Autoglas
24 SATA LE MANSA

Treća uzastopna pobjeda Toyote, Aston Martinu pobjeda u GT klasi
Objavljeno 22. rujna, 2020.

Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima i Brendon Hartley uspješno su završili više od 5000 kilometara dugu utrku, ovaj put zbog pandemije koronavirusa održane u rujnu. Pobijedili su s pet krugova prednosti u Toyoti TS050 Hybrid te preuzeli vodstvo vozača na Svjetskom prvenstvu.

Za Sébastiena i Kazukija ovo je bio treći uzastopni trijumf Le Mansa, gdje im se pridružuje samo sedam dosadašnjih vozača koji su u 97-godišnjoj povijesti utrke uspjeli ostvariti takav podvig. Brendonu je pak je ovo druga pobjeda nakon osvajanja titule 2017. godine. Pobjeda u pretposljednjem kolu FIA Svjetskog prvenstva izdržljivosti (WEC), za Toyota Gazoo Racing znači golemo priznanje i krunu Teams‘s World Champions, jer drže 57-bodovno vodstvo nad Rebellion Racing. Sada gotovo da i nije upitno osvajanje novog naslova, nakon onih u 2014. te 2018. i 2019.

Nedjeljna utrka ujedno je bila i završni nastup na Le Mansu za 1.000PS, TS050 Hybrid na četiri kotača, koji je postavio novi standard u pogledu učinkovitosti i performansi u La Sartheu. Koristeći 35 % manje goriva od prve generacije LMP1 hibrida iz 2012., TS050 Hybrid izvodi krug brže za oko 10 sekundi. TS050 Hybrid drži rekord za najbrži krug ikada i rekord piste, uz svoje četiri uzastopne pol pozicije i tri pobjede.

Sva dosadašnja postignuća inspirirala su Toyotu Gazoo racing na GR Super Sport, hiperauto rođen u Le Mansu, pa je bilo prikladno da svoj prvi javni nastup napravi nekoliko trenutaka prije početka utrke. Prilagođena razvojna verzija završila je demonstracijski krug prije povratka trofeja.

Osim pobjedničke Toyote s brojem 8, postolja se domogla i posada iz Toyotinog prototipa s brojem 7 – Mike Conway, Kamui Kobayashi i Jose Maria Lopez. Završili su utrku na trećem mjestu, iza Rebelliona R13 s brojem 1, kojeg su vozili Bruno Senna, Norman Nato i Gustavo Menezes. U GTE Am klasi, pobijedio je Aston Martin Vantage privatne ekipe TF Sport. Podijelili su postolje s ekipama Dempsey-Proton Racing u Porscheu i AF Corse u Ferrariju. Ženska ekipa Iron Lynx u Ferrariju završila je deveta u klasi.

Milan Bugarić