Regija
UDRUGA BRANITELJA PROIZVOĐAČA PANONIJA

Manje je sajmova, ali prodaja nikada bolja
Objavljeno 17. rujna, 2020.
Do 19. rujna traju Dani Slavonije u Rijeci, sljedeći tjedan su u Zagrebu, a do kraja godine u planu su Pula, Poreč i Rovinj
ŽUPANJA/RIJEKA - Iako su na početku pandemije koronavirusa, koja je potpuno poremetila dotadašnji život i na neko vrijeme zaustavila sva događanja i javna okupljanja, bili jako zabrinuti i strahovali da će im propasti roba i da će ostati bez izvora prihoda, članovi Udruge branitelja proizvođača Panonija sa sjedištem u Bošnjacima, koji žive od sajamskih manifestacija, danas imaju razloga za zadovoljstvo.Udruga okuplja branitelje i članove njihovih obitelji koji imaju registrirane OPG-ove, obrte, društva ograničene odgovornosti, udruge, zadruge, kućne radinosti, koji su se udružili radi promidžbe i prezentacije autohtonih slavonskih proizvoda i zajedničkog nastupa na tržištu.

Domaći proizvod
Trenutačno su na Kvarneru, gdje su već 7. put organizirali Dane Slavonije u Rijeci, a u velikom šatoru na Trgu 111. brigade HV-a okupilo se oko 30 izlagača, najviše iz Vukovarsko-srijemske, Brodsko-posavske i Osječko-baranjske županije. Ondje će biti sve do 19. rujna. Uz prezentaciju i prodaju slavonskih i drugih autohtonih delicija, uz neizostavne zvuke tamburice te prikaz pripremanja hrane na tradicionalan način, kao i bogatu gastroponudu, očuvanje tradicionalnih zanata jedna je od zadaća na koju su organizatori osobito ponosni. Slasni mirisi slavonskog čobanca, listarića i drugih jela pripremljenih po starinskim, već zaboravljenim receptima, šire se Rijekom. Posjetitelji s velikim užitkom razgledaju bogatu ponudu suhomesnatih proizvoda, kolača, meda, vina, voćnih rakija, tradicijskih rukotvorina i drugih proizvoda karakterističnih za Slavoniju i Baranju. A prodaja, otkriva nam predsjednik Udruge Pavo Baotić, skoro nije bila bolja i u prva dva dana gotovo su sve rasprodali.

- Prodaja ide odlično i prezadovoljni smo. Interes kupaca za naše proizvode je velik i vidi se da ljudi sve više cijene domaću proizvodnju. Od kuće nam moraju slati nove količine robe, a sve što stigne odmah se i proda. Uvijek sam bio iskren i kažem onako kako jest, i ovaj se put doista moramo pohvaliti jer stvarno nas je krenulo. Ako ostane ovako, bit će super - kaže Pavo.

U ožujku su, prisjeća se, nakon pojave koronavirusa, članovi Udruge bili zatečeni novonastalom situacijom, velikom neizvjesnošću i strahovali su da će izgubiti tržište. Smatra da mali proizvođači krizne i izvanredne situacije podnose puno teže nego veći subjekti. Kod malih, napominje, novac kruži brzo i nisu to velike brojke, ali ljudi od toga žive i svojim obiteljima osiguravaju egzistenciju.

Postali prepoznatljivi
Početkom lipnja, čim su mjere malo popustile i za to se stekli uvjeti, otišli su u Rijeku, a potom i u Zagreb, Zadar i Pulu i sada su se ponovno vratili u Rijeku, koja je jedna od njihovih omiljenih destinacija.

- Veseli smo, srca su nam puna i ako do kraja godine uspijemo odraditi planirano, a vjerujem da hoćemo, bit će odlično. I kao što stalno ističem, bit ćemo i dalje uporni i nikada se nećemo umoriti od promocije naše Slavonije, koja ima neiscrpne potencijale u proizvodnji zdrave hrane - zaključuje.

Iako će broj sajamskih manifestacija u ovoj godini biti prepolovljen u odnosu prema 2019., jer su od nekih gradova zbog novonastalih okolnosti ovaj put morali odustati, primjerice Crikvenice i Šibenika, svu će robu uspjeti prodati.

- Radimo topničku pripremu za 7. Dane Slavonije u Zagrebu, gdje startamo 24. rujna i ondje bi trebalo biti udarnički - govori Pavo. Do kraja godine u planu su još Pula, gdje će raditi slavonsko Martinje, te odlazak u Poreč i Rovinj.

Iza Udruge Panonija više je od 70 uspješno organiziranih sajamskih manifestacija u 12 gradova po kojima su postali prepoznatljivi. Pokazalo se da rade dobar posao i njihova je priča vrlo brzo odjeknula.

Veliku potporu imaju od Ministarstva hrvatskih branitelja, koje je za potrebe Udruge kupilo 30 novih štandova, koji će sljedećeg vikenda biti promovirani na Trgu bana Jelačića u Zagrebu.

Marija Lešić Omerović
DOBRO ZNAJU KAKO KOJI GRAD DIŠE
“Priča koju smo počeli 2013. zaživjela je i više nema povratka. Ljudi su je prihvatili i svakim novim sajmom sve više raste i nadograđuje se. Pohvatali smo sve konce, upoznali smo dušu svakoga grada, znamo gdje je kakvo tržište, navike kupaca, gdje ide više robe, gdje manje, jednostavno znamo kako koji grad diše”, kaže Pavo. A Zagreb, Rijeka i Pula gradovi su u kojima se najviše i najbolje radi. Tijekom sedam godina marljivi članovi Udruge Panonija stekli su određeni rejting i prepoznatljivost, a lokalni čelnici već ih i sami pozivaju.
Možda ste propustili...

LIGA PROTIV RAKA POŽEGA PRIPREMILA NOVU DONACIJU

Turbani i marame za bolesnice

NA KROVOVE POGONA POSTAVLJENA SUNČANA ELEKTRANA, JEDNA OD NAJVEĆIH U SLAVONIJI I BARANJI

Grad-Export na struji će godišnje uštedjeti 140.000 eura

Najčitanije iz rubrike