Objavljeno 21. rujna, 2020.
Druženja su temelj za dobar plasman šampanjca, a sada je jedan mali virus brojne vinare ostavio u velikim problemima. Prodaja šampanjca, jednog od najpoznatijih francuskih proizvoda, naglo je pala ove godine zbog pandemije koronavirusa, a predstavnici proizvođača ocjenjuju da će približno 100 milijuna boca ostati neprodano, piše France 24. Zbog pada potražnje u prilikama pandemije proizvođači su se dogovorili da će ove godine ubrati 22 posto manju količinu grožđa u francuskoj pokrajini Champagni u odnosu na prošlu godinu.
- Kada su zatvoreni barovi, hoteli i restorani, mjesta gdje ljudi piju, i kada se otkazuju svadbe i glazbeni festivali, pije se manje šampanjca - ističe Maxime Toubart, predsjednik Udruženja proizvođača šampanjca. No Toubart dodaje da pad potražnje neće nužno dovesti do pada cijene: "Važno je sačuvati vrijednost proizvoda kako ljudi ne bi pomislili da je jeftin šampanjac loš". Vinari neće dopustiti da njihov posao propadne, a šampanjca će uvijek biti. Neki su se već posvetili drugim sortama vina, a kada se ova pandemija zauzda i virus stavi pod kontrolu, kako kažu, potoci šampanjca opet će teći.
H