobro osvijetljen. Ako se vaše sadašnje ili buduća vježbalište nalazi u podrumu, ili u prostoriji koja nema dovoljno prirodnog svjetla, obvezno postavite jače osvjetljenje na stropovima i zidovima, ili svjetiljke u kutovima prostorije. Preporučuje se imati i nekoliko biljki koje, osim dekorativne uloge, pročišćavaju prostor i čine ga svježijim. Ne zaboravite instalirati glazbu koja će vas pokrenuti, ili prema potrebi opustiti, a uvijek u blizini imajte bocu vode ili izotoničkog napitka za hidraciju organizma te proteinski napitak za poslije vježbe kako bi se brže opravili. Što se tiče opreme i rekvizita, u vlastitoj teretani dobro je imati loptu za pilates, kućni bicikl, vratilo, prilagodljivu klupu, gume i nekoliko utega različite mase, kao i prostirke za vježbanje. Zbog sebe i zdravlja ne oklijevajte, pa si prije nadolazećih hladnoća nabavite opremu koja vam je potrebna za vašu kućnu teretanu. Izbor opreme na tržištu je stvarno velik, a da bi poboljšali opće stanje organizma ne morate imate složene strojeve za kućnu tjelovježbu. Naime, poboljšanje kondicije može se postići i s jednostavnim utezima, ili uz pomoć mase vlastitog tijela. Kakvu god odluku donijeli najvažnije od svega je tjelovježbu raditi svakodnevno, s time da njen intenzitet podižete postupno u skladu s vlastitim mogućnostima te prije svega pripazite na unos kalorija. Posebice onih praznih kao što su slatkiši, grickalice, kruh i ostala tjestenina.D.Majetić
sustav i tijek treninga kod kuće
Kao i kod svakog treninga prvo ide zagrijavanje, primjerice hodanje ili trčanje u mjestu, skokovi. Zatim slijedi razgibavanje svih zglobova i statičko istezanje. Ukupno trajanje zagrijavanja je oko 15 minuta. U glavnom dijelu treninga odabiremo vježbe ovisno o ciljevima. Trenirati možemo s rekvizitima ili bez njih. Najbolje je mijenjati sustav treninga i u njega postupno uvrstiti određene rekvizite. Trening kod kuće provodite dva-tri puta tjedno te ga kombinirajte s drugom tjelovježbom poput hodanja, trčanja, bicikliranja, plivanja, ili planinarenja.